General Motors și-a ajustat previziunile financiare pentru anul în curs. Compania semnalează o creștere a profitului și o reducere a impactului tarifelor vamale. Gigantul din Detroit estimează acum un profit operațional ajustat cuprins între 12 și 13 miliarde de dolari. Aceasta depășește intervalul anterior, de 10 până la 12,5 miliarde de dolari, scrie TheGuardian.
Producătorul auto american a anunțat că efectul tarifelor asupra rezultatelor financiare va fi mai mic decât se anticipase inițial. Estimările actualizate indică o pierdere cuprinsă între 3,5 și 4,5 miliarde de dolari, față de intervalul anterior de 4 până la 5 miliarde. General Motors se confruntă cu o scădere a cererii pentru vehiculele electrice. Compania așteaptă măsuri de relaxare a tarifelor impuse de Statele Unite.
În prima parte a lunii, compania a înregistrat o pierdere de 1,6 miliarde de dolari. Aceasta a fost cauzată de schimbările strategice privind producția de mașini electrice. De asemenea, la finalul lunii septembrie, creditul fiscal de 7.500 de dolari acordat pentru modelele electrice a fost retras, iar normele privind emisiile vehiculelor au fost relaxate.
Directorul general al General Motors, Mary Barra, a transmis acționarilor o scrisoare în care a detaliat modul în care compania intenționează să reducă pierderile din sectorul electric.
„Prin acțiuni rapide și decise pentru a corecta supracapacitatea, ne așteptăm să diminuăm pierderile din segmentul vehiculelor electrice în 2026 și ulterior”, a declarat Barra.
Veniturile trimestriale ale General Motors, pentru perioada care s-a încheiat în septembrie, au scăzut ușor, ajungând la 48,6 miliarde de dolari, comparativ cu anul precedent.
Vânzările de autoturisme în Statele Unite au crescut cu 6% în trimestrul al treilea, deși incertitudinea legată de tarife persistă. Producătorii auto americani au evitat să crească prețurile de catalog, iar cumpărătorii au continuat să prefere modelele scumpe, dotate cu funcții suplimentare.
General Motors a declarat că intenționează să atenueze 35% din impactul tarifelor asupra profitului. În același timp, Donald Trump a aprobat o nouă măsură care oferă companiilor auto un credit echivalent cu 3,75% din prețul de vânzare recomandat pentru vehiculele asamblate în SUA până în 2030, cu scopul de a compensa taxele de import pentru piese.
„Vreau să mulțumesc președintelui și echipei sale pentru modificările tarifare făcute vineri. Programul de compensare MSRP va ajuta vehiculele produse în SUA să devină mai competitive în următorii cinci ani”, a adăugat Mary Barra.
La nivel global, marile corporații au semnalat costuri de peste 35 de miliarde de dolari generate de tarifele SUA înainte de publicarea rezultatelor din trimestrul al treilea. Analiștii au precizat că investitorii așteaptă finalizarea acordurilor comerciale cu Mexicul, Canada și Coreea de Sud, un important exportator pentru General Motors.
Pentru a compensa taxele impuse de administrația Trump, producătorii auto au intensificat investițiile în Statele Unite. General Motors a anunțat, în iunie, investiții de 4 miliarde de dolari în trei fabrici americane din Michigan, Kansas și Tennessee. Aproximativ jumătate dintre vehiculele vândute de GM pe piața americană sunt importate, în special din Mexic și Coreea de Sud.
În aceeași perioadă, Stellantis a comunicat că va investi 13 miliarde de dolari în SUA în următorii patru ani.
În 2021, Mary Barra a prezentat obiectivul General Motors de a produce exclusiv vehicule electrice până în 2035. Ulterior, compania a renunțat la referirile publice privind acest termen. Compania a transmis că gama de produse va fi adaptată în funcție de cererea consumatorilor.
Vânzările de mașini electrice au crescut semnificativ în trimestrul al treilea, profitând de ultimele zile ale creditului fiscal. Cu toate acestea, ele reprezintă încă sub 10% din totalul vânzărilor companiei.
Pentru a stimula cererea, General Motors intenționa să lanseze un program. Conform acestuia dealerii ar fi putut continua să ofere creditul fiscal pentru leasingul de mașini electrice. Totuși, planul a fost anulat după critici venite din partea unor politicieni, printre care și Bernie Moreno, senator republican din Ohio și fost dealer auto.
Ford a renunțat și el la o inițiativă similară. În schimb, alți producători, precum Hyundai și Stellantis, oferă stimulente pentru reducerea prețurilor finale suportate de cumpărători.
Prin această ajustare a direcției, General Motors își menține stabilitatea și încrederea investitorilor. În același timp, consolidează poziția pe piața americană, în pofida fluctuațiilor economice și a schimbărilor în politicile tarifare.