Noul Renault Twingo E-Tech a fost dezvăluit înaintea lansării oficiale, care este programată pentru 6 noiembrie.
Modelul francez de clasă mică promite să devină una dintre cele mai accesibile mașini electrice din Europa, cu un preț de pornire situat sub pragul psihologic de 20.000 de euro.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Renault-Twingo-E-Tech-1-Puterea-financiara.webp)
Foto: Renault via Carscoops
Cea de-a patra generație Renault Twingo își va face debutul mondial oficial pe 6 noiembrie, însă în mediul online au apărut deja primele fotografii. Din punct de vedere estetic, versiunea de serie rămâne fidelă conceptului prezentat în 2023, cu câteva excepții.
Pentru versiunea de producție s-a optat pentru soluții mai convenționale. Este vorba despre semnătura LED a blocurilor optice circulare, mânerele clasice ale ușilor în locul celor încastrate, capacele roților și barele de protecție din plastic dur, potrivit publicației Carscoops.
Partea frontală, profilul compact al caroseriei într-un singur volum și partea din spate rotunjită amintesc de modelul original din 1992. Dincolo de detaliile vizuale, cel mai important detaliu este prețul. Potrivit companiei, Twingo EV va fi plasat în gamă sub Renault 4 și va costa mai puțin de 20.000 de euro. Astfel, va deveni una dintre cele mai ieftine automobile electrice din gama Renault.
Modelul de serie beneficiază și de o gardă la sol ușor mai înaltă decât cea a conceptului. Acesta este un semn că Renault a urmărit o utilizare mai practică în mediul urban.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Renault-Twingo-E-Tech-2-Puterea-financiara.jpg)
Interiorul noului Twingo este simplu și funcțional, diferit de cele de pe Renault 4 și 5, care mizează pe interfețe integrate. Ecranul de infotainment și instrumentarul de bord digital sunt separate. Comenzile pentru climatizare sunt preluate direct de pe Dacia Logan și Sandero. Decizia contribuie la menținerea costurilor reduse. Tabloul de bord are guri de ventilație ovale și un panou decorativ în culoarea caroseriei, un omagiu adus primei generații Twingo.
Twingo E-Tech folosește arhitectura AmpR Small (fosta CMF-BEV) a grupului francez, care este utilizată și de modelele mai mari R4, R5 și Nissan Micra. Deocamdată, Renault nu a oferit informații oficiale despre motorizare. Știm, însă, că spre deosebire de generațiile anterioare, noul Twingo va fi disponibil exclusiv cu un sistem de propulsie electric.
De asemenea, în ceea ce privește bateria, este posibil ca Twingo să utilizeze una mai mică decât cea de pe Renault 5 E-Tech, de 40 kWh, pentru a menține un preț competitiv.
Prețul de pornire de sub 20.000 de euro este una dintre principalele promisiuni ale noului model. Acesta face parte din strategia Renault de a oferi „un vehicul urban perfect adaptat nevoilor, fără compromisuri majore”. Interesant este faptul că prețul va fi chiar mai mic decât cel al fostului Twingo Electric, lansat în 2021 (21.350 de euro).
Prin această poziționare, Twingo se va situa peste Dacia Spring și Leapmotor T03, într-un segment A electric tot mai aglomerat. Aici urmează să apară și alte modele mult așteptate, precum Volkswagen ID.1, KIA EV1 și un viitor model Nissan bazat pe aceeași arhitectură.
Renault subliniază eficiența procesului de dezvoltare de la concept la versiunea de producție. Noul Twingo EV a fost realizat în doar 21 de luni, un interval impresionant în comparație cu cele 48 de luni necesare pentru actualul Clio, relatează revista britanică Autocar.
CEO-ul grupului Renault, François Provost, a declarat că proiectul este esențial pentru strategia de reducere a costurilor. Asta, deoarece metodele aplicate în dezvoltarea lui Twingo vor fi folosite și la alte modele viitoare. Scopul este ca producătorul francez să rămână competitiv într-o piață globală dominată tot mai mult de constructorii chinezi.
Noul Twingo va fi mai ieftin de produs cu până la 50% comparativ cu un SUV. Asta, datorită reducerii materialelor utilizate, simplificării componentelor și adoptării unei platforme digitale mai simple. Abordarea face parte din noul model industrial Renault. Aceasta vizează eficiență, modularitate și optimizarea lanțului de producție, în contextul tranziției accelerate către electromobilitate.
Sustenabilitatea joacă, de asemenea, un rol important în cazul Twingo. Renault susține că noul EV de oraș va genera cu aproximativ 75% mai puține emisii de CO₂ pe durata întregului ciclu de viață decât un automobil european echipat cu motor termic, vândut în 2023.