Prima pagină » Antreprenorul român care a mizat totul pe o afacere cu pizza napoletană: de la food truck la local cu specific italian:

Antreprenorul român care a mizat totul pe o afacere cu pizza napoletană: de la food truck la local cu specific italian:

Antreprenorul român care a mizat totul pe o afacere cu pizza napoletană: de la food truck la local cu specific italian:

Andi Știrbu conduce un restaurant de succes cu pizza napoletană, dar drumul nu a fost ușor: și-a investit toate economiile, s-a confruntat cu lipsa forței de muncă și a învățat antreprenoriatul pas cu pas. 

Andi Știrbu avea doar 18 ani când a intrat pentru prima dată într-o bucătărie profesională, sub îndrumarea vărului său, pizzar cu experiență în Italia. Experiența acumulată în restaurantele locale i-a trezit dorința de a porni această afacere pe cont propriu. Primul pas concret l-a făcut în 2018, când a cumpărat o rulotă din Anglia și a investit 12.000 de euro, adică toate economiile proprii și ale soției, pentru a o transforma într-o pizzerie mobilă.

O rulotă, o idee și toate economiile investite fără siguranța că va merge: începutul unei afaceri cu gust de pizza Napoli

Cu multă muncă, determinare și un împrumut adițional, Andi a reușit să-și lanseze afacerea la Târgul de Crăciun din Craiova în 2019. Reacțiile clienților nu au întârziat să apară. Toți oamenii care au degustat din pizza lui au fost impresionați de gustul autentic și l-au întrebat unde îl pot găsi după încheierea evenimentului. Lipsa unui spațiu permanent l-a forțat să ia o pauză, dar l-a și motivat să viseze mai departe: deschiderea propriului restaurant.

Din bucătar pasionat, în antreprenor autodidact: cum a apărut „Che Cornicione”

După experiența cu rulota, Andi a reușit să găsească un spațiu potrivit și să se asocieze cu o rudă pentru a pune bazele pizzeriei „Che Cornicione”. Dar trecerea de la bucătar la antreprenor nu a fost deloc ușoară. A trebuit să învețe rapid cum să gestioneze un business, cum să angajeze și să formeze o echipă, dar și cum să facă față provocărilor logistice și financiare.

Lipsa forței de muncă a fost cea mai mare provocare”, a povestit Andi. Pentru a-și putea desfășura activitatea, a fost nevoit să angajeze inclusiv personal din Asia. Astăzi, restaurantul are 14 angajați, dintre care unii sunt alături de el încă de la început.

Dar problemele nu s-au oprit aici. Creșterea prețurilor la materii prime l-a obligat să majoreze prețurile produselor cu 15%, începând din acest an. În paralel, a început să investească în echipamente automate pentru a reduce presiunea pe angajați și a eficientiza procesele de producție.

Planuri mari pentru viitor: Andi își dorește să se extindă

Andi nu se oprește aici. Visează la un spațiu de producție mai mare, care să-i permită extinderea afacerii, dar și revenirea cu rulota la evenimentele care l-au consacrat. Din păcate, criza de personal continuă să fie o piedică majoră în planurile sale. Totuși, el nu a renunțat la rulota cu care a început totul și speră să revină la Târgul de Crăciun din Craiova, locul unde a fost descoperit pentru prima dată.

Pe viitor caut un spațiu de producție mai mare, însă nu am găsit momentan locul pe care mi-l doresc. Eu încă mai am rulota pentru a merge la evenimente, însă în ultima vreme nu am reușit să mai particip din lipsa angajaților. Îmi fac planuri să revin cu rulota la Târgul de Crăciun de anul acesta din Craiova, locul de unde a pornit aventura mea ca antreprenor”, a declarat el.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]