Prima pagină » Păpușa Barbie devine inteligentă. OpenAI va integra GenAI în celebra jucărie, care va putea susține conversații cu cei mici

Păpușa Barbie devine inteligentă. OpenAI va integra GenAI în celebra jucărie, care va putea susține conversații cu cei mici

Păpușa Barbie devine inteligentă. OpenAI va integra GenAI în celebra jucărie, care va putea susține conversații cu cei mici
Fotografii: Shutterstock

Mattel, producătorul celebrei păpuși Barbie, și OpenAI vor colabora pentru a aduce inteligența artificială generativă (GenAI) în jucării.

Industria jucăriilor intră într-o nouă etapă, în care păpușile nu doar prind viață în imaginația copiilor, ci și răspund, conversează și stimulează creativitatea cu ajutorul inteligenței artificiale.

OpenAI și producătorul păpușii Barbie vor integra GenAI în jucării

Barbie prinde glas: OpenAI va integra GenAI în celebra păpușă

Compania americană Mattel, cunoscută pentru celebra păpușă Barbie, face un pas decisiv către viitorul digital, anunțând o colaborare strategică cu OpenAI. Într-o perioadă în care industria jucăriilor tradiționale resimte presiunea scăderii vânzărilor și a schimbărilor în preferințele copiilor, acest parteneriat vizează integrarea inteligenței artificiale generative (GenAI) în produsele de nouă generație.

Primul model de jucărie care va fi alimentată de AI va fi lansat până la sfârșitul acestui an. Noua tehnologie promite o transformare majoră, care va face ca Barbie și celelalte personaje iconice ale companiei să poată conversa cu cei mici. Mai exact, păpușile vor fi capabile să răspundă în timp real, adaptându-se la întrebări și stimulând creativitatea prin interacțiune inteligentă.

Mattel nu se limitează doar la reinventarea produselor sale. Colaborarea cu OpenAI va include și adoptarea platformei ChatGPT Enterprise în procesele interne. Scopul este acela de a eficientiza dezvoltarea de produse, de a spori creativitatea echipelor și de a accelera digitalizarea operațională, transmite agenția de presă Reuters.

Brad Lightcap, COO al OpenAI, a declarat că această inițiativă oferă Mattel acces la o gamă extinsă de tehnologii avansate menite să transforme compania la scară largă.

Mattel pregătește noi filme bazate pe produsele sale

„Ca parte centrală a acestei colaborări, Mattel și OpenAI vor pune accent pe siguranța, confidențialitatea și securitatea produselor și experiențelor care vor fi lansate pe piață”, au precizat reprezentanții Mattel într-un comunicat preluat de TechCrunch.

Producătorul emblematic de jucării a încântat publicul adult în 2023, odată cu lansarea filmului de succes „Barbie”. Mattel deține și alte branduri de succes, precum Hot Wheels, Polly Pocket, Barney, UNO și Masters of the Universe. Deși Barbie este în prim-planul noului proiect, compania de peste Ocean lucrează în prezent la filme bazate pe produsele sale.

Astfel, cei de la Mattel încearcă să-și extindă influența dincolo de rafturile de jucării, transformându-și produsele în vedete de cinema, seriale și aplicații mobile. Introducerea inteligenței artificiale în segmentul de jucării reprezintă o continuare firească a acestei strategii de diversificare. De asemenea, Mattel pătrunde și pe piața jocurilor digitale și va lansa primul său joc în 2026, conform raportului de profit al companiei pe primul trimestru.

Mattel a subliniat că noile jucării AI vor fi dezvoltate cu accent pe „inovație, siguranță și protejarea confidențialității datelor”, iar conținutul interactiv va fi adaptat vârstei copiilor. Într-un context în care siguranța digitală a minorilor este din ce în ce mai discutată, compania promite o abordare responsabilă și transparentă.

Alte articole importante
Focus Media Outdoor despre panourile din zonele cele mai tranzitate din București: „Am investit în suporturi de ultimă generație ce oferă o vizibilitate deosebită”
Companii
Focus Media Outdoor despre panourile din zonele cele mai tranzitate din București: „Am investit în suporturi de ultimă generație ce oferă o vizibilitate deosebită”
Într-o lume a vitezei, în care mesajele publicitare online captează atenția doar o fracțiune de secundă, publicitatea outdoor oferă o ancoră vizuală offline care amplifică eficiența campaniilor digitale. Focus Media Outdoor pune la dispoziția clienților locații premium din București, în zone cu trafic intens. Una dintre aceste zone este cea de la Pod Miorița,  pe […]
Toyota a dezvăluit în premieră noul „motor cu apă”. Soluția propusă de constructorul japonez nu generează emisii poluante (VIDEO)
Companii
Toyota a dezvăluit în premieră noul „motor cu apă”. Soluția propusă de constructorul japonez nu generează emisii poluante (VIDEO)
Într-o lume dominată de tranziția spre mobilitate verde, Toyota tocmai a dezvăluit o nouă tehnologie, așa-numitul motor cu apă, la care lucrează de mai mulți ani. Soluția propusă de constructorul japonez elimină complet nevoia de litiu, timpul pierdut cu încărcarea și, cel mai important, nu generează emisii poluante. Ce este noul „motor cu apă” de […]
Îngrijirea persoanelor vârstnice în era tehnologiei: China introduce roboți în gospodării și centre sociale
Îngrijirea persoanelor vârstnice în era tehnologiei: China introduce roboți în gospodării și centre sociale
China face un pas important în direcția digitalizării procesului de îngrijirea persoanelor vârstnice, lansând un program pilot național pentru testarea roboților asistenți în locuințe, comunități și centre specializate. Inițiativa vine în contextul unei crize demografice tot mai accentuate, pe fondul îmbătrânirii rapide a populației și al deficitului de forță de muncă în domeniul îngrijirii. China […]
Inteligența artificială și medicina regenerativă deschid drumul spre viața fără sfârșit. 2045 ar putea deveni anul în care moartea devine opțională
Tehnologie
Inteligența artificială și medicina regenerativă deschid drumul spre viața fără sfârșit. 2045 ar putea deveni anul în care moartea devine opțională
Anul 2045 ar putea deveni anul în care moartea devine opțională. Oameni de știință, vizionari și miliardari din Silicon Valley sunt convinși că nemurirea nu mai este o fantezie, ci o realitate aflată la doar două decenii distanță. 2045 anul în care moartea devine opțională? Ray Kurzweil, fost inginer la Google și unul dintre cei […]
Cu ce scenarii de măsuri fiscale lucrează Banca Națională. Oficial BNR: „Piețele financiare reacționează prompt când percep lipsa de viziune sau nehotărârea factorilor de decizie”
Cu ce scenarii de măsuri fiscale lucrează Banca Națională. Oficial BNR: „Piețele financiare reacționează prompt când percep lipsa de viziune sau nehotărârea factorilor de decizie”
Banca Națională a României (BNR) joacă un rol esențial în menținerea stabilității economice și financiare a țării, ajustând periodic politicile fiscale în funcție de contextul economic intern și extern. În acest context, BNR lucrează cu diverse scenarii de măsuri fiscale menite să stabilizeze piața și să sprijine creșterea economică, însă acestea trebuie să fie bine […]
Când chatbot-urile AI ajung să se verifice între ele. Dezinformarea despre protestele din Los Angeles, dusă la un alt nivel de către noile tehnologii
Când chatbot-urile AI ajung să se verifice între ele. Dezinformarea despre protestele din Los Angeles, dusă la un alt nivel de către noile tehnologii
În era digitală, chatbot-urile bazate pe inteligență artificială joacă un rol tot mai important în modul în care consumăm și răspândim informații. Însă, atunci când aceste sisteme ajung să facă „fact check” unor informații scrise de alte chatbot-uri AI, iar videoclipurile false făcute cu inteligența artificială inundă rețelele sociale, pot apărea situații complexe și neașteptate, […]