YouTube, cel mai mare site de streaming video, a plătit către casele de discuri, artiști și compozitori peste 8 miliarde $ în ultimul an.
Suma evidențiază impactul platformei asupra veniturilor generate de streaming și importanța acesteia în ecosistemul global de muzică.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/Muzica-YouTube-Freepik-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Freepik
YouTube a anunțat că, între iulie 2024 și iulie 2025, a plătit peste 8 miliarde de dolari industriei muzicale. Suma reprezintă un record pentru platforma de streaming video deținută de Google. Aceasta a crescut semnificativ comparativ cu cea plătită în 2022, când YouTube raportase contribuții de 6 miliarde de dolari pentru perioada iulie 2021-iunie 2022. Cu un an înainte, compania a plătit 4 miliarde de dolari industriei muzicale în același interval de un an, transmite TechCrunch.
„Plata de astăzi, de 8 miliarde de dolari, este o dovadă că cele două motoare ale noastre – publicitatea și abonamentele – funcționează la capacitate maximă. Această sumă nu reprezintă un punct final, ci reflectă un progres semnificativ și susținut în efortul nostru de a construi un cămin pe termen lung pentru fiecare artist, compozitor și editor pe scena globală a muzicii”, a declarat Lyor Cohen, șeful global al diviziei de muzică YouTube.
Anunțul vine în contextul în care Spotify anunțase la începutul acestui an că a plătit 10 miliarde de dolari industriei muzicale în 2024. Spre comparație, cu un an înainte, plătise „doar” 9 miliarde de dolari. Trebuie precizat faptul că artiștii nu primesc întreaga sumă. Concret, banii ajung și la case de discuri, editori, compozitori și alte părți implicate.
YouTube susține că succesul său se datorează modelului său de venituri cu două motoare. Platforma spune că deține peste 125 de milioane de abonați la nivel global. Atât la YouTube Music, cât și la YouTube Premium, care este o versiune fără reclame a serviciului video care include acces la YouTube Music. Între aceștia se numără inclusiv utilizatorii aflați în perioada de probă. De asemenea, are două miliarde de utilizatori conectați care vizionează videoclipuri muzicale în fiecare lună.
„Pe măsură ce amprenta globală a platformei continuă să se extindă, cresc și oportunitățile pentru artiști și compozitori de a-și construi cariere muzicale durabile și de a câștiga fani pe termen lung pe YouTube”, se arată într-o postare pe blogul companiei.
YouTube este disponibil în peste 100 de țări și suportă 80 de limbi. Luna trecută, la evenimentul său „Made on YouTube” a anunțat că a plătit peste 100 de miliarde de dolari creatorilor, artiștilor și companiilor media în ultimii patru ani.