Prima pagină » Impozitul auto se schimbă în 2026: Ce trebuie să știi

Impozitul auto se schimbă în 2026: Ce trebuie să știi

Impozitul auto se schimbă în 2026: Ce trebuie să știi
Foto: Freepik

Din 2026, impozitul auto va fi recalculat după o formulă nouă, care include norma de depoluare și indici actualizați.

Noua grilă aduce creșteri semnificative pentru majoritatea mașinilor de mică cilindree, dar și reduceri surprinzătoare pentru unele modele mari sau scumpe.

Impozitul auto se schimbă radical din 2026: cât vei scoate din buzunar?

Impozitul auto se schimbă în 2026: Ce trebuie să știi

Foto: Dacia

Începând cu 1 ianuarie 2026, impozitul auto va fi recalculat pe baza unor noi criterii. Formula va include norma de poluare și indici actualizați, ceea ce va aduce schimbări majore pentru milioane de șoferi, potrivit Impozitauto.ro. Majoritatea proprietarilor de mașini mici vor plăti mai mult, însă pentru unele modele scumpe sau cu motoare mari, taxele se vor reduce.

Noul sistem fiscal vine odată cu modificarea Codului Fiscal privind taxele și impozitele locale. Chiar dacă documentul final nu a fost publicat oficial, grila de calcul a ajuns deja în spațiul public. Aceasta prevede ajustări pe baza normei de poluare (Euro 6, Euro 5, etc.) și a indicilor de calcul pentru fiecare 200 cmc. În consecință, vom asista la creșteri considerabile pentru multe automobile. De asemenea, vor exista și reduceri în cazul unor vehicule de clasă superioară.

Prim-ministrul Ilie Bolojan a explicat recent că, pentru o mașină mică, acum se plătește un impozit de aproximativ 70-80 lei. De la 1 ianuarie 2026, acesta va ajunge la aproximativ 150 lei. Situația este relevantă, având în vedere că 10,5 milioane de mașini din totalul de 11,5 milioane care sunt înmatriculate astăzi în România, sunt de capacitate mică.

Acestea contribuie în prezent cu doar o treime din totalul impozitului. În schimb, un milion de vehicule cu motoare mari asigură restul de două treimi. Pentru acestea, acum taxele actuale variază între 3.000 și 4.000 lei. Dar, noua formulă urmărește să reducă povara fiscală a acestor proprietari, care vor plăti mai puțin de anul viitor.

Cât va fi impozitul auto în 2026

Pentru o Dacia Sandero sau Dacia Logan, echipate cu motor de 999 cmc, impozitul va urca de la 50 lei în 2025 la 83 lei (Euro 6) sau 88 lei (Euro 5). De asemenea, pentru un Ford Puma mild-hybrid cu același motor, impozitul se va scumpi de la 50 la 80 lei. Totodată, pentru un Volkswagen Golf 1.6i Euro 4, se va plăti aproape dublu: de la 80 la 150 lei.

În schimb, mașinile mai scumpe sau cu motoare mari vor beneficia de reduceri. De exemplu, un Audi A6 2.0 TDI Euro 5 va scădea de la 280 la 267 lei, iar un Mercedes-Benz G-Class 3.0 Euro 6 va fi impozitat cu 2.268 lei, față de 3.225 lei în prezent. Astfel, diferențele între mașinile mici și cele mari se vor diminua, norma de poluare jucând un rol decisiv în calculul final.

Cum arată noua grilă de calcul

Impozitul auto se va calcula în 2026 în funcție de cilindree și de norma de poluare, după cum urmează:

Pentru autovehiculele cu cilindree de până la 1.600 cmc, impozitul va fi calculat astfel:

  • între Non-Euro și Euro 3: 19,5 lei/200 cmc;
  • Euro 4: 18,8 lei;
  • Euro 5: 17,6 lei;
  • Euro 6: 16,5 lei;
  • hibride cu emisii de peste 50 g CO₂/km: 16,2 lei.

La categoria 1.601-2.000 cmc, valorile se modifică după cum urmează:

  • între Non-Euro și Euro 3: 29,7 lei/200 cmc;
  • Euro 4: 28,5 lei;
  • Euro 5: 26,7 lei;
  • Euro 6: 25,1 lei;
  • hibride >50 g CO₂/km: 24,6 lei.

Pentru mașinile cu motoare cuprinse între 2.001 și 2.600 cmc, impozitul va fi:

  • între Non-Euro și Euro 3: 92,2 lei/200 cmc;
  • Euro 4: 88,6 lei;
  • Euro 5: 82,8 lei;
  • Euro 6: 77,8 lei;
  • hibride: 76,3 lei.

În cazul propulsoarelor de 2.601-3.000 cmc, tarifele sunt următoarele:

  • între Non-Euro și Euro 3: 182,9 lei/200 cmc;
  • Euro 4: 172,8 lei;
  • Euro 5: 154,1 lei;
  • Euro 6: 151,2 lei;
  • hibride: 149,8 lei.

Pentru automobilele cu motoare mai mari de 3.001 cmc, impozitul anual va fi:

  • între Non-Euro și Euro 3: 319 lei/200 cmc;
  • Euro 4: 297,3 lei;
  • Euro 5: 294,4 lei;
  • Euro 6: 290 lei;
  • hibride cu emisii peste 50 g CO₂/km: 275,5 lei.

Prin această schimbare, autoritățile urmăresc o mai bună echilibrare a poverii fiscale între mașinile de mică cilindree și cele cu motoare mari, dar și stimularea achiziției de vehicule mai puțin poluante.

Alte articole importante
Cele mai bune școli de business din lume în 2025-2026
Cele mai bune școli de business din lume în 2025-2026
Cel mai bune școli de afaceri pentru perioada 2025–2026 au fost listate de Bloomberg Businessweek în topul său anual, care evidențiază și tendințele sau schimbările din educația MBA. America și Europa își dispută supremația în educația de business: Stanford și SDA Bocconi conduc clasamentele globale Într-un peisaj educațional tot mai competitiv, școlile de business din […]
Pensiile militarilor: Cât câștigă un colonel la pensie în 2025
Pensiile militarilor: Cât câștigă un colonel la pensie în 2025
Pensiile militarilor rămân un subiect fierbinte în România. În 2025, veniturile diferă masiv în funcție de grad, vechime și funcțiile ocupate. Pensia subofițerilor și a ofițerilor: baza comparației Conform datelor oficiale, în 2025, subofițerii încasează o pensie medie de aproximativ 4.000 de lei lunar. Pentru un ofițer, venitul lunar la pensie ajunge la 6.441 de […]
Israel a confiscat portofele cripto legate de Iran de 1,5 milioane $
Israel a confiscat portofele cripto legate de Iran de 1,5 milioane $
Israel a confiscat portofele cripto în valoare de 1,5 milioane de dolari legate de Iran pentru a preveni activitățile ilegale. Această operațiune marchează un pas semnificativ în monitorizarea fluxurilor digitale de bani legate de țări vizate de sancțiuni internaționale. 1,5 milioane de dolari confiscate de Israel în portofele cripto iraniene Ministerul Apărării din Israel a […]
Tehnologia spațială – un punct fierbinte în campania globală de înarmare
Tehnologia spațială – un punct fierbinte în campania globală de înarmare
Tehnologia spațială. Dacă țările NATO își îndeplinesc angajamentul de a cheltui 5% din PIB pentru securitate până în 2035, ar putea adăuga 2,7 trilioane de dolari la cheltuielile anuale pentru apărare. Un satelit rusesc face manevre ciudate în spațiu Rusia a lansat, vara asta, un satelit militar care a început să se comporte în moduri […]
Producția mondială de oțel: Top 10 țări care domină industria
Producția mondială de oțel: Top 10 țări care domină industria
Producția mondială de oțel continuă să fie dominată de câteva țări-cheie, iar în 2024 China a depășit pragul de 1 miliard de tone, conform datelor compilate de Visual Capitalist. Acest metal rămâne baza infrastructurii moderne, fiind prezent în clădiri înalte, poduri, mașini și aparate casnice. În contextul creșterii economice și al proiectelor guvernamentale, producția globală […]
SUA și UE fac afaceri de miliarde cu Rusia. Sancțiuni ignorate?
SUA și UE fac afaceri de miliarde cu Rusia. Sancțiuni ignorate?
SUA și UE continuă să desfășoare afaceri de miliarde cu Rusia, chiar și după sancțiunile economice impuse acestei țări. Comerțul cu energie, materii prime și cu alte produse strategice demonstrează că relațiile economice rămân active, în ciuda restricțiilor politice care vizează izolarea economică a Moscovei. SUA și Europa între sancțiuni și profituri: afaceri de miliarde […]