Prima pagină » Transportul public din București se scumpește din nou

Transportul public din București se scumpește din nou

Transportul public din București se scumpește din nou
Foto: Facebook/STB

Veste proastă pentru bucureșteni: transportul public din Capitală se pregătește de o nouă scumpire.

După ultima majorare, care a avut loc în septembrie anul acesta, costurile călătoriilor cu autobuzele, tramvaiele și metroul ar putea crește din nou, lovind direct în buzunarele celor care depind zilnic de aceste servicii.

Bucureștenii vor plăti mai mult pentru transportul public

Transportul public din București se scumpește din nou

Foto: STB

Andrei Dinculescu-Bighea, directorul general al Societății de Transport București (STB), a vorbit în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București” despre situația actuală a rețelei publice de transport din Capitală. De asemenea, el s-a referit și la unul dintre cele mai sensibile teme subiecte pentru bucureșteni, și anume posibilitatea unei noi majorări a tarifelor, relatează Mediafax.

În prezent, un bilet STB costă 3 lei și permite călătoria pe o durată de 90 de minute. În momentul de față, acesta este cel mai redus tarif la transportul public din marile orașe ale României. Cu toate acestea, conducerea societății ia în calcul o eventuală creștere a prețului la 5 lei. Decizia finală urmează să fie supusă aprobării Consiliului General al Municipiului București.

Acest an a adus deja o serie de modificări importante pentru transportul integrat din Capitală. La începutul lunii septembrie, tarifele pentru biletele STB-Metrorex au fost majorate de la 5 la 7 lei. Totodată, prețul abonamentelor lunare a fost mărit de la 140 la 160 de lei.

Autoritățile locale și-au justificat decizia prin creșterea cheltuielilor de operare și de modificările legislative privind TVA-ul. Cu toate acestea, sunt mulți călători care se tem că noile tarife nu vor fi însoțite și de o îmbunătățire reală a condițiilor de transport.

STB își îmbunătățește imaginea

Potrivit lui Dinculescu-Bighea, transportul public bucureștean traversează o perioadă de redresare și consolidare. Numărul pasagerilor este în continuă creștere, ajungând recent la aproximativ 500 de milioane de utilizatori.

În același timp, vânzările de abonamente au urmat aceeași direcție ascendentă. Șeful STB consideră că aceste cifre reflectă un grad sporit de încredere al cetățenilor în serviciile societății, în special datorită modernizării flotei și introducerii de vehicule noi, mai eficiente și mai confortabile.

„În prezent, un bilet STB costă 3 lei și este valabil pentru o călătorie de 90 de minute. Există discuții privind o eventuală creștere la 5 lei. Proiectul era inițial la TPBI, instituția care se ocupă de managementul traficului București-Ilfov, dar decizia finală aparține Consiliului General. În ceea ce privește numărul de călători, am avut chiar acum două luni aproximativ 500 de milioane de utilizatori, iar și abonamentele au crescut. Este un trend ascendent și arată că oamenii încep să aibă tot mai multă încredere în transportul public. Creșterea este susținută și de măsurile primăriei privind modernizarea parcului auto și renăscutul flotei STB. Transportul public devine astfel mai atractiv, nu doar ca opțiune, ci și din necesitate, iar cifrele arată o creștere constantă de la an la an”, a precizat Dinculescu-Bighea.

Acesta a mai subliniat că această creștere a încrederii este strâns legată de eforturile administrației locale de a moderniza infrastructura și de a reînnoi parcul auto. Noile autobuze, troleibuze și tramvaie contribuie la crearea unei imagini mai atractive și la creșterea calității serviciilor oferite călătorilor.

În paralel cu ajustările financiare, STB a inițiat și un amplu proces de modernizare a imaginii companiei. Controlorii au fost echipați cu uniforme noi, iar flota a fost parțial rebranduită, în cadrul unui program menit să redea încrederea bucureștenilor în serviciile publice de transport.

Pe lângă îmbunătățirile vizibile, conducerea STB intenționează să optimizeze și componenta digitală. Aplicația mobilă STB urmează să fie actualizată. În acest fel se urmărește introducerea unor funcții suplimentare care să simplifice planificarea călătoriilor și plata titlurilor de transport.

Alte articole importante
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Tehnologie
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Un nou val de atacuri cibernetice lovește sistemul financiar european, după ce experții în securitate au identificat un kit de phishing extrem de sofisticat, capabil să reproducă aproape identic site-urile băncilor și platformelor financiare. Denumit sugestiv „Spiderman”, acest instrument este deja utilizat pe scară largă de infractori cibernetici și reprezintă o amenințare majoră pentru utilizatorii […]
ANALIZĂ
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Avuția netă a populației din România s-a dublat din 2019 până în prezent, ajungând la aproximativ 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare au rămas ridicate, arată  Raportul asupra stabilității financiare publicat de BNR în decembrie 2025.  Averea netă a populației reflectă atât creșterea economică susținută din ultimul deceniu, cât și […]
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
ANALIZĂ
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
Companii
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
UE face un pas înapoi de la planul inițial de a elimina definitiv mașinile dotate cu motoare cu ardere internă. În locul unei interdicții totale, oficialii de la Bruxelles adoptă acum o abordare mai flexibilă, care lasă loc pentru mai multe tehnologii pe piață după 2035. Decizie surpriză a UE: motoarele cu ardere internă vor […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
Macroeconomie
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Macroeconomie
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]