Prima pagină » Călătoriile aeriene, transformate radical de AI

Călătoriile aeriene, transformate radical de AI

Călătoriile aeriene, transformate radical de AI
sursă foto: ABC News

Călătoriile aeriene trec printr-o transformare radicală. De la bilete rezervate prin agenți clasici, până la agenți digitali care ne programează vacanțele. Așadar, tu stai liniștit, iar AI planifică totul. Compania Kiwi.com a dezvăluit cum arată viitorul zborurilor, la care ia parte AI-ul: zero anxietate, rebooking instant și agenți virtuali capabili să facă totul în locul pasagerului.

Călătorii fără anxietate: o nouă promisiune în aviație

Pentru majoritatea pasagerilor, stresul zborului provine din mai multe cauze. Însă, majoritatea își doresc să descopere cel mai bun preț la biletele de avion. Acest lucru poate deveni frustrat de cele mai multe ori, deoarece fluctuațiile de preț sunt diferite. Michal Sindelar, vicepreședintele companiei Kiwi.com, a explicat că aici intervine AI-ul în compania lui. Astfel, procesul de rezervare e transformat într-o experiență completă, de la căutare până la aterizare.

Instrumentul-cheie: Kiwi.com Guarantee, lansat global în 2024. Promisiunea pe care o face AI-ul este că dacă un zbor este anulat, întârziat sau modificat, pasagerul primește în două minute soluția. Nu mai trebuie să aștepte rambursarea companiei aeriene. În plus, primește direct credit pentru un alt zbor disponibil.

Sistemul bazat pe AI a gestionat deja peste 500.000 de rezervări garantate, adică 1,5 milioane de călătorii individuale – echivalentul a 8.000 de avioane pline. Pasagerii folosesc boarding pass-uri digitale, care se actualizează în timp real cu informații despre poartă, terminal sau întârzieri. Practic, biletul de îmbarcare devine un ghid de călătorie.

Empatie scalată prin AI: roboți care răspund ca oamenii

Dacă Sindelar se ocupă de ceea ce vede clientul, Dalibor Glaich, director de inginerie pentru Customer Support Systems, are misiunea să facă „magia” să funcționeze din culise. În doar trei ani, echipa lui a trecut de la aplicații clasice pentru agenți la infrastructură bazată aproape exclusiv pe inteligență artificială.

Astfel, 80% dintre interacțiunile prin text sunt rezolvate automat, de agenți virtuali. Obiectivul nu este doar viteza, ci și consistența. Indiferent dacă mesajul vine pe chat, e-mail sau WhatsApp, AI-ul îl interpretează, decide dacă poate răspunde singur sau trimite cazul unui agent uman atunci când e nevoie de empatie reală sau coordonare complexă.

AI-ul ajută inclusiv personalul intern, care se ocupă de rambursări, bagaje suplimentare sau modificări de program. În loc să navigheze sisteme complicate, primesc instrucțiuni conversaționale de la un asistent AI. Timpul de răspuns s-a redus la jumătate, iar calitatea serviciului este uniformă în toată lumea.

Glaich se pregătește următorul pas – un AI multimodal. Pasagerii vor putea vorbi, trimite imagini și primi instant soluția corectă.

Dacă trimiți o captură de ecran și spui ce problemă ai, AI-ul îți rezolvă cazul imediat”, a spus acesta.

AI-ul schimbă felul în care ne alegem vacanțele

Transformarea nu se limitează la rezolvarea problemelor. Mario Gavira, vicepreședinte de creștere și brand la Kiwi.com, a explicat că AI-ul rescrie inclusiv modul în care ne alegem destinațiile.

Până de curând, marketingul în turism era simplu. Majoritatea oamenilor se inspirau de pe Instagram sau TikTok, iar când clientul era gata, căuta pe Google „cheap flights” și apărea reclama. Acum, tot mai mulți folosesc ChatGPT sau Gemini pentru recomandări, inspirație și chiar planificare.

Pentru companiile de turism apare o nouă disciplină – Generative Engine Optimisation. Așa cum site-urile au fost optimizate pentru Google, acum trebuie optimizate pentru a apărea în răspunsurile AI. Gavira anticipează și apariția reclamelor integrate în chatboți.

Modelele mari de limbaj costă miliarde. Publicitatea e singurul model testat. E doar o chestiune de timp până vedem oferte sponsorizate în răspunsurile AI”, a spus el.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Cele mai mari economii ale lumii în 2026. Unde se va afla România, conform analizei FMI
Cele mai mari economii ale lumii în 2026. Unde se va afla România, conform analizei FMI
Fondul Monetar Internațional a publicat în octombrie 2025 un raport care anticipează evoluția economiei mondiale în 2026 și care vor fi cele mai mari economii anul viitor. Potrivit documentului, compilat de VisualCapitalist, creșterea globală încetinește din cauza fragmentării și a intensificării protecționismului. FMI avertizează că există riscuri majore, de la posibila reevaluare a acțiunilor din […]
Barron Trump la TikTok. Anturajul președintelui SUA a început să vânture ideea în spațiul public
Barron Trump la TikTok. Anturajul președintelui SUA a început să vânture ideea în spațiul public
Numirea lui Barron Trump la TikTok a devenit subiect de dezbatere în presa internațională după ce fiul cel mic al lui Donald și Melania Trump a fost propus pentru o funcție în consiliul de administrație al platformei. Discuțiile apar într-un moment cheie, în care rețeaua socială se pregătește de o posibilă vânzare către investitori americani. […]
ANALIZĂ
Țările care domină energia nucleară mondială. Harta reactoarelor
Țările care domină energia nucleară mondială. Harta reactoarelor
Energia nucleară rămâne o sursă constantă de electricitate cu emisii reduse de carbon. Conform Agenției Internaționale pentru Energie Atomică, capacitatea globală este concentrată în doar câteva state. Datele, compilate de VisualCapitalist, provin din sistemul PRIS al agenției, care monitorizează toate reactoarele active din lume. Statele Unite conduc energia nucleară mondială Statele Unite se află pe […]
Animalele AI. Casio a prezentat Moflin, un hamster de pluș robotizat
Animalele AI. Casio a prezentat Moflin, un hamster de pluș robotizat
Animalele AI au început să cucerească inimile generației Z, oferind companie prin interacțiuni realiste și sunete expresive. Noua invenție, Moflin, un hamster de pluș robotizat, scoate sunete liniștitoare atunci când este mângâiat, imitând comportamentul unui animal adevărat. Acest dispozitiv combină tehnologia avansată cu nevoia de confort emoțional, permițând utilizatorilor să experimenteze o prezență caldă și […]
Gigantul Baidu va lansa în Elveția serviciul de robotaxi Apollo Go
Companii
Gigantul Baidu va lansa în Elveția serviciul de robotaxi Apollo Go
Gigantul tehnologic Baidu a anunțat că, în cel mult doi ani, va lansa în Elveția propriul serviciu de robotaxi-uri Apollo Go. Compania asiatică, care va începe testele cu taxiurile complet autonome până la finalul acestui an, și-a propus să transforme modul în care europenii privesc transportul urban. Baidu pregătește lansarea robotaxi-urilor Apollo Go în Elveția […]
ANALIZĂ
Creștere globală pentru Dacia: vânzări de peste 521.000 de unități
Companii
Creștere globală pentru Dacia: vânzări de peste 521.000 de unități
În primele nouă luni ale anului, Dacia a atins un volum de peste 521.000 de vehicule vândute la nivel mondial. Totodată, marca auto românească a înregistrat o creștere impresionantă a vânzărilor de mașini echipate cu motoare hibride, confirmând tendința tot mai clară a consumatorilor de a se orienta către soluții de mobilitate mai eficiente și […]