Prima pagină » Volkswagen ia în calcul săptămâna de lucru de 4 zile. Când ar urma să fie introdusă?

Volkswagen ia în calcul săptămâna de lucru de 4 zile. Când ar urma să fie introdusă?

Volkswagen ia în calcul săptămâna de lucru de 4 zile. Când ar urma să fie introdusă?

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, ia în calcul săptămâna de lucru de patru zile începând, ca parte a unui amplu proces de restructurare a uzinei sale din Wolfsburg.

Măsura vine în contextul tranziției strategice a companiei germane către producția exclusivă de automobile electrice, care implică ajustări majore ale capacității de producție și a costurilor operaționale.

Volkswagen ar urma să introducă săptămâna de lucru de patru zile în 2027

Restructurarea fabricii din Wolfsburg pentru a face loc producției exclusive de EV-uri ar putea însemna o săptămână de lucru de patru zile în timpul fazei de tranziție, după cum a declarat președinta consiliului angajaților, Daniela Cavallo.

Inițiativa vine în continuarea acordului semnat în decembrie 2024 între grupul german și sindicatele locale, care prevede măsuri de optimizare a costurilor în Germania. Printre acestea se numără și mutarea producției modelului Golf cu motorizare termică din Wolfsburg către uzina din Mexic, o decizie programată să intre în vigoare tot în 2027. Această relocare ridică semne de întrebare în rândul forței de muncă, dat fiind rolul emblematic al modelului Golf pentru identitatea și stabilitatea fabricii germane, potrivit Automotive News.

„Trebuie să luăm măsuri acum, astfel încât să le putem folosi mai târziu. Din 2027, o săptămână temporară de lucru de patru zile nu este un scenariu nerezonabil”, le-a transmis Cavallo angajaților cu ocazia unei adunări a lucrătorilor de la uzina din Wolfsburg. Ea a îndemnat personalul să accepte ture suplimentare în viitorul apropiat pentru a compensa eventualele reduceri de activitate pe termen mediu.

Sindicatele și conducerea companiei au agreat stabilirea unui nivel minim de activitate în cadrul fabricii pentru perioada de tranziție, însă detaliile acestui acord nu au fost încă făcute publice. Cu toate acestea, Cavallo a subliniat că uzina are perspective solide pe termen lung, urmând să fie responsabilă pentru producerea noii generații electrice a modelului Golf, precum și a succesorului SUV-ului T-Roc, până la finalul acestui deceniu.

Șeful departamentului de resurse umane al VW, Gunnar Kilian, a declarat în cadrul întâlnirii că planul producătorului de a reduce 35.000 de locuri de muncă în Germania până în 2030 este în grafic. Peste 20.000 de angajați au fost deja de acord să-și încheie contractele înainte de termen.

Producția VW în 2025 urmează trendul descendent din ultimii zece ani

Președinta consiliului angajaților a precizat că interesul consumatorilor pentru versiunile cu motoare clasice este în continuă scădere. De altfel, Volkswagen intenționează să mute producția Golf-ului termic de la Wolfsburg la fabrica sa din Mexic din 2027 pentru a menține competitivitatea globală a grupului.

„Tendința este una de scădere în mod clar… Golf-ul trebuie să plece în Mexic, mai devreme sau mai târziu. Altfel, fabrica noastră riscă să ajungă la coada graficelor de performanță”, a mai spus Cavallo.

Potrivit cifrelor furnizate de reprezentanții angajaților, producția totală globală a modelului Golf a scăzut drastic în ultimii ani, de la peste un milion de unități în 2015 la circa 300.000 în 2024. Pentru 2025 se prognozează o nouă scădere, spre 250.000 de unități. Wolfsburg, care a fost timp de decenii centrul principal de producție pentru acest model, resimte puternic această tranziție, relatează Evertiq.com.

Deși Volkswagen nu a emis un anunț oficial privind adoptarea săptămânii de lucru de patru zile, declarațiile liderilor sindicali indică faptul că o astfel de modificare este analizată ca parte a unei strategii mai ample de adaptare la noile realități ale industriei auto și la electrificarea masivă a portofoliului mărcii.

Alte articole importante
„Hackerii ruși vizează spitalele poloneze”
„Hackerii ruși vizează spitalele poloneze”
Hackerii ruși vizează spitalele poloneze și alimentarea cu apă a orașului. Varșovia își mărește bugetul pentru securitate cibernetică la o cifră record în 2025. 1 miliard de euro pentru securitate cibernetică Guvernul polonez își mărește bugetul pentru securitate cibernetică la o sumă record de 1 miliard de euro în acest an. Majorarea este justificată de […]
Cardurile de alimente 2025: cine beneficiază și când se acordă
Cardurile de alimente 2025: cine beneficiază și când se acordă
Cardurile de alimente reprezintă și în 2025 un sprijin important pentru persoanele și familiile cu venituri reduse, oferindu-le acces la produse de bază și mese calde. Autoritățile au stabilit criteriile de eligibilitate și calendarul de distribuire, astfel încât beneficiarii să știe cine poate primi cardurile și în ce perioadă vor fi acordate. Cardurile pentru alimente […]
„Avem nevoie de politici comuniste pentru locuințe”
„Avem nevoie de politici comuniste pentru locuințe”
Avem nevoie de politici comuniste pentru locuințe? Planul radical al stângii pentru locuințele din Paris: autoritățile folosesc instrumente intervenționiste pentru a face casele accesibile. Peste 4 milioane de oameni trăiesc fie fără adăpost, fie în condiții extreme Fundația Franceză pentru Locuințe, cunoscută sub numele de Fundația Abbé Pierre, avertiza, la începutul acestui an, că Franța […]
România aruncă 2,5 milioane de tone de alimente anual
România aruncă 2,5 milioane de tone de alimente anual
România se confruntă cu o problemă majoră a risipei alimentare, aruncând anual aproximativ 2,5 milioane de tone de mâncare, echivalentul a mii de camioane pline de produse care nu mai ajung să fie consumate. Una dintre cauze principala este că România aruncă mai mult decât conștientizează. Această realitate devine și mai presantă în contextul în […]
Piloții români au cele mai mici salarii din Europa
Piloții români au cele mai mici salarii din Europa
Află de ce piloții români au salarii semnificativ mai mici decât colegii lor europeni și impactul acestora asupra industriei. Diferențele salariale majore ridică semne de întrebare privind competitivitatea României în domeniul transportului aerian și retenția personalului calificat, inclusiv a piloților români. Piloții români se află la coada clasamentului european al salariilor Deficitul de piloți afectează […]
Boom-ul AI pune miliardarii în dificultate: risc de bulă pe piață?
Tehnologie
Boom-ul AI pune miliardarii în dificultate: risc de bulă pe piață?
Boom-ul AI a schimbat radical strategiile marilor miliardari, obligându-i să-și regândească investițiile și planurile de afaceri. Însă, pe măsură ce valorile companiilor cresc vertiginos, întrebarea care se conturează este dacă acest boom este sustenabil sau doar o bulă care așteaptă să se spargă. Boom-ul AI testează limitele portofoliilor miliardarilor Săptămâna trecuta, Larry Ellison, cofondatorul Oracle, […]