Prima pagină » Lovitură pentru General Motors: gigantul american are pierderi de un miliard de dolari în urma tarifelor lui Trump

Lovitură pentru General Motors: gigantul american are pierderi de un miliard de dolari în urma tarifelor lui Trump

Lovitură pentru General Motors: gigantul american are pierderi de un miliard de dolari în urma tarifelor lui Trump
Foto: Shutterstock

Tarifele vamale impuse de administrația Trump au provocat o pierdere de peste un miliard de dolari companiei General Motors în al doilea trimestru.

Cu toate acestea, gigantul auto american a reușit să depășească așteptările analiștilor, datorită creșterii vânzărilor la camioanele și SUV-urile pe benzină.

Tarifele lui Trump, o lovitură de un miliard pentru General Motors

Lovitură pentru General Motors: tarifele lui Trump provoacă gigantului american pierderi de un miliard de dolari

Foto: Freepik

Cel mai mare producător auto din SUA după numărul de vehicule vândute a avertizat că efectele tarifelor impuse de administrația Trump vor fi și mai pronunțate în cel de-al treilea trimestru. Compania din Detroit și-a menținut prognoza conform căreia presiunile comerciale ar putea afecta profitul operațional cu 4 până la 5 miliarde de dolari.

Oficialii General Motors (GM) au precizat că ar putea lua măsuri pentru a atenua cel puțin 30% din acest impact. În urma anunțului, acțiunile companiei au scăzut cu aproximativ 6% la deschiderea burselor, transmite agenția Reuters.

Veniturile pe trimestrul încheiat la 30 iunie au scăzut cu aproape 2%, ajungând la aproximativ 47 de miliarde de dolari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Câștigul ajustat pe acțiune s-a redus la 2,53 dolari, față de 3,06 dolari în trimestrul similar anterior. Totuși, rezultatul a depășit estimarea medie a analiștilor, care prognozau 2,44 dolari/acțiune, potrivit datelor LSEG. Profitul ajustat înainte de dobânzi și taxe a scăzut cu 32%, la 3 miliarde de dolari.

GM se numără printre companiile care și-au revizuit în jos estimările anuale din cauza tarifelor impuse de administrația Trump, anticipând acum un profit operațional ajustat între 10 și 12,5 miliarde de dolari. Marți, compania și-a reafirmat această estimare.

Vânzările interne și revenirea pe piața chineză sprijină performanța

În ciuda presiunilor externe, afacerile de bază ale GM au rămas solide. Vânzările din Statele Unite, care este principala piață a companiei, au crescut cu 7%, iar modelele populare de pickup-uri și SUV-uri au beneficiat în continuare de prețuri ridicate. Pe piața chineză, GM a revenit la profit, după ce în urmă cu un an înregistra pierderi, potrivit South China Morning Post.

Analiștii consideră că, pentru a contracara efectele negative ale tarifelor, GM ar putea fi nevoită să reducă investițiile în proiecte viitoare sau să identifice alte modalități de diminuare a cheltuielilor.

În iunie, General Motors a anunțat un plan de investiții de patru miliarde de dolari în trei fabrici din Michigan, Kansas și Tennessee. Printre măsuri se numără mutarea producției modelului Cadillac Escalade și creșterea producției celor două modele mari de pickup-uri. De asemenea, GM a decis să mute producția modelului Chevy Blazer, fabricat anterior în Mexic, la uzina din Tennessee.

Acțiunile GM au scăzut cu 1%

În ultimele luni, GM a intensificat investițiile în operațiunile sale cu motoare termice, în special în fabricile din SUA. Asta pune sub semnul întrebării obiectivul declarat anterior de a înceta producția de vehicule pe benzină și motorină până în 2035.

Și alți constructori sunt afectați de noile tarife vamale. Grupul Stellantis, care deține și marca americană Jeep, a avertizat că tarifele vor avea un impact semnificativ asupra rezultatelor financiare din a doua jumătate a anului. În primul semestru al anului, gigantul multinațional a înregistrat costuri suplimentare de aproximativ 300 milioane de euro din această cauză. De asemenea, acțiunile Stellantis, dar și cele ale Ford Motor au scăzut marți dimineață cu circa 1%.

Aproximativ jumătate dintre vehiculele vândute de americani pe piața locală sunt importate, în principal din Mexic și din Coreea de Sud. Spre comparație, Ford produce circa 80% dintre modelele comercializate în SUA pe plan intern.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]