Prima pagină » Cele trei locuri de muncă care ar putea dispărea într-un an, conform inteligenței artificiale

Cele trei locuri de muncă care ar putea dispărea într-un an, conform inteligenței artificiale

Cele trei locuri de muncă care ar putea dispărea într-un an, conform inteligenței artificiale

Schimbările tehnologice afectează multe profesii tradiționale. Locurile de muncă și ocupațiile se schimbă în timp, iar unele chiar dispar, înlocuite de inteligența artificială (AI).

Potrivit inteligenței artificiale, locul de muncă al operatorilor de call center ar putea dispărea într-un an, datorită progresului AI și a chatbot-urilor, ceea ce reduce nevoia de operatori umani în cadrul serviciului pentru clienți.

Sunt indicate, de asemenea, alte locuri de muncă ce ar putea fi în pericol și care includ:

  • Casieri în magazinele fizice: creșterea sistemelor de auto-casă și a cumpărăturilor online scad cererea de casierii în supermarketuri și magazine cu amănuntul.
  • Agenții de turism tradiționali: Odată cu disponibilitatea platformelor digitale pentru rezervarea de zboruri și cazare, această profesie a scăzut semnificativ.

„Deși aceste profesii pot experimenta scăderi rapide, majoritatea schimbărilor necesită adaptare și timp pentru a se pune în aplicare”, spune inteligența artificială.

Locuri de muncă pe care AI le va înlocui, potrivit lui Elon Musk

Elon Musk, antreprenor din spatele Tesla și SpaceX, a avertizat despre impactul inteligenței artificiale (AI) asupra diferitelor profesii, menționând că unele ar putea deveni învechite. În special, el a menționat domeniile medicinei și dreptului ca sectoare expuse riscului din cauza progreselor din această tehnologie, potrivit infobae.com.

Pe contul său X (fostul Twitter), Musk a exprimat: „AI îi va depăși în curând pe medici și avocați cu o marjă largă (și în cele din urmă pe toți oamenii în aproape orice).

Comentariul său a fost ca răspuns la o postare al unui CEO care a susținut că „un medic AI cu acces la toate rapoartele de laborator va fi capabil să diagnosticheze mai bine problemele și, de asemenea, să sugereze remedii mai eficiente decât majoritatea medicilor umani”. Ceva similar se va întâmpla cu avocații, deoarece AI „ar trebui să poată gestiona majoritatea profesiilor care necesită cunoștințe mai bine decât oamenii”.

Pentru a-și susține afirmațiile, Reddy a distribuit o captură de ecran a unui articol din New York Times intitulat „AI Chatbots Beat Doctors at Diagnosing Diseases”.

Textul se referă la un studiu în care ChatGPT a depășit medicii umani în evaluarea dosarelor medicale, chiar și atunci când acești profesioniști au folosit un chatbot ca instrument de asistență.

În cele din urmă, Musk și-a încheiat mesajul afirmând că oamenii ar putea juca rolul de rezervă biologică a inteligenței. Comentariul său a stârnit dezbateri despre X, unde mai mulți utilizatori și-au exprimat scepticismul cu privire la impactul inteligenței artificiale asupra acestor profesii.

 

Alte articole importante
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]
Cum au ajuns videoclipurile cu pisici să aibă încasări de milioane de dolari și să spargă box office-ul
Analize
Cum au ajuns videoclipurile cu pisici să aibă încasări de milioane de dolari și să spargă box office-ul
Într-o industrie cinematografică dominată de supereroi, francize și efecte speciale, nimeni nu se aștepta ca niște pisici năzdrăvane să concureze serios la box office. Și totuși, asta a reușit să facă CatVideoFest, un lungmetraj compus integral din videoclipurile cu pisici de pe internet, selectate cu migală de Will Braden, un editor pasionat care, începând cu […]
Spotify înregistrează pierderi uriașe: 86 de milioane de euro pierduți în doar trei luni, din cauza scăderii veniturilor din publicitate
Spotify înregistrează pierderi uriașe: 86 de milioane de euro pierduți în doar trei luni, din cauza scăderii veniturilor din publicitate
Gigantul global al streamingului muzical, Spotify, a raportat o pierderi uriașe de 86 milioane de euro în al doilea trimestru din 2025, înregistrând o scădere semnificativă a veniturilor din publicitate și o reacție negativă din partea pieței, care a dus la o prăbușire cu 11% a acțiunilor companiei. Spotify se confruntă cu pierderi uriașe care […]
China își accelerează ofensiva în AI: noul model lansat este mai ieftin și mai competitiv decât DeepSeek
Tehnologie
China își accelerează ofensiva în AI: noul model lansat este mai ieftin și mai competitiv decât DeepSeek
China accelerează în cursa globală pentru supremația în AI și lansează GLM-4.5, un model revoluționar dezvoltat de startup-ul Z.ai (fost Zhipu). Noua tehnologie este de două ori mai compactă decât DeepSeek, consumă mai puține resurse și este semnificativ mai ieftină, punând presiune pe competiția internațională și pe liderii tradiționali ai industriei. China accelerează în cursa […]
Waymo își lansează propriul serviciu de robotaxi-uri în 2026
Companii
Waymo își lansează propriul serviciu de robotaxi-uri în 2026
Waymo, divizia de conducere autonomă a grupului Alphabet, a anunțat că își va lansa propriul serviciu de robotaxi-uri în 2026, primul oraș fiind Dallas. Decizia marchează o etapă majoră în extinderea transportului autonom comercial în Statele Unite și vine într-un moment în care competiția în acest sector devine tot mai acerbă. După Tesla, și Waymo […]