Southwest Airlines implementează o nouă regulă la îmbarcare care va schimba modul în care pasagerii urcă în avion. Începând cu 27 ianuarie 2026, fiecare pasager va avea loc rezervat, iar procesul de îmbarcare va urma metoda WILMA — fereastră, mijloc, culoar.
Conform NewYorkPost, fiecare pasager va primi un bilet cu grupul de îmbarcare și un număr de la 1 la 8, exceptând cazurile cu îmbarcare prioritară. După îmbarcarea prioritară, Southwest va utiliza metoda WILMA — fereastră, mijloc, culoar. Pasagerii cu locuri la fereastră vor urca primii, urmați de cei cu locuri la mijloc și apoi de pasagerii cu locuri la culoar, începând de la coada avionului.
„Dacă coada nu funcționează bine, nici îmbarcarea nu funcționează bine,” a declarat Lisa Hingson, director de inovație, pentru WSJ. „Am petrecut mult timp studiind fluxul pasagerilor.”
Această metodă nu este complet nouă. United Airlines a aplicat un sistem similar acum câțiva ani, considerându-l mai eficient. Totuși, pasagerii cu beneficii speciale vor intra automat în grupuri de îmbarcare mai devreme, indiferent de locul lor.
Beneficiile includ statutul de pasager frecvent, tipul biletului, tipul locului sau cardul de credit asociat. Acești pasageri vor fi în grupul 1 sau 2. Cei care stau în fața avionului și nu au îmbarcare prioritară pot întâmpina dificultăți cu spațiul de depozitare pentru bagajul de mână și vor fi în grupuri mai târzii.
Journal a observat un bilet pentru un pasager cu locul 12C, considerat loc bun la clasa economic, care a fost alocat grupului 7. Southwest va oferi și o opțiune de Priority Boarding de ultim moment, cu preț variabil. De exemplu, un zbor Phoenix-Dallas a costat 93 de dolari pentru o singură direcție.
Pasagerii cu dizabilități și membrii activi ai forțelor armate vor fi îmbarcați printre primii. Biletele vor indica clar dacă locul este la fereastră, mijloc sau culoar, pentru a evita confuzia în rândul pasagerilor noi.
„Deoarece trecem de la pozițiile de îmbarcare la locuri alocate, am vrut să clarificăm diferența dintre poziție și scaun,” a spus Hingson.
Îmbarcarea în funcție de locul pe scaun poate fi adoptată de alte companii dacă se dovedește eficientă. Timpul economisit la sol reduce costurile și face experiența mai plăcută, fără îmbulzeală sau blocaje în culoar.
Regula la îmbarcare clarifică fluxul pasagerilor și elimină ambuteiajele. Metoda WILMA permite o urcare ordonată, reducând stresul și timpul petrecut la poartă. Pasagerii pot planifica mai eficient, iar bagajele de mână vor fi depozitate fără aglomerație.
Industria aviatică crește rapid după pandemia COVID-19. În 2024, aproape 4,9 miliarde de pasageri au călătorit cu avionul la nivel mondial, un record absolut. Numai în Germania, numărul călătorilor a atins aproape 200 de milioane, scrie Focus.
Industria se confruntă cu presiuni pentru a reduce impactul asupra mediului. Transportul aerian contribuie cu aproximativ 2-3% din emisiile globale de CO₂. Airbus lucrează la primul avion de pasageri propulsat cu hidrogen, care ar putea fi lansat în 2035.