Wizz Air a anunțat un profit operațional în scădere semnificativă în anul fiscal încheiat la 31 martie 2025, în ciuda unei creșteri ușoare a veniturilor și a unui număr record de pasageri transportați.
Problemele tehnice la motoarele aeronavelor au forțat compania să țină la sol o parte importantă din flotă, afectând direct performanțele financiare ale operatorului low-cost.
Potrivit datelor publicate joi, profitul operațional al companiei low-cost pentru anul financiar încheiat la 31 martie 2025 s-a ridicat la 167,5 milioane de euro. Acesta este cu 61% mai mic comparativ cu anul anterior, situându-se sub estimările analiștilor, care prognozau un rezultat de aproximativ 246 de milioane de euro, relatează agenția de presă Reuters.
Scăderea semnificativă a profitului a fost influențată în special de problemele tehnice apărute la motoarele livrate de Pratt & Whitney, care au forțat compania să țină la sol 42 de avioane, adică aproape 20% din flotă. În plus, incertitudinile economice de la nivel global și întârzierile în livrările de aeronave noi au contribuit la limitarea capacității operaționale.
Totuși, veniturile totale ale companiei maghiare au crescut cu 3,8%. Acestea sunt susținute de un număr record de pasageri, și anume 63,4 milioane de persoane transportate într-un singur an. Acest rezultat subliniază cererea ridicată pentru zboruri low-cost în Europa și reziliența modelului de afaceri Wizz Air, în ciuda blocajelor logistice și tehnice.
„Este demoralizant, dar nu sunt într-o afacere emoțională, conduc o companie aeriană”, a declarat directorul general al companiei, Jozsef Varadi, într-un interviu acordat Bloomberg Television.
Directorul general al companiei, a declarat că, în ciuda dificultăților, Wizz Air rămâne solidă. „Într-un mediu în care provocările rare au devenit recurente, Wizz Air a evoluat structural, integrând o flexibilitate sporită în modelul nostru operațional standard. Deși adesea considerate «mai ușor de zis decât de făcut», evenimentele din ultimul an au pus la încercare atât compania, cât și conducerea noastră. Am ieșit mai puternici, mai înțelepți și mai bine pregătiți”, a spus acesta, citat de Market Screener.
Cu toate acestea, Wizz Air nu a oferit previziuni pentru anul financiar 2026, invocând lipsa de vizibilitate asupra evoluției viitoarelor livrări și reparații de motoare. Estimările inițiale ale conducerii indică faptul că problemele tehnice legate de motoarele Pratt & Whitney ar putea afecta operațiunile companiei pentru încă doi până la trei ani.
În prezent, Wizz Air operează o flotă formată din 232 de aeronave Airbus A320 și A321, fiind în continuare una dintre cele mai mari companii low-cost din Europa Centrală și de Est.