Prima pagină » Volkswagen ia în calcul săptămâna de lucru de 4 zile. Când ar urma să fie introdusă?

Volkswagen ia în calcul săptămâna de lucru de 4 zile. Când ar urma să fie introdusă?

Volkswagen ia în calcul săptămâna de lucru de 4 zile. Când ar urma să fie introdusă?
Foto: Shutterstock

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, ia în calcul săptămâna de lucru de patru zile începând, ca parte a unui amplu proces de restructurare a uzinei sale din Wolfsburg.

Măsura vine în contextul tranziției strategice a companiei germane către producția exclusivă de automobile electrice, care implică ajustări majore ale capacității de producție și a costurilor operaționale.

Volkswagen ar urma să introducă săptămâna de lucru de patru zile în 2027

Restructurarea fabricii din Wolfsburg pentru a face loc producției exclusive de EV-uri ar putea însemna o săptămână de lucru de patru zile în timpul fazei de tranziție, după cum a declarat președinta consiliului angajaților, Daniela Cavallo.

Inițiativa vine în continuarea acordului semnat în decembrie 2024 între grupul german și sindicatele locale, care prevede măsuri de optimizare a costurilor în Germania. Printre acestea se numără și mutarea producției modelului Golf cu motorizare termică din Wolfsburg către uzina din Mexic, o decizie programată să intre în vigoare tot în 2027. Această relocare ridică semne de întrebare în rândul forței de muncă, dat fiind rolul emblematic al modelului Golf pentru identitatea și stabilitatea fabricii germane, potrivit Automotive News.

„Trebuie să luăm măsuri acum, astfel încât să le putem folosi mai târziu. Din 2027, o săptămână temporară de lucru de patru zile nu este un scenariu nerezonabil”, le-a transmis Cavallo angajaților cu ocazia unei adunări a lucrătorilor de la uzina din Wolfsburg. Ea a îndemnat personalul să accepte ture suplimentare în viitorul apropiat pentru a compensa eventualele reduceri de activitate pe termen mediu.

Sindicatele și conducerea companiei au agreat stabilirea unui nivel minim de activitate în cadrul fabricii pentru perioada de tranziție, însă detaliile acestui acord nu au fost încă făcute publice. Cu toate acestea, Cavallo a subliniat că uzina are perspective solide pe termen lung, urmând să fie responsabilă pentru producerea noii generații electrice a modelului Golf, precum și a succesorului SUV-ului T-Roc, până la finalul acestui deceniu.

Șeful departamentului de resurse umane al VW, Gunnar Kilian, a declarat în cadrul întâlnirii că planul producătorului de a reduce 35.000 de locuri de muncă în Germania până în 2030 este în grafic. Peste 20.000 de angajați au fost deja de acord să-și încheie contractele înainte de termen.

Producția VW în 2025 urmează trendul descendent din ultimii zece ani

Președinta consiliului angajaților a precizat că interesul consumatorilor pentru versiunile cu motoare clasice este în continuă scădere. De altfel, Volkswagen intenționează să mute producția Golf-ului termic de la Wolfsburg la fabrica sa din Mexic din 2027 pentru a menține competitivitatea globală a grupului.

„Tendința este una de scădere în mod clar… Golf-ul trebuie să plece în Mexic, mai devreme sau mai târziu. Altfel, fabrica noastră riscă să ajungă la coada graficelor de performanță”, a mai spus Cavallo.

Potrivit cifrelor furnizate de reprezentanții angajaților, producția totală globală a modelului Golf a scăzut drastic în ultimii ani, de la peste un milion de unități în 2015 la circa 300.000 în 2024. Pentru 2025 se prognozează o nouă scădere, spre 250.000 de unități. Wolfsburg, care a fost timp de decenii centrul principal de producție pentru acest model, resimte puternic această tranziție, relatează Evertiq.com.

Deși Volkswagen nu a emis un anunț oficial privind adoptarea săptămânii de lucru de patru zile, declarațiile liderilor sindicali indică faptul că o astfel de modificare este analizată ca parte a unei strategii mai ample de adaptare la noile realități ale industriei auto și la electrificarea masivă a portofoliului mărcii.

Alte articole importante
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Bulgaria se pregătește să adopte moneda euro la 1 ianuarie 2026, un moment considerat decisiv pentru economia țării și pentru companiile active pe piața locală. Intrarea în zona euro marchează începutul unei transformări structurale, cu impact asupra stabilității economice, accesului la finanțare și relațiilor comerciale internaționale. Experiența Bulgariei este urmărită atent și în România, unde […]
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
Volumul total al livrărilor de aur rusesc către China s-a ridicat la 1,9 miliarde de dolari în 11 luni ale anului 2025. Pentru prima dată în istoria comerțului dintre Beijing și Moscova, vânzările de metal prețios au atins astfel de volume. Exporturile de aur în 2024 a fost de doar 223 de milioane de dolari […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Integrarea economică dintre România și Republica Moldova nu este doar o consecință naturală a proximității geografice, ci rezultatul unui proces mai amplu de aliniere legislativă europeană, spune Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European (EBA). Cadrul legislativ este dublat de politici de convergență instituțională și decizii strategice de investiții, adaugă executivul EBA, într-un interviu acordat în […]
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Companii
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Directorul general al grupului Stellantis, Antonio Filosa, avertizează că noul pachet de măsuri pentru industria auto, prezentat recent de Comisia Europeană, riscă să descurajeze investiţiile majore ale producătorilor în Europa. Declaraţiile au fost făcute într-un interviu acordat publicaţiei Financial Times şi vin într-un moment de tensiune maximă pentru sectorul auto european, aflat la intersecţia dintre […]
ANALIZĂ
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Tehnologie
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Anunțul Moore Threads Technology privind lansarea unei noi generații de cipuri pentru inteligență artificială marchează un nou pas în strategia Chinei de a-și reduce dependența de tehnologiile occidentale critice. Compania, fondată de un fost executiv Nvidia, vine cu o arhitectură proprie care promite creșteri semnificative de performanță și eficiență energetică, scrie Bloomberg. Și asta într-un […]
ANALIZĂ
Giganții tech critică politicile de reglementare pentru AI promovate de „țarul cripto” de la Casa Albă
Giganții tech critică politicile de reglementare pentru AI promovate de „țarul cripto” de la Casa Albă
Efortul administrației Trump de a centraliza reglementarea inteligenței artificiale la nivel federal a declanșat o reacție neașteptată chiar în interiorul industriei tech pe care încearcă să o protejeze. Printr-un ordin executiv conceput pentru a bloca inițiativele statelor americane, Casa Albă riscă să transforme politica AI dintr-un exercițiu de coordonare economică într-un conflict politic deschis, scrie […]