Tanczos Barna a atras atenția că impozitul minim pe cifra de afaceri, în forma actuală, acționează ca o veritabilă frână pentru industria auto.
Potrivit vicepremierului român, mecanismul actual îngreunează investițiile și limitează competitivitatea unui sector deja aflat sub presiune.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Industria-auto-production-Freepik-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Freepik
Impozitul minim pe cifra de afaceri nu este văzut cu ochi buni de vicepremierul Tanczos Barna. Acesta consideră că, în forma sa actuală, reprezintă o frână pentru industria auto. Oficialul guvernamental a subliniat că, pentru anul 2026, reducerea acestui impozit cel puțin la jumătate este esențială, potrivit Agerpres.
„Industria auto în România este un pilon al economiei naționale. Este cel mai mare exportator al României, este un domeniu care susține economia națională. De aceea, Guvernul are responsabilitatea și obligația de a găsi politicile fiscale, economice, pentru susținerea acestui sector (…) Avem IMCA (n.n. – Impozitul minim pe cifra de afaceri, n.r.) și creditul fiscal, două propuneri care vin din partea sectorului. Două propuneri care trebuie analizate foarte repede și decizia trebuie luată în cel mai scurt timp posibil de Guvern. Consider că IMCA este o frână pentru industria auto în momentul de față, în formă actuală. Susțin reducerea IMCA în primă fază, după aceea treptat. Dacă reușim să ne înțelegem și în coaliție asupra acestui lucru, trebuie să eliminăm IMCA pe termen mediu. Cu siguranță, pentru 2026 este o necesitate reducerea cel puțin la jumătate a acestui tip de impozit, care este de fapt un impozit de profit, dar nu mai mic decât, de exemplu, de 0,5% din cifra de afaceri”, a explicat Barna.
Aceste declarații au fost făcute de vicepremier în cadrul Forumului Mobilității Sustenabile și Accesibile. Evenimentul a ajuns la cea de-a treia ediție. Acesta este organizat anual de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Timp de o zi, Bucureștiul a fost punctul de întâlnire al liderilor globali din industria auto și al reprezentanților Guvernului. La forum au mai participat reprezentanții instituțiilor europene, diplomați și experți internaționali care modelează viitorul mobilității.
Prin Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile, APIA aduce împreună oameni, idei și soluții care transformă mobilitatea într-un vector real de dezvoltare și responsabilitate.
Cu același prilej, Tanczos Barna a mai spus că la Ministerul Finanțelor se discută promovarea unei Ordonanțe privind creditul fiscal pentru cercetare și dezvoltare.
„De câteva luni la Ministerul Finanțelor avem Ordonanța pregătită, ce poate fi promovată oricând, cu privire la creditul fiscal pentru cercetare și dezvoltare. Trebuie să fie o recunoaștere a faptului că această industrie investește foarte mult în inovare, în cercetare, în dezvoltare, în domenii care trebuie susținute. Motiv pentru care acest credit fiscal trebuie aprobat în cel mai scurt timp. Am avut o discuție, ieri dimineață, la Ministerul Finanțelor, despre aceste aspecte. Vom continua discuția și mâine și sunt convins că vom găsi un pachet economic. Putem să-i spunem de relansare economică sau de susținere a economiei naționale, care să includă aceste două elemente”, a mai spus vicepremierul.