Prima pagină » Google va plăti 30 de milioane $ pentru încălcarea confidențialității copiilor pe YouTube

Google va plăti 30 de milioane $ pentru încălcarea confidențialității copiilor pe YouTube

Google va plăti 30 de milioane $ pentru încălcarea confidențialității copiilor pe YouTube

Google va plăti daune de 30 de milioane de dolari într-un proces colectiv în care este acuzat că a încălcat confidențialitatea copiilor pe YouTube.

Gigantul tech american ar fi colectat date personale ale utilizatoriilor cu vârste sub 13 ani fără consimțământul părinților. Acordul marchează unul dintre cele mai mari cazuri legate de protecția datelor copiilor în mediul virtual.

Google, sancționat cu 30 de milioane $ pentru colectarea datelor copiilor pe YouTube

Google va plăti 30 de milioane $ pentru încălcarea confidențialității copiilor pe YouTube

Foto: Pixabay

Google va plăti 30 de milioane de dolari pentru a soluționa un proces care susține că a încălcat intimitatea copiilor care folosesc platforma de streaming YouTube. Compania americană este acuzată că ar fi colectat informațiile personale ale acestora fără consimțământul părinților și le-a folosit pentru a trimite reclame țintite.

Deși acest tip de colectare a datelor a devenit obișnuit, el este în continuare ilegal în cazul copiilor sub 13 ani, conform legislației COPPA, care este în vigoare de mult timp. Un acord preliminar pentru acțiunea colectivă propusă a fost depus luni seară la Tribunalul Federal din San Jose (California) și necesită aprobarea judecătorului asistent Susan van Keulen, relatează Reuters.

Google a negat orice încălcare, dar a acceptat soluționarea procesului. În 2019, Google plătise deja o amendă de 170 de milioane de dolari, acord considerat de unii prea indulgent. În pofida acestei sancțiuni, gigantul a continuat să încalce legea.

Părinții sau tutorii a 34 de copii au acuzat compania californiană că a încălcat numeroase legi federale și de stat, permițând furnizorilor de conținut să-i atragă pe cei mici cu filme de desene animate, cântece pentru copii și cu alte materiale cu scopul de a colecta informații personale, chiar și după acordul din 2019.

Câți bani ar putea primi reclamanții

Judecătoarea Van Keulen a respins în luna ianuarie cererile formulate împotriva furnizorilor de conținut, inclusiv Hasbro, Mattel, Cartoon Network și DreamWorks Animation, invocând lipsa dovezilor care să-i lege de presupusa colectare de date de către Google. Procesul de mediere a început în luna următoare, conducând la încheierea acordului, relatează TechCrunch.

Acțiunea colectivă propusă acoperă copiii din SUA sub 13 ani care au utilizat platforma YouTube între 1 iulie 2013 și 1 aprilie 2020. Avocații reclamanților estimează că ar putea exista între 35 și 45 de milioane de persoane din SUA eligibile pentru a primi compensații materiale.

Experții precizează că, dacă între 1% și 2% dintre reclamanți vor depune cereri, părinții ar putea primi între 30 și 60 de dolari în numele copiilor lor, un nivel comparabil cu cazuri similare din trecut, înainte de deducerea cheltuielilor legale. Avocații intenționează să solicite până la 9 milioane de dolari din acord pentru onorariile legale.

În prima jumătate a anului 2025, Alphabet a raportat un venit net de 62,7 miliarde de dolari la o cifră de afaceri de 186,7 miliarde de dolari.

Alte articole importante
România are printre cele mai mici prețuri la gaze din UE
România are printre cele mai mici prețuri la gaze din UE
România se menține printre țările din UE cu cele mai mici prețuri la gaze naturale, în ciuda fluctuațiilor de pe piața energetică. Această situație reflectă atât politicile interne de reglementare, cât și resursele proprii de producție care oferă un grad ridicat de independență energetică. România, în topul țărilor din UE cu cele mai mici tarife […]
ANALIZĂ
Explozie a vânzărilor de mașini hibride chinezești în Europa
Companii
Explozie a vânzărilor de mașini hibride chinezești în Europa
Vânzările de mașini hibride chinezești au înregistrat în septembrie cea mai mare creștere pe piața europeană de până acum. Modelele noi de la producători precum BYD, MG și Chery au ajutat mărcile din China să obțină 7,4% din totalul pieței din Europa, cea mai mare cotă din istorie. Vânzările de mașini hibride chinezești în Europa […]
Când șeful îți cronometrează și mersul la toaletă. Cât control e prea mult în munca de acasă
Când șeful îți cronometrează și mersul la toaletă. Cât control e prea mult în munca de acasă
Munca de acasă a devenit o realitate pentru milioane de angajați, dar și o provocare pentru mulți angajatori. Un caz relatat de New York Post a readus în atenție limitele controlului pe care un șef le poate impune. Un manager a avertizat angajații despre o regulă internă numită „regula de cinci minute”. Aceasta obliga personalul […]
Rabla 2025: Ecotichete de 6,51 milioane de lei, aprobate într-o singură zi
Rabla 2025: Ecotichete de 6,51 milioane de lei, aprobate într-o singură zi
AFM anunță că au fost aprobate peste 400 de noi dosare în programul Rabla 2025 pentru persoane fizice, cu o valoare de 6,51 milioane de lei. Acest demers reflectă ritmul intens al cererilor și interesul crescut pentru înnoirea parcului auto național cu vehicule mai puțin poluante, precum şi un pas important spre un transport mai […]
Qualcomm dă lovitura pe piața AI. Acțiunile explodează cu 11%
Tehnologie
Qualcomm dă lovitura pe piața AI. Acțiunile explodează cu 11%
Gigantul american Qualcomm a anunțat lansarea unor cipuri AI dedicate centrelor de date, intrând direct în competiție cu Nvidia și AMD. Noile acceleratoare, AI200 și AI250, vor apărea pe piață în 2026 și 2027. Mișcarea a dus la o creștere spectaculoasă de 11% a acțiunilor companiei. Qualcomm schimbă direcția și intră pe piața centrelor de […]
O cântăreață necunoscută a învins algoritmul TikTok cu un simplu experiment
O cântăreață necunoscută a învins algoritmul TikTok cu un simplu experiment
Cântăreața independentă Sophia James a devenit virală pe rețelele sociale după un experiment neobișnuit menit să înțeleagă cum funcționează algoritmul TikTok. Ideea ei a pornit ca o încercare științifică de promovare a propriei muzici. Artista a decis să testeze cum pot fi „păcălite” mecanismele platformei pentru a atrage ascultători. În doar câteva săptămâni, videoclipurile ei au […]