Ford și GM prelungesc creditele fiscale pentru vehicule electrice, în ciuda modificărilor legii semnate de Donald Trump.
Această decizie urmărește să mențină atractivitatea achizițiilor de mașini electrice pentru consumatori și să sprijine tranziția industriei auto spre tehnologii mai curate.
Foto: Shutterstock
Ford și General Motors (GM) semnează contracte cu dealerii auto. Asta, pentru programe menite să prelungească valabilitatea creditului fiscal de 7.500 de dolari pentru vehiculele electrice (EV). Mișcarea vine pe fondul expirării, marți, a subvenției federale, conform documentelor obținute de Reuters.
Scopul acestor programe este de a atenua efectele eliminării subvenției de stat. Recent, cei doi giganți auto au lansat inițiative pentru retailerii lor. În cadrul acestora, diviziile de finanțare ale constructorilor ar achiziționa EV-uri din stocurile dealerilor, cu plăți anticipate.
Aceste tranzacții permit diviziilor de creditare să mențină reducerea de 7.500 de dolari pentru electrice. Ulterior, dealerii le oferă clienților opțiuni de leasing care includ subvenția federală în rata lunară. Aceasta este valabilă câteva luni. Prin aceste inițiative, Ford și GM urmăresc să diminueze impactul dispariției creditului fiscal.
Ford a precizat că va continua să ofere clienților săi opțiuni competitive de leasing prin Ford Credit până la 31 decembrie. De partea cealaltă, GM a precizat că „a colaborat cu dealerii GM pentru a extinde oferta către clienți”. „Aceștia vor putea beneficia de creditul fiscal pentru leasingul vehiculelor electrice”, a precizat compania.
Dealerii, directorii din industrie și analiștii avertizează că vânzările și leasingul de vehicule electrice ar putea scădea semnificativ după expirarea creditului fiscal. Asta, după ce s-a înregistrat o creștere a cererii în ultimele luni de la cumpărători care doreau să profite de termenul limită.
Programele Ford și GM au fost dezvoltate după consultări cu oficialii Internal Revenue Service (IRS). În august, IRS a stabilit că vehiculele trebuie achiziționate până la 30 septembrie pentru a mai putea beneficia de creditul fiscal de 7.500 de dolari. Acesta fusese introdus în urmă cu peste 15 ani.
„Achiziția poate fi demonstrată prin încheierea unui contract scris și efectuarea unei plăți pentru vehicul până la 30 septembrie”, a precizat agenția americană.
Legea fiscală semnată de președintele Donald Trump a stabilit 30 septembrie ca termen limită pentru subvenție. În urma acestui anunț, producători au fost nevoiți să-și ajusteze strategia de preț. Este și cazul Slate, care își promova camioneta EV de mici dimensiuni ca având un preț de „sub 20.000 de dolari”. Acum, compania susținută de Jeff Bezos a afișat un preț „în jur de 25.000 de dolari”, fără a oferi o valoare exactă.
Odată cu adoptarea de către administrația Trump a legii „The One Big Beautiful Bill”, subvenția federală a fost eliminată. Odată cu ea au fost eliminate și creditul de 3.750 de dolari pentru hibridele plug-in și cel de 4.000 de dolari pentru achiziționarea unui EV la mâna a doua, relatează Car & Driver.
Ford F-150 Lightning a fost singurul vehicul electric al „ovalului albastru” eligibil pentru stimulent. GM are, însă, o listă considerabil mai lungă. Aceasta include modele precum Cadillac Lyriq, Optiq și Vistiq. De asemenea, sunt vizate și versiunile EV ale GMC Sierra și Chevy Blazer, Equinox și Silverado.