Ford elimină 1.000 de locuri de muncă din zona producției de vehicule electrice la principala sa fabrică europeană.
Decizia vine pe fondul încetinirii cererii de mașini cu emisii zero pe piața europeană și al necesității de a ajusta costurile operaționale.
Foto: Ford
Producătorul de automobile Ford elimină până la 1.000 de locuri de muncă. Unitatea vizată este chiar fabrica de vehicule electrice de la Köln (Germania). Decizia vine pe fondul unei cereri mai scăzute decât estimările pentru vehiculele electrice în Europa. Aceasta este o problemă cu care se confruntă mai mulți constructori în ultima perioadă, transmite Reuters.
„În Europa, cererea pentru automobile electrice rămâne sub estimări”, a transmis Ford într-un comunicat de presă.
Ford a precizat că, din ianuarie 2026, activitatea de producție de la Köln va fi reorganizată pe un singur schimb în loc de două câte sunt acum. Această ajustare a programului de lucru va avea drept consecință directă reducerea forței de muncă. Aproximativ 1.000 de angajați vor fi afectați, evidențiind cum Ford elimină 1.000 de posturi pentru eficiență.
Pentru a atenua impactul social al deciziei, oficialii companiei au anunțat că vor pune la dispoziția lucrătorilor un program de sprijin. Așa cum s-a întâmplat și la 200-000200000-de-lei-9134.html” data-mce-href=”https://www.putereafinanciara.ro/restructurari-masive-la-dacia-pachete-compensatorii-de-pana-la-200000-de-lei-9134.html” target=”_blank”>Dacia, cu reduceri semnificative de personal, Ford oferă pachete salarii compensatorii pentru a atenua posibilele efecte negative ale deciziei lor de a elimina 1.000 de locuri de muncă.
În prezent, uzina de la Koln produce două modele electrice. Rezultatele comerciale arată cum Ford elimină mii de poziții pentru a răspunde cerințelor pieței europene, având în vedere investiția de aproape două miliarde de euro.
Impactul negativ asupra forței de muncă se amplifică, deoarece Ford va elimina în curând încă 2.900 de posturi până în 2027, potrivit atgermanys-cologne-plant-amid-weak-ev-demand-europe/” target=”_blank” rel=”noopener” data-mce-href=”https://www.cbtnews.com/ford-will-cut-1000-jobs-germanys-cologne-e-car-plant-amid-weak-ev-demand-in-2027/” class=”external”>CBT News. Vorbim despre o diminuare drastică în comparație cu cei aproape 20.000 de angajați existenți la unitatea din Köln în urmă cu cinci ani. Totuși, decizia de a elimina 1.000 de locuri de muncă va avea mari implicații asupra economiei locale.
Dificultățile Ford nu se limitează doar la fabrica din Köln. Grupul a anunțat măsuri ample de pepentru-ford-cel-mai-mare-producator-auto-american-inchide-fabrica-din-saarlouis-germania-167202.html” data-mce-href=”https://www.putereafinanciara.ro/lovitura-pe-piata-automobilelor-fabrica-lui-ford-din-saarlouis-in-curs-de-inchidere-8914.html” target=”_blank”>restructurare care au afectat și uzina din Saarlouis, situată în vestul Germaniei. Acolo se produce modelul Ford Focus, însă și acea fabrică urmează să fie închisă. Decizia Ford de a elimina 1.000 de locuri de muncă afectează semnificativ zona.
În prezent, Ford Motor Company numără aproximativ 190.000 de angajați la nivel global. În Europa, compania operează pe circa 190 de piețe individuale și are în jur de 45.000 de angajați care își contraează forța de muncă, eliminând până la 1.000 de joburi. Dacă includem și afacerile neconsolidate, numărul total al personalului din celeprimit-cei-mai-mici-salarari-78923.html” data-mce-href=”https://www.putereafinanciara.ro/pilotii-romani-au-primit-cei-mai-mici-salarari-78923.html”>Europa este de aproape 59.000 de oameni.
Pe piața din România, Ford este o prezență importantă prin uzina de la Craiova, unde angajările și dorința de a colabora indică o altă față a situației față de cea în care Ford elimină 1.000 de posturi.