Mattel, producătorul celebrei păpuși Barbie, și OpenAI vor colabora pentru a aduce inteligența artificială generativă (GenAI) în jucării.
Industria jucăriilor intră într-o nouă etapă, în care păpușile nu doar prind viață în imaginația copiilor, ci și răspund, conversează și stimulează creativitatea cu ajutorul inteligenței artificiale.
Compania americană Mattel, cunoscută pentru celebra păpușă Barbie, face un pas decisiv către viitorul digital, anunțând o colaborare strategică cu OpenAI. Într-o perioadă în care industria jucăriilor tradiționale resimte presiunea scăderii vânzărilor și a schimbărilor în preferințele copiilor, acest parteneriat vizează integrarea inteligenței artificiale generative (GenAI) în produsele de nouă generație.
Primul model de jucărie care va fi alimentată de AI va fi lansat până la sfârșitul acestui an. Noua tehnologie promite o transformare majoră, care va face ca Barbie și celelalte personaje iconice ale companiei să poată conversa cu cei mici. Mai exact, păpușile vor fi capabile să răspundă în timp real, adaptându-se la întrebări și stimulând creativitatea prin interacțiune inteligentă.
Mattel nu se limitează doar la reinventarea produselor sale. Colaborarea cu OpenAI va include și adoptarea platformei ChatGPT Enterprise în procesele interne. Scopul este acela de a eficientiza dezvoltarea de produse, de a spori creativitatea echipelor și de a accelera digitalizarea operațională, transmite agenția de presă Reuters.
Brad Lightcap, COO al OpenAI, a declarat că această inițiativă oferă Mattel acces la o gamă extinsă de tehnologii avansate menite să transforme compania la scară largă.
„Ca parte centrală a acestei colaborări, Mattel și OpenAI vor pune accent pe siguranța, confidențialitatea și securitatea produselor și experiențelor care vor fi lansate pe piață”, au precizat reprezentanții Mattel într-un comunicat preluat de TechCrunch.
Producătorul emblematic de jucării a încântat publicul adult în 2023, odată cu lansarea filmului de succes „Barbie”. Mattel deține și alte branduri de succes, precum Hot Wheels, Polly Pocket, Barney, UNO și Masters of the Universe. Deși Barbie este în prim-planul noului proiect, compania de peste Ocean lucrează în prezent la filme bazate pe produsele sale.
Astfel, cei de la Mattel încearcă să-și extindă influența dincolo de rafturile de jucării, transformându-și produsele în vedete de cinema, seriale și aplicații mobile. Introducerea inteligenței artificiale în segmentul de jucării reprezintă o continuare firească a acestei strategii de diversificare. De asemenea, Mattel pătrunde și pe piața jocurilor digitale și va lansa primul său joc în 2026, conform raportului de profit al companiei pe primul trimestru.
Mattel a subliniat că noile jucării AI vor fi dezvoltate cu accent pe „inovație, siguranță și protejarea confidențialității datelor”, iar conținutul interactiv va fi adaptat vârstei copiilor. Într-un context în care siguranța digitală a minorilor este din ce în ce mai discutată, compania promite o abordare responsabilă și transparentă.