Prima pagină » Studiu Deloitte: Prețurile mari descurajează cumpărăturile de Crăciun

Studiu Deloitte: Prețurile mari descurajează cumpărăturile de Crăciun

Studiu Deloitte: Prețurile mari descurajează cumpărăturile de Crăciun

Prețurile ridicate din magazine continuă să determine o scădere a interesului pentru cumpărăturile de Crăciun. Un studiu realizat de Deloitte indică o reducere de 30% a bugetului alocat pentru cadouri în acest an.

Majoritatea persoanelor planifică să cheltuie între 100 și 499 de euro pentru daruri. Sub bradul de Crăciun, cele mai populare cadouri rămân voucherele cadou, jucăriile și activitățile comune, la fel ca și în anii anteriori.

„Crăciunul în modul criză – oamenii de aici s-au obișnuit oarecum cu această situație. Cu toate acestea, deși inflația începe să scadă, prețurile ridicate din magazine afectează bucuria sărbătorilor pentru o treime dintre respondenți”, a declarat Harald Breit, directorul Deloitte Austria. Dintre cei 500 de respondenți, aproximativ 60% intenționează să cheltuie la fel ca anul trecut pentru cadouri. O treime face cumpărăturile de Crăciun deja în luna noiembrie, în timp ce o alt[ treime preferă să achiziționeze cadourile în prima jumătate a lunii decembrie. Doar 8% își lasă cumpărăturile pentru ultimul moment, între 16 și 24 decembrie.

Pentru tinerii consumatori, Black Friday a devenit o zi preferată pentru cumpărăturile de sărbători. Deși Black Friday este o tradiție preluată din SUA, ea a prins rădăcini și în Europa și anul acesta cade pe 29 noiembrie. Totuși, protecția consumatorilor arată că reducerile nu sunt întotdeauna atât de mari precum par. Aproximativ un sfert dintre respondenți intenționează să fie mai economi în cheltuielile de sărbători, iar 65% anticipează costuri similare cu cele din 2023, scrie ZiarulRomânesc.at.

Mulți dintre cei chestionați au renunțat la ideea unui concediu de Crăciun departe de casă, preferând să petreacă sărbătorile acasă. Printre motivele invocate se numără prețurile în creștere în general, situația financiară personală și costurile mai mari în special în turismul de iarnă. De asemenea, dorința de a dona în scopuri caritabile este afectată de intențiile de economisire, 56% dintre respondenți planificând să nu doneze nimic anul acesta.

Astfel, în contextul economic actual, Crăciunul din 2024 va fi marcat de un spirit al moderației, iar consumatorii își adaptează obiceiurile de cumpărături la noile realități financiare.

Alte articole importante
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
Companii
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
În luna noiembrie, înmatriculările de mașini noi în România a înregistrat o creștere spectaculoasă, de peste 36% față de aceeași perioadă din 2024. Această evoluție semnificativă a pieței auto locale reflectă interesul tot mai mare al românilor pentru înnoirea parcului auto național, precum și dinamica pozitivă a segmentului de vehicule prietenoase cu mediul. Vânzări record […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Companii
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Uber pregătește cea mai agresivă extindere din ultimii ani, odată cu boom-ul așteptat pe piața taxiurilor robot. CEO-ul Dara Khosrowshahi spune că Asia-Pacific va deveni motorul creșterii, într-o industrie evaluată la peste un trilion de dolari. Cu peste 20 de parteneri în domeniul autonomiei, compania vrea să intre în peste 10 piețe noi chiar de […]
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI.  Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Companii
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI. Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Walt Disney a anunțat o investiție de 1 miliard de dolari în OpenAI și un acord prin care aplicația video Sora va putea folosi peste 200 de personaje din universurile Disney, Marvel, Pixar și Star Wars. Parteneriatul, întins pe trei ani, marchează intrarea oficială a gigantului de divertisment în zona generativă AI. Disney investește 1 […]