Prima pagină » Păpușa Barbie devine inteligentă. OpenAI va integra GenAI în celebra jucărie, care va putea susține conversații cu cei mici

Păpușa Barbie devine inteligentă. OpenAI va integra GenAI în celebra jucărie, care va putea susține conversații cu cei mici

Păpușa Barbie devine inteligentă. OpenAI va integra GenAI în celebra jucărie, care va putea susține conversații cu cei mici
Fotografii: Shutterstock

Mattel, producătorul celebrei păpuși Barbie, și OpenAI vor colabora pentru a aduce inteligența artificială generativă (GenAI) în jucării.

Industria jucăriilor intră într-o nouă etapă, în care păpușile nu doar prind viață în imaginația copiilor, ci și răspund, conversează și stimulează creativitatea cu ajutorul inteligenței artificiale.

OpenAI și producătorul păpușii Barbie vor integra GenAI în jucării

Barbie prinde glas: OpenAI va integra GenAI în celebra păpușă

Compania americană Mattel, cunoscută pentru celebra păpușă Barbie, face un pas decisiv către viitorul digital, anunțând o colaborare strategică cu OpenAI. Într-o perioadă în care industria jucăriilor tradiționale resimte presiunea scăderii vânzărilor și a schimbărilor în preferințele copiilor, acest parteneriat vizează integrarea inteligenței artificiale generative (GenAI) în produsele de nouă generație.

Primul model de jucărie care va fi alimentată de AI va fi lansat până la sfârșitul acestui an. Noua tehnologie promite o transformare majoră, care va face ca Barbie și celelalte personaje iconice ale companiei să poată conversa cu cei mici. Mai exact, păpușile vor fi capabile să răspundă în timp real, adaptându-se la întrebări și stimulând creativitatea prin interacțiune inteligentă.

Mattel nu se limitează doar la reinventarea produselor sale. Colaborarea cu OpenAI va include și adoptarea platformei ChatGPT Enterprise în procesele interne. Scopul este acela de a eficientiza dezvoltarea de produse, de a spori creativitatea echipelor și de a accelera digitalizarea operațională, transmite agenția de presă Reuters.

Brad Lightcap, COO al OpenAI, a declarat că această inițiativă oferă Mattel acces la o gamă extinsă de tehnologii avansate menite să transforme compania la scară largă.

Mattel pregătește noi filme bazate pe produsele sale

„Ca parte centrală a acestei colaborări, Mattel și OpenAI vor pune accent pe siguranța, confidențialitatea și securitatea produselor și experiențelor care vor fi lansate pe piață”, au precizat reprezentanții Mattel într-un comunicat preluat de TechCrunch.

Producătorul emblematic de jucării a încântat publicul adult în 2023, odată cu lansarea filmului de succes „Barbie”. Mattel deține și alte branduri de succes, precum Hot Wheels, Polly Pocket, Barney, UNO și Masters of the Universe. Deși Barbie este în prim-planul noului proiect, compania de peste Ocean lucrează în prezent la filme bazate pe produsele sale.

Astfel, cei de la Mattel încearcă să-și extindă influența dincolo de rafturile de jucării, transformându-și produsele în vedete de cinema, seriale și aplicații mobile. Introducerea inteligenței artificiale în segmentul de jucării reprezintă o continuare firească a acestei strategii de diversificare. De asemenea, Mattel pătrunde și pe piața jocurilor digitale și va lansa primul său joc în 2026, conform raportului de profit al companiei pe primul trimestru.

Mattel a subliniat că noile jucării AI vor fi dezvoltate cu accent pe „inovație, siguranță și protejarea confidențialității datelor”, iar conținutul interactiv va fi adaptat vârstei copiilor. Într-un context în care siguranța digitală a minorilor este din ce în ce mai discutată, compania promite o abordare responsabilă și transparentă.

Alte articole importante
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]
În România, puterea de cumpărare este cu 45% sub media europeană
În România, puterea de cumpărare este cu 45% sub media europeană
Liechtenstein ocupă primul loc în clasamentul puterii de cumpărare în Europa în 2025, cu un avans semnificativ față de celelalte țări analizate, potrivit noului studiu „NIQ Purchasing Power Europe 2025”, care a fost publicat, marți, în statele incluse în cercetare. Elveția și Luxemburg ocupă locurile doi și trei. 26 dintre cele 42 de țări analizate […]
Noul simbol al luxului: să trăiești complet offline. Marea deconectare devine o afacere globală
Noul simbol al luxului: să trăiești complet offline. Marea deconectare devine o afacere globală
Tot mai mulți cred că adevărata bogăție va fi, în curând, capacitatea de a trăi fără social media. Lumea dominată de algoritmi și ecrane devine o colivie pentru cei care nu-și permit să scape de ea, în timp ce deconectarea a devenit un nou simbol al statutului social. Dacă până nu demult moda era să […]
Moneda digitală Bitcoin înregistrează un recul istoric în octombrie
Moneda digitală Bitcoin înregistrează un recul istoric în octombrie
Moneda digitală Bitcoin a încheiat luna octombrie în scădere, întrerupând o serie de șapte ani de creșteri lunare. Această evoluție contrastează cu performanțele istorice ale monedei digitale în această lună, evidențiind volatilitatea ridicată a activelor digitale. Bitcoin a suferit în octombrie prima pierdere lunară din ultimii 7 ani Bitcoin a încheiat luna octombrie în scădere […]
ANALIZĂ
Sistarea ajutorului american devastează sistemele de sănătate din Africa
Sistarea ajutorului american devastează sistemele de sănătate din Africa
Decizia Statelor Unite de a reduce ajutorul bilateral pentru sănătate afectează milioane de africani. Experții estimează că noile propuneri de buget ar putea pune în pericol până la 1 milion de vieți, în special prin creșterea cazurilor netratate de HIV, tuberculoză și malarie. ONU estimează că, până în 2030, ar putea exista peste 6 milioane […]
ANALIZĂ
Europa nu și-a mai revenit după căderea Zidului Berlinului
Europa nu și-a mai revenit după căderea Zidului Berlinului
Căderea Zidului Berlinului a părut o imensă victorie. În realitate, a deschis o criză care încă ne modelează drumul la nivel regional și care încă pune la încercare slăbiciunile bătrânului continent. După 1989, Europa a pierdut multe dintre noile confruntări ideologice, și-a pierdut conducerea și direcția, scrie Bloomberg. Rezultatele se văd în patru domenii esențiale: […]