Vânzările de mașini hibride chinezești au înregistrat în septembrie cea mai mare creștere pe piața europeană de până acum.
Modelele noi de la producători precum BYD, MG și Chery au ajutat mărcile din China să obțină 7,4% din totalul pieței din Europa, cea mai mare cotă din istorie.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/BYD-Seal-U-Hybrid.jpg)
Foto: BYD
În acest fel, constructorii chinezi i-au depășit pe rivalii sud-coreeni KIA și Hyundai, care dominau piața europeană. Informația a fost publicată de portalul Cryptopolitan, care citează datele furnizate de compania de cercetare Dataforce.
Potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), vânzările de vehicule hibride plug-in au crescut cu 62% în Europa în cea de-a noua lună. De asemenea, hibridele convenționale au înregistrat o creștere de 15%. Datele statistice arată că mărcile chineze au captat 20% din segmentul de hibride plug-in, ceea ce reprezintă o creștere de peste 7% comparativ cu luna precedentă.
Creșterea spectaculoasă din septembrie reflectă luni de avânt constant. Marea Britanie a fost în 2025 piața-cheie pentru expansiunea chineză. Concret, aproape 50% din totalul mașinilor chinezești vândute în Europa luna trecută au fost comercializate în Regatul Unit. Această creștere a fost susținută în primul rând de schimbarea de două ori pe an a numerelor de înmatriculare. Totodată, și taxele de import din UK de 10% la vehiculele electrice chinezești – mai mici decât cele aplicate de UE – au impulsionat vânzările.
Pe piața britanică, vânzările BYD au crescut de șase ori comparativ cu luna august. Pe locurile următoare s-au situat mărcile MG și Chery. Aceasta din urmă a înregistrat un salt semnificativ ca urmare a lansării SUV-urilor hibride Omoda și Jaecoo.
Mărcile chinezești nu dețin, încă, o cotă majoră pe piața europeană. Cu toate acestea, producătorii din China pariază pe hibridele plug-in pentru a acoperi decalajul. Pe de-o parte, sunt mai accesibile, iar pe de altă parte sunt mai puțin dependente de infrastructura de încărcare.
Cota de piață a vehiculelor electrice chinezești a crescut în septembrie cu 1,7%, ajungând la 11%, sau 13% dacă sunt incluse vânzările comune ale Leapmotor și Ebro-Chery. În același timp, la mai puțin de doi ani și jumătate de la debutul în Marea Britanie, BYD s-a extins deja la 100 de puncte de vânzare la nivel național, consolidându-și poziția pe piața europeană.