Prima pagină » Hackerii compromit sistemul Kering fără daune financiare

Hackerii compromit sistemul Kering fără daune financiare

Hackerii compromit sistemul Kering fără daune financiare
sursă foto: Sectricity

Hackerii au atacat grupul francez Kering. Aceștia au expus datele personale ale clienților Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen, fără a afecta însă informațiile financiare.

Hackerii au atacat și au expus datele clienților unor magazine de lux

Unul dintre cele mai puternice atacuri cibernetice din 2025 a lovit direct în inima industriei modei de lux. Grupul francez Kering, proprietarul unor branduri celebre precum Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen, a confirmat că hackerii au obținut acces la datele clienților săi.

Potrivit Reuters, incidentul a fost identificat în luna iunie. Atunci sistemele companiei au fost compromise temporar de o terță parte neautorizată. Într-un comunicat, Kering a explicat că hackerii au accesat „date limitate” ale unor clienți, fără a specifica exact mărcile afectate.

BBC, care a analizat cazul, a arătat că atacatorii au furat informații extrem de sensibile: nume, adrese de e-mail, numere de telefon, adrese fizice și sumele totale cheltuite în magazinele brandurilor. Totuși, compania a subliniat că datele financiare, precum numerele cardurilor bancare sau detaliile conturilor, nu au fost compromise.

Hackerii „Shiny Hunters” revendică atacul

Gruparea cibernetică care se autointitulează „Shiny Hunters” a revendicat atacul, susținând că are în posesie 7,4 milioane de adrese de e-mail unice aparținând clienților Kering. Pentru a-și dovedi afirmațiile, hackerii au furnizat BBC un eșantion de date care conținea mii de profiluri.

Informațiile analizate au arătat detalii autentice despre clienți, inclusiv cât au cheltuit aceștia în magazinele de lux. Sumele sunt impresionante: unii clienți au plătit peste 10.000 de dolari, iar câțiva au depășit pragul de 80.000 de dolari. După verificarea probelor, fișierele furnizate de hackeri au fost șterse.

Impactul atacului este considerabil, mai ales că în industria de lux datele despre consumatori nu au doar valoare financiară, ci și strategică. Ele oferă o imagine clară asupra comportamentului de cumpărare al unei clientele exclusiviste.

Un fenomen care lovește tot mai des brandurile de lux

Atacul asupra Kering nu este un caz izolat. În ultimele luni, mai multe nume importante din industria luxului au fost vizate de breșe similare. Cartier, parte a grupului Richemont, și unele mărci din portofoliul LVMH au raportat incidente de securitate.

În iulie, autoritatea pentru protecția datelor din Hong Kong a anunțat o investigație după scurgerea informațiilor a aproape 419.000 de clienți Louis Vuitton. Specialiștii avertizează că brandurile de lux au devenit o țintă predilectă pentru hackerii care caută date cu valoare ridicată.

Aceste date pot fi utilizate în atacuri de tip phishing, în campanii de fraudă sau pot fi vândute pe piețele negre ale internetului. În plus, asocierea cu nume de prestigiu precum Gucci sau Balenciaga amplifică riscul reputațional pentru companiile implicate.

Reacția Kering și măsurile luate

Conform comunicatului oficial, grupul Kering a notificat imediat autoritățile de reglementare și a informat clienții afectați, respectând legislația locală privind protecția datelor. Compania nu a precizat însă din ce țări provin clienții vizați de atac.

Oficialii au subliniat că lucrează îndeaproape cu experți în securitate cibernetică pentru a limita consecințele și pentru a consolida protecția sistemelor informatice. În ciuda transparenței declarate, incidentul a ridicat întrebări privind vulnerabilitățile din infrastructura digitală a marilor case de modă.

Alte articole importante
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
Tehnologie
eMAG lansează primul agent AI de shopping din România. Ce știe să facă și cum va schimba experiența de cumpărături
eMAG, cel mai mare retailer online din România, anunță lansarea primului agent de shopping bazat pe inteligență artificială dezvoltat integral în România. Noul instrument va combina funcționalitatea aplicației clasice cu puterea conversațională a AI. eMAG devine primul retailer român care integrează un agent AI Luni, în cadrul unui eveniment oficial, Tudor Manea, CEO-ul eMAG, a […]
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
M&S lansează boxeri masculini cu „susținere secretă” care oferă purtătorilor o „ridicare discretă”
Retailerul britanic Marks & Spencer, lider pe piața lenjeriei din Regatul Unit, a lansat o nouă gamă de boxeri masculini. Aceștia sunt concepuți pentru a oferi „un plus de încredere purtătorilor”, conform reclamelor. Noutatea, prezentată ca echivalentul masculin al sutienului push-up, a fost anunțată sub denumirea de „pantaloni de susținere secretă/secret support pants”. Produsele sunt […]
ANALIZĂ
Sphere Las Vegas, locul unde trăiești senzația că ești în mijlocul filmului. Fiecare explozie și rafală de vânt se simt în sală
Sphere Las Vegas, locul unde trăiești senzația că ești în mijlocul filmului. Fiecare explozie și rafală de vânt se simt în sală
În Las Vegas, cinefilii descoperă cum Sphere schimbă complet modul în care prosperă filmele. Locul promite senzații unice și tehnologie impresionantă. Sphere în Las Vegas, locul Evenimentul are loc în Las Vegas, orașul jocurilor de noroc. Nu în Los Angeles, unde cinematograful clasic și videotecile încă există. Sphere este o arenă uriașă, cu formă sferică, […]
ANALIZĂ
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Prețurile la electricitate diferă masiv între statele europene. Un român stabilit în străinătate poate ajunge să plătească pentru factura la curent de la jumătate, până la dublu față de factura din țară. În funcție de sistemul energetic, politicile fiscale și infrastructura națională, costurile variază considerabil. Potrivit celor mai recente analize ale Eurostat din 2024-2025, Spania […]
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Tehnologie
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Compania HONOR a lansat MagicOS 10, primul sistem de operare cu agent AI auto-evolutiv. Noua platformă trece de la un sistem clasic la un ecosistem inteligent, capabil să învețe, să acționeze și să se adapteze. În paralel, brandul chinez a anunțat extinderea strategiei sale 1×3×N și lansarea platformei HONOR AI Connect. Noua platformă va crea […]
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Lumea ascunde locuri înfiorătoare care par desprinse dintr-un coșmar. Fie că este vorbim despre osuarul tapetat cu oase umane din Cehia sau despre craterul care arde de cinci decenii în mijlocul deșertului turkmen, fiecare dintre aceste destinații are o poveste la granița dintre mister, groază și fascinație. Sedlec Ossuary – Catedrala din oase, din Cehia […]