Prima pagină » Grupul Renault îl ia în calcul pe CEO-ul Dacia pentru funcția de șef al companiei

Grupul Renault îl ia în calcul pe CEO-ul Dacia pentru funcția de șef al companiei

Grupul Renault îl ia în calcul pe CEO-ul Dacia pentru funcția de șef al companiei
Acțiunile Renault se prăbușesc cu 18%. Ce a provocat scăderea valorii pe bursă?

Cu doar câteva zile înainte ca Luca de Meo să părăsească oficial funcția de CEO al Renault, grupul francez nu are încă un succesor confirmat. Pe lista scurtă a potențialilor înlocuitori se află și CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, ceea ce ar putea duce brandul autohton la un alt nivel. 

Renault, în pragul unei tranziții incerte: numărătoarea inversă pentru plecarea lui de Meo

Grupul Renault se află într-un moment de tensiune și incertitudine, după ce CEO-ul Luca de Meo a decis să părăsească funcția și să se alăture gigantului din industria de lux Kering. Plecarea sa, programată oficial pentru 15 iulie, lasă un gol greu de umplut, în special în contextul în care consiliul de administrație nu a identificat încă un succesor definitiv.

Potrivit unor surse citate de Financial Times, compania franceză ar putea apela la un director interimar pentru a asigura continuitatea până la desemnarea noului lider.

În timp ce strategia industrială a grupului a fost deja trasată de de Meo, iar perioada vacanțelor de vară bate la ușă, selecția succesorului riscă să se prelungească. Situația aduce aminte de cazul rivalului Stellantis, care a avut nevoie de mai bine de șase luni pentru a-și numi noul CEO. Oficialii Renault confirmă doar că procesul de recrutare este în desfășurare, fără să ofere detalii despre numele aflate în discuție sau despre termene clare.

CEO-ul Dacia, favorit pentru a prelua frâiele Renault

Denis Le Vot, actualul șef global al mărcii Dacia, a fost inclus pe lista scurtă a celor trei candidați cu șanse reale de a prelua conducerea grupului Renault. Alături de el se mai află François Provost, responsabil de achiziții și parteneriate în cadrul Renault, și Maxime Picat, fost director în grupul Stellantis. Inițial, un al patrulea nume – Thierry Pieton, fost CFO Renault – apărea în cărți, însă a fost retras din cursă.

Ascensiunea posibilă a lui Denis Le Vot ar reprezenta o recunoaștere clară a succesului Dacia. Totuși, provocările viitorului CEO sunt numeroase. Acesta va trebui nu doar să implementeze strategia lăsată de de Meo, fără mari posibilități de ajustare, dar și să accepte că viitorul succes al grupului va fi asociat, inevitabil, cu viziunea fostului director.

Guvernul francez, acționar major: o miză politică, nu doar managerială

Noul CEO nu va avea de gestionat doar complexitatea strategică a unui colos industrial aflat în plin proces de transformare, ci și relația cu guvernul francez – acționarul principal al Renault. În mod tradițional, Palatul Élysée are un cuvânt greu de spus în privința marilor numiri din companiile strategice, iar acest caz nu face excepție. Viitorul lider trebuie să corespundă nu doar așteptărilor de business, ci și exigențelor politice.

Analistul Philippe Houchois de la Jefferies atrage atenția că lipsa unei decizii clare alimentează o „incertitudine strategică” în cadrul Renault. Acest vid de conducere afectează și încrederea investitorilor prin acțiunile grupului auto care se tranzacționează în continuare cu aproape 6% sub nivelul de dinaintea anunțului plecării lui Luca de Meo.

Alte articole importante
YouTube a plătit peste 8 miliarde $ industriei muzicale în ultimul an
Companii
YouTube a plătit peste 8 miliarde $ industriei muzicale în ultimul an
YouTube, cel mai mare site de streaming video, a plătit către casele de discuri, artiști și compozitori peste 8 miliarde $ în ultimul an. Suma evidențiază impactul platformei asupra veniturilor generate de streaming și importanța acesteia în ecosistemul global de muzică. YouTube face istorie în industria muzicală: peste 8 miliarde $ plătiți în 12 luni […]
Cea mai sigură țară pentru turiști în 2026
Cea mai sigură țară pentru turiști în 2026
Europa domină din nou topul destinațiilor sigure pentru călători. Însă de această dată, Islanda, considerată în 2025 cea mai pașnică țară din lume, pierde poziția fruntașă. În 2026, Olanda urcă pe primul loc, fiind declarată cea mai sigură țară pentru turiști. Olanda devine cea mai sigură țară pentru turiști în 2026 Cel mai recent raport […]
Marile companii chineze își opresc achizițiile de petrol rusesc din cauza sancțiunilor lui Trump
Marile companii chineze își opresc achizițiile de petrol rusesc din cauza sancțiunilor lui Trump
Companiile petroliere de stat din China au suspendat cumpărăturile de petrol rusesc livrat pe mare. Măsura urmează sancțiunile impuse de Statele Unite împotriva Rosneft și Lukoil, principalele două companii petroliere din Moscova, conform mai multor surse din industrie, citate de Reuters. Această decizie survine pe fondul reducerii drastice a importurilor indiene de petrol rusesc, menite […]
Călătoriile aeriene, transformate radical de AI
Călătoriile aeriene, transformate radical de AI
Călătoriile aeriene trec printr-o transformare radicală. De la bilete rezervate prin agenți clasici, până la agenți digitali care ne programează vacanțele. Așadar, tu stai liniștit, iar AI planifică totul. Compania Kiwi.com a dezvăluit cum arată viitorul zborurilor, la care ia parte AI-ul: zero anxietate, rebooking instant și agenți virtuali capabili să facă totul în locul […]
ANALIZĂ
Topul celor mai inteligente orașe din 2025 unde tehnologia îți schimbă viața zilnic
Tehnologie
Topul celor mai inteligente orașe din 2025 unde tehnologia îți schimbă viața zilnic
De la transport autonom și plăți fără numerar, până la hoteluri cu roboți și artă interactivă, cele mai inteligente cinci orașe din lume arată cum va arăta traiul urban în următoarele decenii. Tehnologia face parte 99% din viața ta dacă alegi să trăiești aici. Shenzhen-Hong Kong-Guangzhou: cel mai puternic hub de inovație al lumii Raportul […]
Pierderi colosale după atacul cibernetic de la Jaguar Land Rover
Companii
Pierderi colosale după atacul cibernetic de la Jaguar Land Rover
Atacul cibernetic care a paralizat în septembrie rețeaua Jaguar Land Rover a avut consecințe mult mai ample decât s-a estimat inițial. Potrivit unui raport al Cyber Monitoring Centre (CMC), incidentul a provocat pierderi de 1,9 miliarde de lire sterline (aproximativ 2,5 miliarde de dolari) pentru economia britanică. Atacul cibernetic de la Jaguar Land Rover a […]