Uzina Ford Otosan din Craiova va produce primul model cu sistem autonom de nivel 2+ asamblat vreodată în România.
Din păcate, cel puțin deocamdată, această tehnologie nu va putea fi folosită pe autostrăzile românești
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Gama-Ford-Bluecruise-Europa-Puterea-financiara.webp)
Foto: Ford
Uzina Ford Otosan este aproape de o nouă realizare majoră după ce a introdus în producția de serie modelul electric E-Tourneo Courier. Acum, fabrica olteană va produce primul autoturism construit în România dotat cu sistem de conducere autonomă de nivel 2+, anunță compania.
Este vorba despre Ford Puma, atât în varianta cu motor termic, cât și cea electrică Puma Gen-E. Ambele vor fi echipate cu tehnologia BlueCruise.
În primăvara acestui an, modelele electrice E-Tourneo Courier, E-Transit Courier și Puma Gen-E au ajuns la primii clienți. În ce-l privește, Puma Gen-E va deveni acum primul automobil cu emisii zero dotat cu un sistem avansat de asistență pentru rulare hands-free fabricat în România.
Tehnologia BlueCruise permite deplasarea fără ca șoferul să fie nevoit să țină mâinile pe volan. Sistemul va fi integrat în liniile de montaj de la Craiova, iar toate unitățile Puma destinate piețelor globale vor beneficia de această tehnologie direct din fabrica locală.
BlueCruise pornește de la funcțiile Intelligent Adaptive Cruise Control dezvoltate de Ford. Sistemul poate controla direcția, viteza, frânarea și menținerea benzii. Condiția principală constă în existența unor marcaje rutiere clare și a unei atenții sporite din partea șoferului. Vehiculul verifică automat dacă toate criteriile de funcționare sunt îndeplinite înainte de a activa condusul fără mâini. Supravegherea atenției șoferului se realizează printr-o cameră dedicată. Aceasta este capabilă să funcționeze inclusiv când acesta poartă ochelari de soare.
Sistemul a fost introdus prima dată pe modelul Mustang Mach-E. Acesta va ajunge și pe Puma, Puma Gen-E, Kuga și Ranger PHEV, începând din primăvara lui 2026. Conform datelor companiei, BlueCruise a fost utilizat deja la nivel mondial pe o distanță cumulată de peste 888 milioane de kilometri.
BlueCruise va fi disponibil, începând din primăvara anului 2026, pe anumite versiuni ale modelelor Puma, Puma Gen-E, Kuga și Ranger PHEV, alături de pachetul Driver Assistance Pack.
În prezent, tehnologia este autorizată în 16 state europene, după ce a primit primele aprobări în 2023, în Marea Britanie. Sistemul funcționează exclusiv pe porțiunile de autostradă special delimitate pentru acest tip de conducere. Este vorba despre sectoarele de autostradă incluse în așa-numitele „Blue Zone”.
România nu se numără deocamdată printre țările în care este permisă conducerea semi-autonomă. BlueCruise este aprobat în mai multe țări din Europa. Între acestea, Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Spania sau Suedia.