Prima pagină » Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Detalii despre vânzarea pachetului de acțiuni și listarea pe piață

Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Detalii despre vânzarea pachetului de acțiuni și listarea pe piață

Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Detalii despre vânzarea pachetului de acțiuni și listarea pe piață
Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Foto: Unsplash

Armani scoate la vânzare o parte din imperiul său. Reprezentanții casei de modă au purtat discuții informale cu potențiali cumpărători pentru vânzarea unui pachet minoritar din celebra marcă. 

Surse apropiate situației au declarat pentru Reuters că această mișcare reprezintă începutul unui fel de licitație tacită pentru o parte din imperiul modei. Discuțiile au început la scurt timp după decesul designerului iconic.

L’Oreal, unul dintre potențialii cumpărători pentru vânzarea Armani

Printre companiile contactate se numără și L’Oreal, potrivit a două surse. Cu toate acestea, stadiul negocierilor este incipient, iar orice progres ar putea dura luni de zile. Vânzarea către L’Oreal ar pune în mișcare noi oportunități pentru Armani.

Rolul băncii Rothschild în tranzacția pentru vânzarea Armani

Se așteaptă ca banca de investiții Rothschild să ofere consultanță pentru această tranzacție. Conexiunea grupului Armani cu Rothschild este formalizată prin prezența lui Irving Bellotti, partener Rothschild și membru în consiliul fundației Armani, conform informațiilor publicate pe site-ul băncii. Aspectele legate de vânzarea Armani sunt gestionate cu atenție maximă.

Rămâne necunoscut cine a inițiat contactul cu potențialii cumpărători în numele vânzătorilor. Cele patru surse care au oferit informațiile au solicitat anonimatul, deoarece informațiile sunt confidențiale.

Reacțiile părților implicate în vânzarea Armani

Grupul Armani și banca Rothschild au refuzat să comenteze asupra acestor informații. De asemenea, L’Oreal, care are un acord de licențiere cu Armani până în 2050, nu a răspuns solicitărilor pentru comentarii de presă.

Această mișcare marchează un moment important în istoria unuia dintre cele mai recunoscute branduri de modă din lume, deschizând posibilitatea unei liste publice pe piață și introducerea unor investitori externi în structura acționariatului.

Preferații pentru vânzarea Armani, trecuți în terstamentul celebrului designer

Moartea lui Giorgio Armani, la 91 de ani, a deschis una dintre cele mai importante competiții din industria globală a modei.

Designerul italian, care și-a condus compania până în ultimele zile, a lăsat în testament instrucțiuni clare pentru vânzarea imperiului său. Intrucțiunile incluse în testament duc la o vânzare strategica pentru Armani.

Documentul redactat de mână, în aprilie, și publicat vineri, nominalizează trei grupuri de top: LVMH, L’Oréal și Luxottica. Moștenitorii săi sunt obligați să vândă o primă participație de 15% unuia dintre acești giganți.

În următorii cinci ani, cumpărătorul selectat ar putea achiziționa între 30% și 54,9% din restul acțiunilor. Dacă negocierile nu se finalizează, ultima soluție prevăzută de Armani este listarea la bursă a companiei, scrie Bloomberg.

Testamentul cu instrucțiuni stricte pentru moștenitori

Moștenitorii desemnați în testament sunt membri ai familiei și apropiați ai designerului.

Leo Dell’Orco, partenerul de-o viață și director al liniei masculine, a primit 30% din acțiuni și 40% din drepturile de vot. Cum Leo Dell’Orco este un apropiat, vânzarea Armani a fost întotdeauna transparentă pentru el.

Printre ceilalți beneficiari se numără nepoatele Roberta și Silvana Armani, active în companie, și nepotul Andrea Camerana, membru al consiliului de administrație. De asemenea, sora Rosanna figurează printre moștenitori.

LVMH, L’Oréal și Luxottica – rivalii pregătiți

LVMH, cel mai mare conglomerat de lux din lume, deține branduri precum Louis Vuitton, Dior și Fendi. L’Oréal, lider în industria cosmetică, are deja un parteneriat solid cu Armani prin linia de parfumuri. Acest parteneriat face ca vânzarea pachetului Armani să fie și mai atractivă.

EssilorLuxottica, gigantul ochelarilor, fondat de miliardarul Leonardo Del Vecchio, produce colecțiile Armani Eyewear.

Două dintre cele trei companii preferate de Armani sunt franceze, în timp ce Luxottica are rădăcini italiene, dar este listată la Paris. Analiștii consideră că fiecare are motive solide pentru a intra în competiția acerbă legată de vânzarea Armani.

Alte articole importante
Cursele de Formula 1 transformă Asia într-un magnet pentru turiști
Cursele de Formula 1 transformă Asia într-un magnet pentru turiști
Cursa de Formula 1 din Singapore nu mai este doar un spectacol sportiv. Evenimentul atrage turiști din întreaga lume, stimulează afacerile locale și extinde boom-ul turistic în întreaga regiune Asia-Pacific. Lux, pachete exclusiviste și valuri de turiști la Singapore datorita curselor Formula 1 Grand Prix-ul de la Singapore a devenit, în ultimii ani, unul dintre […]
Ryanair renunță definitiv la biletele de avion tipărite: pasagerii vor fi obligați să folosească doar aplicația mobilă
Companii
Ryanair renunță definitiv la biletele de avion tipărite: pasagerii vor fi obligați să folosească doar aplicația mobilă
Din 12 noiembrie, Ryanair, cel mai mare operator low-cost din Europa introduce o schimbare radicală. Biletele de îmbarcare tipărite dispar complet, iar procedurile de check-in se mută exclusiv în aplicația mobilă Ryanair. Sfârșitul biletelor de hârtie la Ryanair Ryanair, compania aeriană care transportă anual peste 200 de milioane de pasageri, a anunțat oficial că va […]
Revoluție pe străzi: stâlpii de iluminat încarcă mașinile electrice
Revoluție pe străzi: stâlpii de iluminat încarcă mașinile electrice
Stâlpii de iluminat stradal sunt transformați în unele orașe din Statele Unite în stații de încărcare pentru vehicule electrice. Proiectul promite să extindă rapid infrastructura de încărcare, fără a fi nevoie de lucrări suplimentare costisitoare sau de spațiu urban dedicat. Stâlpii de iluminat stradal devin stații de încărcare pentru mașinile electrice Cercetătorii de la Universitatea […]
ANALIZĂ
Mii de companii și-au suspendat activitatea în primele 8 luni din 2025. Capitala și Clujul conduc topul ONRC
Mii de companii și-au suspendat activitatea în primele 8 luni din 2025. Capitala și Clujul conduc topul ONRC
Numărul firmelor care și-au suspendat activitatea în primele opt luni din 2025 a urcat la 13.251, potrivit datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Creșterea este de 7,31% față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru arată că mediul de afaceri traversează o etapă de ajustări și precauție. Firmele care și-au suspendat […]
Țările unde oamenii merg cel mai des la dentist. România, la coada clasamentului
Analize
Țările unde oamenii merg cel mai des la dentist. România, la coada clasamentului
România se află pe penultimul loc în topul țărilor în funcție de frecvența cu care oamenii merg la dentist. Datele OECD pentru anul 2023, actualizate în 2024, arată un contrast foarte mare între români și alte națiuni în ceea ce privește frecvența vizitelor stomatologice. Țările unde oamenii merg cel mai des la dentist Olanda conduce […]
ANALIZĂ
Titlurile FIDELIS 2025: Statul oferă dobânzi record la a noua ediție, ce se va derula între 10 și 17 octombrie
Analize
Titlurile FIDELIS 2025: Statul oferă dobânzi record la a noua ediție, ce se va derula între 10 și 17 octombrie
Titlurile FIDELIS din cadrul celei de-a noua ediții, care se va desfășura între 10 și 17 octombrie, oferă dobânzi remarcabile celor care vor să economisească în siguranță. Ministerul Finanțelor a comunicat că dobânzile pot ajunge până la 8,20% pentru emisiunile în lei și până la 6,50% pentru cele denominate în euro. Aceste condiții fac din […]