Tesla Cybertruck a fost lansată oficial pe piețele din Orientul Mijlociu, marcând o nouă etapă în extinderea globală a companiei americane.
Pick-up-ul electric va fi comercializat inițial în Qatar, Emiratele Arabe Unite și Arabia Saudită, două dintre cele mai dinamice piețe din regiune.
Foto: Tesla
Producătorul de automobile electrice a demarat vânzările camionetei sale cu emisii zero în Qatar. Anunțul a fost făcut de companie pe platforma X. Decizia marchează o nouă etapă în strategia de extindere globală a mărcii. La începutul anului, Tesla își lansase operațiunile în Arabia Saudită, transmite Reuters.
Gigantul condus de Elon Musk dorește să-și consolideze prezența pe piețele emergente. Contextul nu este unul fericit. deoarece se înregistrează o scădere a cererii pentru modelele Tesla și o intensificare a competiției pe piețele cheie ale Tesla, SUA și China.
Tesla a pășit pentru prima dată în Orientul Mijlociu în 2017, odată cu lansarea în Emiratele Arabe Unite. În primăvara acestui an, a debutat și în Arabia Saudită, unde a prezentat Cybertruck și noua versiune a SUV-ului Model Y în cadrul unui eveniment organizat la Riad. Potrivit sursei citată,constructorul va susține activitatea comercială din regiune prin comenzi online, showroom-uri temporare, rețele de stații Supercharger și centre de service.
Cybertruck now available in the Middle East.
Configure and place your order in the UAE, Qatar and Saudi Arabia pic.twitter.com/JgtyHXoUJI
— Tesla Europe & Middle East (@teslaeurope) October 3, 2025
Intrarea pe piața saudită a fost percepută și ca o reconciliere simbolică între Musk și fondul suveran al regatului. Asta, după neînțelegerile generate în 2018 de planul eșuat de a transforma Tesla într-o companie privată. Odată cu includerea Qatarului în listă, Tesla își consolidează rețeaua regională de distribuție în primul val de vânzări pentru Cybertruck în afara Americii de Nord.
Reprezentanții Tesla nu au publicat detalii privind livrările pe regiuni. Însă, o rechemare în service din SUA, inițiată în martie, a arătat că, între noiembrie 2023 și ianuarie 2024, au fost fabricate 46.096 de unități Cybertruck.
Tesla continuă să se confrunte cu o competiție tot mai acerbă pe piața vehiculelor electrice. În Orientul Mijlociu trebuie să facă față unor rivali precum BYD, Zeekr și Lucid Motors. Acesta din urmă este susținut financiar de Fondul de Investiții Publice al Arabiei Saudite. Această concurență pune presiune asupra prețurilor și cotei de piață. În paralel, compania din Austin (Texas) se confruntă și cu numeroase rechemări tehnice, care afectează imaginea mărcii.
În pofida tuturor dificultăților, al treilea trimestru al anului a adus pentru Tesla un nou record de livrări. Această creștere a fost impulsionată de valul de clienți americani care s-au grăbit să profite de creditul fiscal de 7.500 de dolari, înainte de expirarea acestuia la 30 septembrie.
Experții avertizează, însă, că ultimul trimestru din 2025 ar putea aduce o scădere accentuată a vânzărilor. Principala cauză o reprezintă eliminarea stimulentelor fiscale, care până acum au sprijinit masiv cererea de vehicule electrice.