Prima pagină » ANPC, asaltată de reclamații referitoare la procesul de vânzare online a biletelor pentru concertul Metallica. Sute de mii de fani au stat la coada virtuală

ANPC, asaltată de reclamații referitoare la procesul de vânzare online a biletelor pentru concertul Metallica. Sute de mii de fani au stat la coada virtuală

ANPC, asaltată de reclamații referitoare la procesul de vânzare online a biletelor pentru concertul Metallica. Sute de mii de fani au stat la coada virtuală
ANPC, asaltată de reclamații referitoare la procesul de vânzare online a biletelor pentru concertul Metallica. Foto: Shutterstock

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a primit peste 100 de reclamații legate de modul în care s-a desfășurat procesul de vânzare online a biletelor pentru concertul Metallica, care va avea loc în mai 2026 la București. Biletele au fost puse în vânzare pentru publicul larg vineri dimineață, începând cu ora 10:00, prin intermediul platformei iabilet.ro.

Concertul Metallica este programat pentru data de 13 mai 2026, pe Arena Națională din București. În deschidere vor urca pe scenă trupele Gojira și Knocked Loose. Pentru acest eveniment, peste 140.000 de persoane au stat la o „coadă” virtuală vineri, încercând să achiziționeze bilete, după ce deja au avut loc două sesiuni de pre-sale, marți și joi, care au generat alte zeci de mii de participanți la cozi virtuale.

Reclamațiile primite de ANPC

Până vineri la ora 18:00, ANPC a înregistrat 108 reclamații referitoare la vânzarea biletelor pentru concertul Metallica, iar numărul acestora continuă să crească. Printre principalele probleme semnalate de consumatori se numără:

  • Persoane înscrise în pre-sale-ul din 28 mai 2025 care nu au reușit să cumpere bilete, rămânând doar variantele foarte scumpe, cu prețuri începând de la 1.400 lei.
  • Reclamații privind intermediarii sau samsarii care intermediază vânzarea biletelor.
  • Funcționarea deficitară a aplicației în anumite momente, cu prețuri diferite pentru același tip de bilet.
  • Vânzarea unor bilete de categorie inferioară etichetate ca fiind premium, ceea ce a creat un fals sentiment de urgență, deoarece numărul locurilor disponibile nu a fost afișat clar, iar doar biletele scumpe păreau disponibile.
  • Sistemul a generat automat o coadă virtuală pentru achiziționarea biletelor, atribuind numere de ordine care ulterior nu au fost onorate, iar utilizatorii au primit mesaje că numerele au fost deja folosite.

Prețurile biletelor și măsurile ANPC

Biletele puse în vânzare pe platforma iabilet.ro au avut prețuri cuprinse între 335 și 1.847 de lei, în funcție de poziția locurilor în stadion și de pachetele opționale oferite. Primii fani au avut acces la bilete încă din 27 mai, în cadrul unei sesiuni de pre-sale dedicate membrilor fanclubului Metallica, iar vineri acestea au fost disponibile pentru publicul larg.

Cristian Popescu-Piedone, președintele ANPC, a declarat că au fost dispuse verificări pentru a stabili dacă procesul de vânzare s-a desfășurat în mod legal.

Introducerea prețului dinamic la bilete

O noutate în acest proces de vânzare este aplicarea prețului dinamic, în funcție de cererea pentru anumite sectoare ale stadionului.

„Conform termenilor și condițiilor Emagic, valabile pentru orice eveniment al acestui organizator, prețurile biletelor pot varia în funcție de cererea pentru anumite zone și de numărul de locuri disponibile”, potrivit explicațiilor oferite de iabilet.

Alte articole importante
Dua Lipa lansează DUA, brandul inteligent de îngrijire a pielii
Dua Lipa lansează DUA, brandul inteligent de îngrijire a pielii
Dua Lipa lansează o linie inovatoare de îngrijire a pielii, creată împreună cu Augustinus Bader, pentru utilizare zilnică. Gama include produse care folosesc tehnologia exclusivă TFC5™, menită să întărească bariera naturală a pielii și să-i sporească rezistența și sănătatea pe termen lung. Această îngrijire a pielii combină simplitatea cu eficiența, oferind o rutină adaptată nevoilor […]
98% dintre producătorii de îmbrăcăminte din Rusia sunt companii fantomă fără producție reală
98% dintre producătorii de îmbrăcăminte din Rusia sunt companii fantomă fără producție reală
Un studiu amplu a dezvăluit că 98% dintre producătorii de îmbrăcăminte din Rusia sunt, de fapt, companii fantomă. Informația a fost făcută publică de Revaz Iusupov, director general adjunct al Centrului pentru Dezvoltarea Tehnologiilor Avansate (CRPT), operatorul sistemului de etichetare „Semnul Onest”. Acesta a precizat că, în majoritatea cazurilor, firmele nu au putut demonstra existența […]
Tesla: investitorii aprobă o plată de 878 miliarde $ pentru Elon Musk
Companii
Tesla: investitorii aprobă o plată de 878 miliarde $ pentru Elon Musk
Investitorii Tesla au aprobat un pachet de compensații uriaș, în valoare de 878 de miliarde de dolari, destinat CEO-ului Elon Musk. Aceasta este una dintre cele mai controversate și discutate decizii din istoria corporativă a Statelor Unite. Votul, care reînnoiește acordul respins anterior de un tribunal din Delaware, confirmă sprijinul acționarilor pentru viziunea pe termen […]
Formula 1 și MotoGP bat toate recordurile în materie de venituri în 2025
Formula 1 și MotoGP bat toate recordurile în materie de venituri în 2025
Sezonul 2025 în Formula 1 și MotoGP este unul dintre cele mai bune din punct de vedere financiar din istoria recentă a sporturilor cu motor. Popularitatea globală în creștere, contractele de difuzare extinse și implicarea efectivă a unor sponsori de prim rang au consolidat poziția celor două competiții ca giganți ai industriei sportive la nivel […]
Piața cripto în criză: 300 de miliarde $ evaporate în șapte zile
Piața cripto în criză: 300 de miliarde $ evaporate în șapte zile
Piața cripto a trecut printr-o corecție severă în ultima săptămână, pierzând peste 300 de miliarde de dolari din capitalizarea totală. Scăderea abruptă a fost provocată de temerile investitorilor legate de reglementări, lichidări masive și volatilitatea accentuată a principalelor active digitale precum Bitcoin și Ethereum. Prăbușire pe piața cripto: 300 de miliarde $ pierduți într-o singură […]
5 lucruri în care bogații nu investesc sau nu le cumpără niciodată și pe care clasa de mijloc trebuie să le evite cu orice preț
5 lucruri în care bogații nu investesc sau nu le cumpără niciodată și pe care clasa de mijloc trebuie să le evite cu orice preț
Bogații nu investesc în tot ce pare atractiv la prima vedere. Ei aleg cu atenție unde pun fiecare dolar și ce produse sau servicii evită complet. În timp ce clasa de mijloc urmărește oportunități care par promițătoare, cei bogați se concentrează pe evitarea capcanelor financiare care pot diminua averea pe termen lung. De ce bogații […]