Prima pagină » Primul Face-lift Netflix în 12 ani: AI generativ și mesaje în stil TikTok

Primul Face-lift Netflix în 12 ani: AI generativ și mesaje în stil TikTok

Primul Face-lift Netflix în 12 ani: AI generativ și mesaje în stil TikTok
Inquam Photos / Octav Ganea

Netflix își redefinește platforma pentru prima dată în ultimii 12 ani, mizând pe AI generativ și conținut în stil TikTok, anunță presa internațională. Gigantul american de streaming a anunțat, miercuri, cea mai amplă schimbare din ultimul deceniu, semnalând o nouă etapă în strategia sa de creștere și diversificare. Noul meniu acordă mai multă vizibilitate evenimentelor live și jocurilor video – în special pentru utilizatorii care și-au exprimat preferința pentru acest tip de conținut.

Este prima schimbare majoră a interfeței de la lansarea actualului design, în noiembrie 2013

Netflix va testa o funcție de căutare bazată pe inteligență artificială generativă și, pentru mobil, un flux vertical de videoclipuri, inspirat de TikTok. Deși reprezentanții companiei au subliniat că noile funcționalități vor începe doar ca „teste limitate”, amploarea globală a inițiativei sugerează un proiect ambițios, cu potențial extins de implementare, transmite CNN.

Noul homepage Netflix aduce o interfață mai elegantă, în care meniul principal se mută din partea stângă în centrul ecranului, o abordare similară cu interfața Apple TV. Descrierile conținutului vor compacte, iar recomandările vor fi personalizate în timp real, în funcție de comportamentul de navigare al utilizatorului și de momentul zilei în care este vizionat conținutul, precizează sursa citată.

Reprezentanții Netflix au prezentat noile funcționalități marți, în cadrul primului eveniment virtual „Product & Tech” al companiei, precizând că se lucrează la această transformare încă de anul trecut și că noile experiențe vor fi lansate „în următoarele săptămâni și luni”.

Un feed inspirat de TikTok

Primul pas al integrării AI generative va fi un test beta opțional pe mobil, prin care utilizatorii vor putea căuta conținut folosind „fraze conversaționale naturale, precum ‘vreau ceva amuzant și optimist’”, a precizat compania.

‘”Dorim să puteți descoperi emisiuni sau filme folosind fraze uzuale. Spre exemplu: ‘vreau să văd ceva amuzant și ritmat’ sau ‘ceva înspăimântător, dar nu foarte tare și în același timp puțin amuzant’, dar nu ceva care să mă facă să râd în hohote”, a explicat, cu prilejul unei conferințe de presă, Elizabeth Stone, responsabila departamentului tehnic din cadrul gigantului de streaming”, arată Agerpres.

Testarea fluxului vertical al clipurilor va începe în săptămânile următoare. Acest feed, inspirat de TikTok, va oferi fragmente scurte din producțiile Netflix, permițând utilizatorilor să descopere conținut printr-o simplă derulare. În cazul unei alegeri, utilizatorii vor avea acces instant la vizionare, printr-un singur click.

Anunțul vine la mai puțin de trei săptămâni după ce Netflix a raportat profituri record în cel mai recent trimestru, calmând temerile investitorilor, în contextul tulburărilor economice generate de tarifele impuse de președintele Trump.

Probabil că deloc întâmplător, acest anunț are loc doar cu câteva zile înainte de evenimentul upfront din 14 mai, în cadrul căruia Netflix își va prezenta oferta agenților de publicitate. Deși reprezentanții companiei au subliniat că „momentul anunțului nu a fost… ales pentru a influența upfront-urile”, rebrandingul, corelat cu performanțele recente ale companiei, are toate șansele să genereze entuziasm, chiar și într-un climat de prudență din partea advertiserilor, pe fondul incertitudinilor economice.

Alte articole importante
Interzis la muncă în UK fără diploma de studii superioare! Lovitură dură pentru imigranți: ce categorii scapă de tăierea vizelor și cine riscă deportarea până în 2026
Interzis la muncă în UK fără diploma de studii superioare! Lovitură dură pentru imigranți: ce categorii scapă de tăierea vizelor și cine riscă deportarea până în 2026
Guvernul britanic anunță cea mai dură reformă în materie de imigrație din ultimul deceniu: doar lucrătorii cu studii superioare vor mai putea obține vize de muncă în majoritatea domeniilor, iar studenții străini riscă să fie trimiși acasă dacă nu-și găsesc rapid un loc de muncă. Restricțiile vin pe fondul unei presiuni politice interne și a […]
America se pregătește pentru taxiurile fără șofer. “Viitorul mobilității nu va fi al celor care se grăbesc, ci al celor care inspiră încredere”
America se pregătește pentru taxiurile fără șofer. “Viitorul mobilității nu va fi al celor care se grăbesc, ci al celor care inspiră încredere”
 “Viitorul mobilității nu va fi al celor care se grăbesc, ci al celor care inspiră încredere”, declară Sebastian Thrun, cofondator al Waymo și una dintre figurile proeminente ale sectorului tehnologic ce vizează dezvoltarea vehiculelor fără șofer. Viitorul industriei robotaxiurilor, spune el – citat de Business Insider – va fi decis nu de viteza de scalare, […]
Val uriaș de concedieri la nivel global: AI-ul și criza economică fac ravagii pe piața muncii
Val uriaș de concedieri la nivel global: AI-ul și criza economică fac ravagii pe piața muncii
Un val de schimbări tehnologice, economice și demografice este pe cale să lovească piața globală a muncii, amenințând 92 de milioane de locuri de muncă până în 2030. Schimbările afectează toate palierele pieței muncii – de la joburi administrative, precum casieri și asistenți, până la cele creative, profesii din educație, agricultură, îngrijire și construcții. Deși, concomitent, […]
După Rolls-Royce, Land Rover, Aston Martin și Mini ar putea beneficia de reduceri de taxe în SUA
După Rolls-Royce, Land Rover, Aston Martin și Mini ar putea beneficia de reduceri de taxe în SUA
O serie de limuzine de lux, printre care Land Rover, Aston Martin și Mini, ar putea beneficia de scutiri de taxe, după ce președintele Donald Trump a relaxat tarifele pentru Rolls-Royce. Anunțul a prilejuit și o discuție despre păpușile Barbie. Jucăriile sunt pe cale să devină mai scumpe, „iar pentru asta îi puteți mulțumi președintelui […]
Rămâne Marea Britanie fidelă obiectivelor Net Zero?
Rămâne Marea Britanie fidelă obiectivelor Net Zero?
În plină criză de legitimitate a politicilor climatice la nivel global și sub presiunea tot mai intensă a partidelor populiste, intervenția lui Tony Blair în dezbaterea privind tranziția verde din Marea Britanie zguduie din temelii strategia guvernului Starmer și scoate la suprafață vechile fisuri dintre ambițiile ecologice și realitățile politice și economice. Datele More In […]
Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură
Tehnologie
Chatboții cu inteligență artificială devin din ce în ce mai umani și pun companiile în încurcătură
Chatboții cu inteligență artificială sunt pregătiți să facă comunicarea dintre companii și clienții lor mai profundă, mai deschisă și mai personală. Acest nivel de intimitate poate fi excelent, dar, ca în orice relație, creează și potențialul de pericol. Cea mai recentă generație de chatboți cu inteligență artificială este capabilă să acționeze în numele oamenilor într-o […]