Prima pagină » Transportul public din București se scumpește din nou

Transportul public din București se scumpește din nou

Transportul public din București se scumpește din nou
Foto: Facebook/STB

Veste proastă pentru bucureșteni: transportul public din Capitală se pregătește de o nouă scumpire.

După ultima majorare, care a avut loc în septembrie anul acesta, costurile călătoriilor cu autobuzele, tramvaiele și metroul ar putea crește din nou, lovind direct în buzunarele celor care depind zilnic de aceste servicii.

Bucureștenii vor plăti mai mult pentru transportul public

Transportul public din București se scumpește din nou

Foto: STB

Andrei Dinculescu-Bighea, directorul general al Societății de Transport București (STB), a vorbit în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București” despre situația actuală a rețelei publice de transport din Capitală. De asemenea, el s-a referit și la unul dintre cele mai sensibile teme subiecte pentru bucureșteni, și anume posibilitatea unei noi majorări a tarifelor, relatează Mediafax.

În prezent, un bilet STB costă 3 lei și permite călătoria pe o durată de 90 de minute. În momentul de față, acesta este cel mai redus tarif la transportul public din marile orașe ale României. Cu toate acestea, conducerea societății ia în calcul o eventuală creștere a prețului la 5 lei. Decizia finală urmează să fie supusă aprobării Consiliului General al Municipiului București.

Acest an a adus deja o serie de modificări importante pentru transportul integrat din Capitală. La începutul lunii septembrie, tarifele pentru biletele STB-Metrorex au fost majorate de la 5 la 7 lei. Totodată, prețul abonamentelor lunare a fost mărit de la 140 la 160 de lei.

Autoritățile locale și-au justificat decizia prin creșterea cheltuielilor de operare și de modificările legislative privind TVA-ul. Cu toate acestea, sunt mulți călători care se tem că noile tarife nu vor fi însoțite și de o îmbunătățire reală a condițiilor de transport.

STB își îmbunătățește imaginea

Potrivit lui Dinculescu-Bighea, transportul public bucureștean traversează o perioadă de redresare și consolidare. Numărul pasagerilor este în continuă creștere, ajungând recent la aproximativ 500 de milioane de utilizatori.

În același timp, vânzările de abonamente au urmat aceeași direcție ascendentă. Șeful STB consideră că aceste cifre reflectă un grad sporit de încredere al cetățenilor în serviciile societății, în special datorită modernizării flotei și introducerii de vehicule noi, mai eficiente și mai confortabile.

„În prezent, un bilet STB costă 3 lei și este valabil pentru o călătorie de 90 de minute. Există discuții privind o eventuală creștere la 5 lei. Proiectul era inițial la TPBI, instituția care se ocupă de managementul traficului București-Ilfov, dar decizia finală aparține Consiliului General. În ceea ce privește numărul de călători, am avut chiar acum două luni aproximativ 500 de milioane de utilizatori, iar și abonamentele au crescut. Este un trend ascendent și arată că oamenii încep să aibă tot mai multă încredere în transportul public. Creșterea este susținută și de măsurile primăriei privind modernizarea parcului auto și renăscutul flotei STB. Transportul public devine astfel mai atractiv, nu doar ca opțiune, ci și din necesitate, iar cifrele arată o creștere constantă de la an la an”, a precizat Dinculescu-Bighea.

Acesta a mai subliniat că această creștere a încrederii este strâns legată de eforturile administrației locale de a moderniza infrastructura și de a reînnoi parcul auto. Noile autobuze, troleibuze și tramvaie contribuie la crearea unei imagini mai atractive și la creșterea calității serviciilor oferite călătorilor.

În paralel cu ajustările financiare, STB a inițiat și un amplu proces de modernizare a imaginii companiei. Controlorii au fost echipați cu uniforme noi, iar flota a fost parțial rebranduită, în cadrul unui program menit să redea încrederea bucureștenilor în serviciile publice de transport.

Pe lângă îmbunătățirile vizibile, conducerea STB intenționează să optimizeze și componenta digitală. Aplicația mobilă STB urmează să fie actualizată. În acest fel se urmărește introducerea unor funcții suplimentare care să simplifice planificarea călătoriilor și plata titlurilor de transport.

Alte articole importante
Tarifele lui Trump vor costa companiile 1,2 trilioane de dolari în 2025
Tarifele lui Trump vor costa companiile 1,2 trilioane de dolari în 2025
Un nou raport S&P Global avertizează că tarifele impuse de Donald Trump vor genera costuri suplimentare uriașe pentru companii. Povara va pica pe consumatorii care vor fi afectaţi direct. Impactul estimat la care se va ajunge este de 1,2 trilioane de dolari într-un singur an. Tarifele lui Trump: un şoc economic fără precedent pentru companii […]
Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux
Micile răsfățuri care schimbă regulile. Cum redefinește Gen Z consumul de lux
Generația Z caută micile răsfățuri care să le ofere plăcere fără a afecta bugetul. Acești consumatori preferă experiențe și produse accesibile, care să le transmită statut și bun gust, scrie BusinessInsider. Pentru ani de zile, liderii din retail și economiștii au discutat despre „lipstick effect – efectul rujului”, ideea că oamenii renunță la cumpărături mari […]
În lumea violentă a traficanților: bandele câștigă războiul împotriva drogurilor
În lumea violentă a traficanților: bandele câștigă războiul împotriva drogurilor
Producția și consumul de cocaină ating recorduri, în ciuda celor 50 de ani de război acerb împotriva drogurilor. Rețelele descentralizate de traficanți și metodele tot mai ingenioase de transport fac contrabanda globală de cocaină tot mai greu de contracarat. Nouă tone de cocaină într-un container de fructul-pasiunii Agenții vamali care au deschis niște cutiile cu […]
OpenAI anunță investiții de peste un trilion $ în următorul deceniu
Companii
OpenAI anunță investiții de peste un trilion $ în următorul deceniu
Gigantul tech american OpenAI și-a anunțat intenția de a investi peste un trilion de dolari în următorul deceniu. Această strategie marchează una dintre cele mai importante inițiative financiare din istoria sectorului tehnologic, care subliniază cursa globală pentru dominația în domeniul AI. OpenAI pune la bătaie un trilion $ pentru a domina era inteligenței artificiale Compania […]
Aplicația mobilă ChatGPT: scădere a descărcărilor și utilizării zilnice
Tehnologie
Aplicația mobilă ChatGPT: scădere a descărcărilor și utilizării zilnice
Aplicația mobilă ChatGPT pare să fi atins un punct de plafonare, înregistrând o scădere a descărcărilor și utilizării zilnice. Aceasta indică faptul că expansiunea rapidă inițială a utilizatorilor începe să încetinească, în pofida popularității continue a inteligenței artificiale conversaționale. Încetinire a ritmului de creștere pentru aplicația mobilă ChatGPT Creșterea aplicației mobile ChatGPT ar fi putut […]
Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări
Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări
Industria ospitalității din Japonia experimentează noile servicii cu roboți și automatizare, însă tehnologia încă necesită rafinare pentru o adevărată integrare practică. Experimentul Yotel Tokyo Ginza Yotel Tokyo Ginza, un hotel hibrid, deservit de roboți, a fost deschis în Ginza, la începutul acestui an. Cele 244 de camere compact concepute sunt mereu pline, spun reprezentanții consorțiului […]