Prima pagină » Brandul Focus Media Outdoor câștigă teren la Otopeni în urma licitației din august pentru spațiile publicitare din aeroport

Brandul Focus Media Outdoor câștigă teren la Otopeni în urma licitației din august pentru spațiile publicitare din aeroport

Brandul Focus Media Outdoor câștigă teren la Otopeni în urma licitației din august pentru spațiile publicitare din aeroport

Într-o eră în care vizibilitatea brandului face diferența dintre notorietate și anonimat, grupul Excellence Media Production – Focus Media Outdoor se impune ca un jucător strategic în piața de publicitate OOH (out-of-home) prin poziționarea sa de excepție în cadrul celui mai important nod aerian al României: Aeroportul Henri Coandă – Otopeni. Astfel, în urma licitației organizate pe 20 august de Bursa Română de Mărfuri (BRM) în numele și pentru Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), Excellence Media a adjudecat 11 spații din 14, care se adaugă la cele 5 adjudecate în martie 2025 de Focus Media.

Companii de top din piața de publicitate din România, precum New Age Advertising Agency, Excellence Media Production, deținător al brandului Focus Media Outdoor, Lemon Design, Clear Media, Paralela 45, Invent Media, Allianso Business Park și Waldevar Energy au licitat pentru primul lot de 14 spații publicitare din 27, aflate în incinta Aeroportului Otopeni.

Licitațiile au fost extrem de competitive, iar prețurile adjudecate au înregistrat creșteri semnificative față de prețurile de pornire. Unele locații au înregistrat creșteri procentuale impresionante, de la 480 de euro, fiind adjudecat cu 6790 de euro (o creștere de 1450%) – iar rezultatele reflectă o cerere mare și o apreciere semnificativă a valorii spațiilor publicitare. Cele mai multe spații publicitare au fost adjudecate de Excellence Media. Astfel, cele 11 locații se adaugă portofoliului grupului de media din care face parte și Focus Media, firmă care a adjudecat la licitația din martie 5 locații în aeroport.

Focus Media Outdoor oferă locații premium pentru amplasarea panourilor

Focus Media Outdoor, locații premium pentru amplasarea panourilor

Venit suplimentar de aproape 400.000 de euro pentru CNAB

Conform hotărârii Comisiei de analiză, contractele de închiriere vor avea o durată inițială de 12 luni, cu posibilitatea de prelungire pentru încă un an. De asemenea, locațiile mai mici, dar premium, și cele situate în zonele cu trafic intens au avut o valoare semnificativ mai mare decât s-a anticipat inițial. Cele mai mari creșteri de preț au fost înregistrate de agențiile și retailerii care vizau expunerea maximă în aceste zone.

Astfel, în urma licitației din 20 august, CNAB și-a asigurat un venit suplimentar de aproape 400.000 de euro anual din chiria obținută pe cele 14 spații publicitare. Urmează a doua parte a licitației, organizată joi, 21 august.

Creșterea cererii pentru spații publicitare se aliniază cu evoluția pozitivă a traficului de pasageri la Aeroportul Otopeni. În 2024, Aeroportul Henri Coandă a înregistrat un număr record de pasageri, cu o creștere de 9,22% față de 2023 și de 8,99% față de 2019, anul pre-pandemic. Estimările pentru 2025 sugerează că numărul de pasageri ar putea depăși 17 milioane, consolidând Aeroportul Otopeni ca principala poartă aeriană a țării. Aceste tendințe susțin o cerere continuă pentru spații publicitare de calitate, iar concurența puternică în cadrul licitațiilor subliniază aprecierea acestei valori pe piața publicitară.

Desfășurarea licitației

Licitația a fost organizată printr-o procedură deschisă, cu strigare, iar câștigătorii au fost desemnați în funcție de cele mai bune oferte financiare. Prețurile de adjudecare au fost corecte, reflectând realitățile pieței. Contractele vor avea o durată inițială de un an, cu posibilitatea de prelungire. Evenimentul a avut loc pe 20 august 2025 și a fost organizat de Bursa Română de Mărfuri pentru atribuirea contractului de închiriere a 27 locații destinate expunerii de reclame în incinta Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) S.A., conform Deciziei B.R.M. nr. 56/19.08.2025 a Directorului General al BRM.

Procedura a fost organizată sub forma unei licitații deschise cu strigare, având prezența fizică a ofertanților. Documentația licitației a fost elaborată de BRM pe baza cerințelor formulate de CNAB.

Conform organizatorilor, licitația a respectat prevederile Legii 357/2005 și Regulamentul Bursei Române de Mărfuri. Au fost depuse oferte de către mai multe companii din domeniul publicității outdoor, iar adjudecarea s-a realizat pe baza celui mai bun preț oferit pentru fiecare locație.

Alte articole importante
România are cea mai mare inflație anuală din UE și în iulie
România are cea mai mare inflație anuală din UE și în iulie
România a continuat și în luna iulie să aibă cea mai ridicată inflație anuală din UE, cu o creștere anuală a prețurilor de peste 6%. În timp ce media inflației în Uniunea European a urcat ușor la 2,4%, țara noastră este în continuare mult peste celelalte state membre, evidențiind presiunile continue asupra economiei interne. România […]
Psihoze cauzate de AI: cum ajung unii oameni să își piardă contactul cu realitatea după discuțiile cu chatboți
Tehnologie
Psihoze cauzate de AI: cum ajung unii oameni să își piardă contactul cu realitatea după discuțiile cu chatboți
Chatboții de inteligență artificială au devenit parte din rutina zilnică a sute de milioane de oameni din întreaga lume, însă alături de popularitate au apărut și primele semnale de alarmă. Utilizarea excesivă a AI-ului conversațional poate declanșa tulburări psihice grave, de la iluzii paranoide la deliruri mesianice, avertizează specialiștii. Fenomenul, denumit de internauți „psihoză AI”, […]
Alerta uriașă pe Dark Web: 15,8 milioane de seturi de acces PayPal scoase la vânzare de un hacker pentru doar 750 de dolari
Tehnologie
Alerta uriașă pe Dark Web: 15,8 milioane de seturi de acces PayPal scoase la vânzare de un hacker pentru doar 750 de dolari
Un hacker care folosește pseudonimul Chucky_BF a pus în vânzare pe un forum de pe Dark Web un volum impresionant de date, conținând 15,8 milioane de combinații email și parolă legate de conturi PayPal. Oferta cuprinde și linkuri speciale care facilitează accesul la PayPal, atât pentru platforma web, cât și pentru aplicația mobilă, iar prețul […]
„Piața ascunsă” a locurilor de muncă și cum să o faci să funcționeze pentru tine
„Piața ascunsă” a locurilor de muncă și cum să o faci să funcționeze pentru tine
Dacă ești respins pentru un job, nu înseamnă neapărat că ar trebui să lași acel contact să se răcească. N-ai de unde să știi când e nevoie de cineva ca tine! Unele companii apelează la un fel de „piață ascunsă a locurilor de muncă”, adică vor angaja, în cele din urmă, dintr-un bazin de candidați […]
Cum să supraviețuiești apocalipsei. Unde greșesc majoritatea celor care se pregătesc pentru aceasta și care este adăpostul subteran eficient
Analize
Cum să supraviețuiești apocalipsei. Unde greșesc majoritatea celor care se pregătesc pentru aceasta și care este adăpostul subteran eficient
Dacă vrei să supraviețuiești apocalipsei, nu este suficient să îți umpli cămara cu provizii și să speri că totul va merge conform planului. Mulți dintre cei care se pregătesc pentru un scenariu extrem fac greșeli esențiale, de la alegerea unui adăpost nepotrivit până la ignorarea unor detalii care pot face diferența dintre viață și moarte. […]
Mărcile chineze de EV-uri investesc mai mult peste hotare decât pe piața internă
Companii
Mărcile chineze de EV-uri investesc mai mult peste hotare decât pe piața internă
Mărcile chineze de vehicule electrice au intrat într-o nouă etapă, în care investesc mai mult în străinătate decât pe piața locală. Această schimbare marchează o transformare majoră a strategiei companiilor chineze, care caută profituri mai mari și acces direct la piețele globale. Pentru mărcile chineze, investițiile în EV-uri în străinătate devin prioritare Un raport publicat de […]