Cu doar câteva zile înainte ca Luca de Meo să părăsească oficial funcția de CEO al Renault, grupul francez nu are încă un succesor confirmat. Pe lista scurtă a potențialilor înlocuitori se află și CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, ceea ce ar putea duce brandul autohton la un alt nivel.
Grupul Renault se află într-un moment de tensiune și incertitudine, după ce CEO-ul Luca de Meo a decis să părăsească funcția și să se alăture gigantului din industria de lux Kering. Plecarea sa, programată oficial pentru 15 iulie, lasă un gol greu de umplut, în special în contextul în care consiliul de administrație nu a identificat încă un succesor definitiv.
Potrivit unor surse citate de Financial Times, compania franceză ar putea apela la un director interimar pentru a asigura continuitatea până la desemnarea noului lider.
În timp ce strategia industrială a grupului a fost deja trasată de de Meo, iar perioada vacanțelor de vară bate la ușă, selecția succesorului riscă să se prelungească. Situația aduce aminte de cazul rivalului Stellantis, care a avut nevoie de mai bine de șase luni pentru a-și numi noul CEO. Oficialii Renault confirmă doar că procesul de recrutare este în desfășurare, fără să ofere detalii despre numele aflate în discuție sau despre termene clare.
Denis Le Vot, actualul șef global al mărcii Dacia, a fost inclus pe lista scurtă a celor trei candidați cu șanse reale de a prelua conducerea grupului Renault. Alături de el se mai află François Provost, responsabil de achiziții și parteneriate în cadrul Renault, și Maxime Picat, fost director în grupul Stellantis. Inițial, un al patrulea nume – Thierry Pieton, fost CFO Renault – apărea în cărți, însă a fost retras din cursă.
Ascensiunea posibilă a lui Denis Le Vot ar reprezenta o recunoaștere clară a succesului Dacia. Totuși, provocările viitorului CEO sunt numeroase. Acesta va trebui nu doar să implementeze strategia lăsată de de Meo, fără mari posibilități de ajustare, dar și să accepte că viitorul succes al grupului va fi asociat, inevitabil, cu viziunea fostului director.
Noul CEO nu va avea de gestionat doar complexitatea strategică a unui colos industrial aflat în plin proces de transformare, ci și relația cu guvernul francez – acționarul principal al Renault. În mod tradițional, Palatul Élysée are un cuvânt greu de spus în privința marilor numiri din companiile strategice, iar acest caz nu face excepție. Viitorul lider trebuie să corespundă nu doar așteptărilor de business, ci și exigențelor politice.
Analistul Philippe Houchois de la Jefferies atrage atenția că lipsa unei decizii clare alimentează o „incertitudine strategică” în cadrul Renault. Acest vid de conducere afectează și încrederea investitorilor prin acțiunile grupului auto care se tranzacționează în continuare cu aproape 6% sub nivelul de dinaintea anunțului plecării lui Luca de Meo.