Prima pagină » Angajații aeroporturilor din Marea Britanie stau la pândă, ca să primească bonusuri pentru pasagerii easyJet prinși cu bagaje supradimensionate

Angajații aeroporturilor din Marea Britanie stau la pândă, ca să primească bonusuri pentru pasagerii easyJet prinși cu bagaje supradimensionate

Angajații aeroporturilor din Marea Britanie stau la pândă, ca să primească bonusuri pentru pasagerii easyJet prinși cu bagaje supradimensionate
Bonusuri pentru pasagerii prinși cu bagaje supradimensionate. Foto: Freepik

Un email intern dezvăluie că angajații companiei Swissport, care operează porțile de îmbarcare în aeroporturi din Marea Britanie și Insulele Canalului, primesc bonusuri financiare pentru fiecare pasager easyJet prins cu bagaje supradimensionate. Plata este de 1,20 lire sterline pe bagaj, echivalentul a aproximativ 1 liră după taxe.

Aeroporturile implicate și scopul schemei de stimulare

Potrivit mesajului transmis angajaților din șapte aeroporturi, printre care Birmingham, Glasgow, Jersey și Newcastle, această schemă de stimulare, denumită „easyJet gate bag revenue incentive”, are ca scop „răsplătirea agenților care respectă regulile”. Emailul, consultat de The Guardian, precizează că monitorizarea internă va identifica eventuale nevoi de sprijin și instruire pentru angajați, fără a fi folosită în mod negativ.

Alte companii implicate în monitorizarea bagajelor easyJet

Conform Sunday Times, angajații firmei DHL Supply Chain, care operează la aeroporturile Gatwick, Bristol și Manchester, primesc și ei sume suplimentare pentru identificarea bagajelor easyJet care nu respectă regulile. Plata este descrisă ca fiind „o sumă simbolică” pentru fiecare bagaj.

Condițiile de muncă ale angajaților Swissport

Angajații Swissport câștigă aproximativ 12 lire pe oră. Un fost manager al serviciilor pentru pasageri, care a dorit să-și păstreze anonimatul, a declarat pentru Sunday Times că angajații sunt obligați să aplice regulile privind bagajele supradimensionate.

„Confruntarea cu pasagerii care au bagaje în exces este ca și cum ai lua la rost călătorii fără bilet. Riscăm să fim insultați sau chiar mai rău”, a explicat acesta.

Politica easyJet privind bagajele de mână

EasyJet permite pasagerilor să transporte gratuit un bagaj mic care să încapă sub scaun. Bagajele mai mari pot fi depozitate în compartimentele de deasupra scaunelor contra unei taxe suplimentare, începând de la 5,99 lire, în funcție de zbor. Dacă un bagaj de mână supradimensionat este confiscat la poarta de îmbarcare, pasagerul trebuie să plătească 48 de lire pentru a-l depozita în cala avionului.

Emailul a fost trimis de un manager Swissport în noiembrie 2023, iar politica este încă în vigoare. Plățile către angajați se fac direct, conform informațiilor din email.

Reacțiile companiilor implicate

Swissport a declarat:

„Servim clienții noștri aerieni și aplicăm politicile lor conform termenilor și condițiilor pentru gestionarea operațiunilor. Suntem profesioniști și ne concentrăm pe livrarea unor operațiuni sigure și eficiente, pe care le realizăm zilnic pentru 4 milioane de zboruri anual.”

EasyJet a precizat că folosește diferiți operatori de handling la aeroporturi diferite și că aceștia gestionează remunerațiile angajaților fără supravegherea directă a companiei aeriene.

„EasyJet se asigură că partenerii noștri de handling aplică corect și consecvent politicile noastre, în mod echitabil pentru toți clienții. Politicile privind bagajele sunt bine cunoscute și le reamintim clienților la momentul rezervării, înainte de călătorie și pe biletul de îmbarcare, astfel încât doar un procent foarte mic de pasageri care nu respectă regulile vor fi taxați la aeroport”, a transmis compania.

Ryanair a afirmat că nu oferă stimulente financiare angajaților Swissport de la porțile sale, dar nu a confirmat dacă alți operatori primesc astfel de bonusuri.

Inițiative legislative în Parlamentul European

Luna trecută, comisia pentru transporturi a Parlamentului European a votat pentru acordarea dreptului pasagerilor de a transporta o piesă suplimentară de bagaj de mână, cu o greutate de până la 7 kg, fără costuri suplimentare.

Conform noii propuneri, călătorii ar putea avea un bagaj de cabină cu dimensiuni totale de până la 100 cm (sumă a lungimii, lățimii și înălțimii), plus un bagaj personal, fără taxe adiționale.

Această lege necesită aprobarea a 55% dintre statele membre UE și, dacă va fi adoptată, se va aplica tuturor zborurilor din interiorul UE, precum și celor către și dinspre UE.

Alte articole importante
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
România dispune de avantaje solide în competiția regională și globală pentru atragerea investițiilor străine, însă valorificarea acestora depinde decisiv de predictibilitate, stabilitate și calitatea cadrului instituțional. Mesajul a fost transmis de prim-viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Leonardo Badea, în discursul susținut la deschiderea conferinței „Descoperiți România. Care sunt atuurile României în competiția pentru atragerea investițiilor?”. […]
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Tehnologie
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Un nou val de atacuri cibernetice lovește sistemul financiar european, după ce experții în securitate au identificat un kit de phishing extrem de sofisticat, capabil să reproducă aproape identic site-urile băncilor și platformelor financiare. Denumit sugestiv „Spiderman”, acest instrument este deja utilizat pe scară largă de infractori cibernetici și reprezintă o amenințare majoră pentru utilizatorii […]
ANALIZĂ
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Avuția netă a populației din România s-a dublat din 2019 până în prezent, ajungând la aproximativ 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare au rămas ridicate, arată  Raportul asupra stabilității financiare publicat de BNR în decembrie 2025.  Averea netă a populației reflectă atât creșterea economică susținută din ultimul deceniu, cât și […]
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Piață de Capital - Fonduri
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
ANALIZĂ
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
Companii
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
UE face un pas înapoi de la planul inițial de a elimina definitiv mașinile dotate cu motoare cu ardere internă. În locul unei interdicții totale, oficialii de la Bruxelles adoptă acum o abordare mai flexibilă, care lasă loc pentru mai multe tehnologii pe piață după 2035. Decizie surpriză a UE: motoarele cu ardere internă vor […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
Macroeconomie
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]