Prima pagină » Lecția lui Trump pentru comunitatea de afaceri: panica e costisitoare!

Lecția lui Trump pentru comunitatea de afaceri: panica e costisitoare!

Lecția lui Trump pentru comunitatea de afaceri: panica e costisitoare!

Haosul de pe piețele financiare, provocat de politicile tarifare ale lui Trump, i-a determinat pe mulți să vândă acțiuni sau să retragă lichidități. Pe măsură ce piața recuperează pierderile, cei care au vândut din reflex pierd cursa, comentează Business Insider. Furia vânzărilor în perioada de panică a reprezentat o lecție dureroasă, iar ultimele luni ne-au arătat că greșeala poate fi făcută chiar și de cei mai experimentați dintre investitori.

Vânzarea acțiunilor și retragerea în numerar poate că au părut o mișcare inteligentă în momentul în care tarifele comerciale zdruncinau piața. Dar președintele Donald Trump, ilustrând involuntar învățăturile din Art of the Deal, le-a oferit investitorilor o lecție grea și, totodată, costisitoare: să nu vinzi niciodată în panică!

Bursa a oscilat în ultimele câteva luni între prăbușiri abrupte și reveniri miraculoase, de scurtă durată. Desigur, se pare că investitorii se lasă pradă emoțiilor mai des decât și-ar dori, spune Katie Klingensmith, strategul-șef de investiții la Edelman Financial Engines. Nicio vânzare majoră de pe piață nu seamănă cu alta. Corecția indusă de politicile recente arată diferit față de prăbușirea cauzată de pandemie din 2020. Și, uneori, investitorii mai puțin exersați pe bursă pur și simplu se sperie, pentru că nu au trăit încă realitatea dură de a-și vedea portofoliul căzând cu 20%.

“Îmi era teamă că voi pierde toți banii”

Pentru Adam S. (care a preferat să-și păstreze anonimatul din motive de confidențialitate), volatilitatea crescândă părea un semnal clar că ar trebui să vândă rapid acțiunile pe care le deține în sectorul tech, considerate riscante. Avea acțiuni la companii precum Taiwan Semiconductor și Nvidia. Însuși zvonul că Trump ar avea în vedere un tarif de 25% pe semiconductoarele importate în SUA a provocat agitație și, prin urmare, o prăbușire a acțiunilor.

„Citeam tot felul de lucruri despre China și despre tarifele impuse de Trump și vedeam cum acțiunile mergeau prost”, a spus Adam, referindu-se la TSMC. „Am sfârșit prin a vinde în pierdere, fiindcă îmi era teamă că voi pierde toți banii”.

Adam nu s-a simțit prea confortabil nici cu fluctuațiile prețului acțiunilor Nvidia și și-a închis poziția după o scădere de 30% față de maximele istorice.

Piața, însă, a reușit să-și recupereze pierderile cu timpul și este din nou pe plus în acest an. Asta înseamnă că fanii Truth Social ai lui Trump, care au urmat sfatul „ESTE UN MOMENT EXCELENT PENTRU A CUMPĂRA!!!”, se simt destul de mulțumiți de decizia lor. Vânzătorii panicați probabil își mușcă degetele, comentează Business Insider.

Vânzarea în panică e mai comună decât crezi

Vânzarea în panică nu este întotdeauna o greșeală de începător. Brian Belski, director de investiții la BMO, a rămas ferm pe poziții în mijlocul turbulențelor de pe piață, dar a fost intens criticat pentru acest lucru.

„Am fost criticați dur în presă, am fost criticați dur în interiorul firmei și am fost criticați dur de clienți”, a spus Belski, într-un episod al podcastului „Bloomberg Surveillance”.

„Oamenii iau decizii binare, bazate pe emoții, fără analiză. Iar analiza arăta că piețele nu vor fi atât de „distruse” pe cât se credea. Cred că toată lumea a tras concluzii pripite. Nu ar fi prima dată”, a adăugat el.

Matematica din spatele vânzării în panică

„În ultimii 20 de ani, șapte dintre cele mai bune 10 zile de pe burse s-au înregistrat, de fapt, la maximum 15 zile după cele mai proaste 10 zile”, spun analiștii. Cu alte cuvinte, unele dintre cele mai profitabile zile pe bursă vin imediat după cele mai groaznice căderi. Dacă îți retragi banii în timpul unei scăderi bruște, nu doar că îți vinzi activele în pierdere, dar ratezi și revenirea care urmează.

În cazul lui Adam, el a vândut acțiunile TSMC și Nvidia la 185 USD, respectiv 119 USD, conform documentelor de tranzacționare consultate de Business Insider. Pe 15 mai, acțiunile TSMC se tranzacționau în jur de 194 USD, iar cele ale Nvidia la 135 USD, ceea ce înseamnă că a ratat un câștig de aproximativ 5% pentru TSMC și 13% pentru Nvidia.

„Evident că nu te simți prea bine să vinzi și apoi să ratezi creșterea ulterioară”, a spus Adam.

„Mi-e greu să mai am încredere în bursă acum, din cauza a tot ce se întâmplă cu tarifele. Pare a fi o manipulare a pieței din partea actualei administrații”, a adăugat el.

Și acum, ce urmează?

Sfatul „nu vinde în panică” pare a fi o mantră actuală pentru lumea afacerilor contemporane și totuși, de fiecare dată când piața se prăbușește, investitorii fug, înspăimântați.

Din 1954 încoace, o corecție de 20% sau mai mult a avut loc cam o dată la șase ani, potrivit Capital Group. Așadar, de ce nu a învățat nimeni lecția, nici măcar investitorii instituționali?

Care este antidotul împotriva vânzării în panică? „Pur și simplu cumperi,” spune Belski, „și încerci și tu să nu te autosabotezi.”

Dacă te-ai trezit vânzând în panică, poate ar trebui s[ o iei ca pe un semn că trebuie să-ți reevaluezi toleranța la risc, recomandă Klingensmith. Unii oameni preferă o strategie cu risc mai scăzut doar pentru a se asigura că pot dormi liniștiți și că investiția lor este aliniată atât emoțional, cât și practic cu nevoile lor. Acest lucru îi poate ajuta să evite decizii greșite.

 

Alte articole importante
Diamante din cenușă: Noua tendință care îi transformă pe cei dragi decedați în amintiri prețioase
Analize
Diamante din cenușă: Noua tendință care îi transformă pe cei dragi decedați în amintiri prețioase
Diamantele din cenușă vor putea fi create începând cu octombrie 2025 în Rhineland-Palatinate, oferind o metodă unică de a păstra memoria celor dragi. Transformarea cenușei în bijuterii Doar o cantitate mică din cenușa unei persoane decedate este suficientă pentru a produce un diamant sintetic, spune Patrick Zimmermann de la Cara AG din Berlin. „Este nevoie […]
Cumpărăturile transfrontaliere: Ce schimbări pregătește Belgia ca să-și țină cumpărătorii în țară
Cumpărăturile transfrontaliere: Ce schimbări pregătește Belgia ca să-și țină cumpărătorii în țară
Cumpărăturile transfrontaliere reprezintă o problemă majoră pentru Belgia, unde mulți consumatori aleg să treacă granița pentru prețuri mai mici. Ministrul belgian de finanțe, Jan Jambon, dorește să reducă atractivitatea acestui fenomen. „Prin reducerea accizelor, veniturile pot crește”, a declarat el. Măsuri fiscale în discuție la buget împotriva cumpărăturilor transfrontaliere Guvernul belgian vrea să încurajeze din […]
Microsoft va investi 4 miliarde $ într-un nou centru de date
Companii
Microsoft va investi 4 miliarde $ într-un nou centru de date
Microsoft va investi 4 miliarde de dolari pentru un nou centru de date în Wisconsin, extinzându-și infrastructura cloud și AI. Proiectul marchează una dintre cele mai mari investiții ale companiei în infrastructură digitală și promite să aducă beneficii economice și tehnologice semnificative în regiunea vizată. Astfel, gigantul tech american își consolidează poziția pe piața globală […]
Chery părăsește Rusia. Producătorul auto, pus pe fugă de sancțiunile internaționale și noile taxe
Companii
Chery părăsește Rusia. Producătorul auto, pus pe fugă de sancțiunile internaționale și noile taxe
Chery părăsește Rusia, anunțând oficial retragerea de pe piața locală, ca urmare a sancțiunilor internaționale și noilor taxe impuse de autorități. Motivele pentru care Chery părăsește Rusia Producătorul auto chinez Chery părăsește Rusia și vizează listarea la bursa din Hong Kong pentru a strânge 1,2 miliarde de dolari. Conform prospectului citat de Nikkei, fondurile vor […]
Google aduce AI-ul în procesele de achiziții printr-un nou protocol
Companii
Google aduce AI-ul în procesele de achiziții printr-un nou protocol
Află cum Google aduce AI în tranzacții comerciale prin lansarea unui protocol deschis pentru agenți inteligenți. Această inițiativă marchează un pas important în integrarea inteligenței artificiale în tranzacțiile comerciale și în digitalizarea completă a lanțului de aprovizionare. Google introduce un protocol pentru achiziții automate prin agenți AI Google a anunțat lansarea unui nou protocol deschis, […]
EXCLUSIV: AI Washing. Ai putea minți că folosești AI doar pentru a obține finanțări?
EXCLUSIV: AI Washing. Ai putea minți că folosești AI doar pentru a obține finanțări?
AI washing și AI hype sunt folosite adesea de startup-uri doar pentru marketing, fără să aducă valoare reală sau automatizare autentică. Când eticheta AI devine doar un instrument de marketing AI nu este doar un instrument. Inteligența artificială schimbă modul de operare, așa cum a făcut cloud-ul până acum, schimbă zona mobile, revoluționează Internetul. Agenții […]