Netflix își redefinește platforma pentru prima dată în ultimii 12 ani, mizând pe AI generativ și conținut în stil TikTok, anunță presa internațională. Gigantul american de streaming a anunțat, miercuri, cea mai amplă schimbare din ultimul deceniu, semnalând o nouă etapă în strategia sa de creștere și diversificare. Noul meniu acordă mai multă vizibilitate evenimentelor live și jocurilor video – în special pentru utilizatorii care și-au exprimat preferința pentru acest tip de conținut.
Netflix va testa o funcție de căutare bazată pe inteligență artificială generativă și, pentru mobil, un flux vertical de videoclipuri, inspirat de TikTok. Deși reprezentanții companiei au subliniat că noile funcționalități vor începe doar ca „teste limitate”, amploarea globală a inițiativei sugerează un proiect ambițios, cu potențial extins de implementare, transmite CNN.
Noul homepage Netflix aduce o interfață mai elegantă, în care meniul principal se mută din partea stângă în centrul ecranului, o abordare similară cu interfața Apple TV. Descrierile conținutului vor compacte, iar recomandările vor fi personalizate în timp real, în funcție de comportamentul de navigare al utilizatorului și de momentul zilei în care este vizionat conținutul, precizează sursa citată.
Reprezentanții Netflix au prezentat noile funcționalități marți, în cadrul primului eveniment virtual „Product & Tech” al companiei, precizând că se lucrează la această transformare încă de anul trecut și că noile experiențe vor fi lansate „în următoarele săptămâni și luni”.
Primul pas al integrării AI generative va fi un test beta opțional pe mobil, prin care utilizatorii vor putea căuta conținut folosind „fraze conversaționale naturale, precum ‘vreau ceva amuzant și optimist’”, a precizat compania.
‘”Dorim să puteți descoperi emisiuni sau filme folosind fraze uzuale. Spre exemplu: ‘vreau să văd ceva amuzant și ritmat’ sau ‘ceva înspăimântător, dar nu foarte tare și în același timp puțin amuzant’, dar nu ceva care să mă facă să râd în hohote”, a explicat, cu prilejul unei conferințe de presă, Elizabeth Stone, responsabila departamentului tehnic din cadrul gigantului de streaming”, arată Agerpres.
Testarea fluxului vertical al clipurilor va începe în săptămânile următoare. Acest feed, inspirat de TikTok, va oferi fragmente scurte din producțiile Netflix, permițând utilizatorilor să descopere conținut printr-o simplă derulare. În cazul unei alegeri, utilizatorii vor avea acces instant la vizionare, printr-un singur click.
Anunțul vine la mai puțin de trei săptămâni după ce Netflix a raportat profituri record în cel mai recent trimestru, calmând temerile investitorilor, în contextul tulburărilor economice generate de tarifele impuse de președintele Trump.
Probabil că deloc întâmplător, acest anunț are loc doar cu câteva zile înainte de evenimentul upfront din 14 mai, în cadrul căruia Netflix își va prezenta oferta agenților de publicitate. Deși reprezentanții companiei au subliniat că „momentul anunțului nu a fost… ales pentru a influența upfront-urile”, rebrandingul, corelat cu performanțele recente ale companiei, are toate șansele să genereze entuziasm, chiar și într-un climat de prudență din partea advertiserilor, pe fondul incertitudinilor economice.