Prima pagină » Brandurile de lux pompează bani ca să descifreze mintea Generației Z

Brandurile de lux pompează bani ca să descifreze mintea Generației Z

Brandurile de lux pompează bani ca să descifreze mintea Generației Z
Brandurile de lux pompează bani ca să descifreze mintea Generației Z. Foto: Freepik

Brandurile de lux investesc masiv pentru a înțelege preferințele Generației Z, care până în 2030 va reprezenta un sfert din consumul global de produse premium. Aceste constatări sunt conform Boston Consulting Group. Înainte de pandemie, această generație acoperea doar 4% din piața de lux. În mai puțin de un deceniu, ponderea va crește la 25%, scrie Reuters.

Brandurile de lux și provocarea adaptării

În New York, doi tineri francezi, Fleur Arbel și Christophe Kairouz, au intrat recent în magazinul Louis Vuitton. Ei au fost atrași de o girafă și un struț acoperiți cu monograme. Totuși, cei doi, ambii de 24 de ani, au declarat că nu ar cumpăra produsele mărcii. „Cred că au pierdut imaginea de lux într-un fel”, a spus Kairouz. „Cred că trebuie să creeze ceva nou, original.”

Cum reacționează consumatorii tineri

Acești clienți fac parte din Generația Z, născută între 1998 și 2012. Acest segment este considerat terenul de luptă al modei de lux. Specialiștii spun că generația este greu de încadrat. Generația Z este influențată de rețelele sociale globale și de trendul mix-and-match. Mulți combină articole de la case celebre cu branduri de nișă. Achizițiile lor vin adesea de pe TikTok sau din magazine second-hand.

Strategii noi pentru o piață tânără

Pentru a atrage clienții tineri, brandurile de lux au apelat la influenceri, magazine temporare și accesorii mai accesibile, precum brelocuri.

„Există multe asemănări între Gen Z din Shanghai, Los Angeles sau Londra”, a explicat Scott Roe, director financiar și operațional la Tapestry, compania-mamă a Coach.

Brandurile de lux care reușesc să câștige teren

Case precum Coach și Ralph Lauren profită de această schimbare. Veniturile Ralph Lauren au crescut cu 6,8% în anul încheiat în martie. Coach a avut o creștere de 9,9%, ajungând la 5,6 miliarde de dolari în iunie. Strategia lor se bazează pe influenceri, personalizare și sustenabilitate. Roe a subliniat că Generația Z nu este mai puțin loială brandurilor decât alte generații. Totuși, accesul la o ofertă mai largă face dificilă atragerea lor.

Cheltuieli mari pentru marketing

Tapestry a crescut bugetul de marketing de la 3% înainte de pandemie la 10% în 2025. Deși compania nu a precizat exact cât din sumă este direcționată către tinerii clienți, obiectivul este de a obține o „voce puternică” pe piață.

Competiția vine și din zona alternativă

În paralel, apar branduri mai mici sau companii creative, precum Collina Strada sau The Row, fondate de Mary-Kate și Ashley Olsen. Acestea au urcat în topul Lyst Index. Acest index analizează comportamentul a peste 160 de milioane de utilizatori. Hillary Taymour, directorul creativ al Collina Strada, a declarat că a început să targeteze Generația Z încă din 2020. Acum, clienții Gen Z și Millennials reprezintă 58% din afacerea brandului.

Brandurile de lux care se mențin

Miu Miu, Loewe și Bottega Veneta au performanțe excelente. Miu Miu a înregistrat o creștere de 49% a vânzărilor în prima jumătate a lui 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Succesul lor vine din produse mai accesibile, cum ar fi brelocurile din piele, cu prețuri între 240 și 1.250 de dolari. „Branduri precum Miu Miu au reușit deoarece piesele individuale reflectă identitatea mărcii”, a explicat Achim Berg, fondator FashionSIGHTS.

Problemele altor giganți

Gucci se confruntă cu dificultăți majore. Vânzările au scăzut cu 25% în trimestrul al doilea, iar CEO-ul Stefano Cantino a fost înlocuit după doar nouă luni, pe 17 septembrie. Pe rețelele sociale, datele companiei dcdx au arătat că Gucci a înregistrat cel mai abrupt declin al interacțiunilor. În ultimii doi ani, acțiunile Kering au pierdut 43% din valoare. În contrast, Tapestry și-a triplat capitalizarea.

China, noul teren de expansiune

Noii jucători chinezi, precum Uma Wang și Shushu/Tong, câștigă rapid teren datorită familiarității lor cu mediul digital și a modului în care valorifică identitatea națională. La un eveniment organizat la Economic Club of New York, CEO-ul Chanel, Leena Nair, a declarat:

„Nu poți lua longevitatea unui brand ca fiind garantată; rămâi în conștiința publică doar dacă ești relevant, actual și constant modern.”

Alte articole importante
WP: Economia Rusiei este amenințată: anul viitor ar putea fi un punct de cotitură în război
WP: Economia Rusiei este amenințată: anul viitor ar putea fi un punct de cotitură în război
Cheltuielile militare ale Rusiei au atins deja un record de 149 de miliarde de dolari numai în primele trei trimestre ale anului. Iar noile sancțiuni împotriva sectorului petrolier ar putea reprezenta o lovitură crucială pentru Rusia.  Rusia este mai slabă ca niciodată, de la începutul războiului Economia Rusiei, care cheltuie masiv pe război pentru al patrulea […]
Aur vs. Diamante: Care este mai valoros și de ce?
Aur vs. Diamante: Care este mai valoros și de ce?
Ce este mai valoros – aurul sau diamantele? Aurul demonstrează randamente și lichiditate semnificativ mai mari, în timp ce diamantele rămân un activ stabil, dar mai puțin profitabil.  Aurul, mai atractiv pentru investiții Aurul rămâne un activ de investiții mult mai atractiv decât diamantele atunci când vine vorba de conservarea și creșterea capitalului pe termen lung. […]
Dallas, în top, dar nu în petrol: cele mai valoroase 50 de echipe din lume în 2025 ating un prag istoric
Companii
Dallas, în top, dar nu în petrol: cele mai valoroase 50 de echipe din lume în 2025 ating un prag istoric
Evaluările echipelor sportive au intrat într-o nouă eră în 2025, cu valori care, până nu demult, păreau imposibile. Cele mai valoroase 50 de echipe din lume cumulează acum o avere de 353 de miliarde de dolari, în creștere cu 22% față de anul precedent. Media unui club din acest top a ajuns la 7,1 miliarde […]
XTB: Dulciurile de Crăciun rămân scumpe, deși cacaoa și zahărul s-au ieftinit. De ce nu se vede reducerea la raft
XTB: Dulciurile de Crăciun rămân scumpe, deși cacaoa și zahărul s-au ieftinit. De ce nu se vede reducerea la raft
Pe măsură ce sărbătorile de iarnă se apropie, consumatorii intră într-o perioadă de cheltuieli intense, sperând, ca în fiecare an, la prețuri mai prietenoase pentru produsele tradiționale de Crăciun. Contextul actual ar putea părea favorabil: prețurile materiilor prime esențiale pentru dulciuri, precum cacaoa și zahărul, au scăzut semnificativ față de maximele atinse anul trecut. Cu […]
60 de zile pentru retragerea banilor: o bancă renumită se închide într-o țară vecină României
60 de zile pentru retragerea banilor: o bancă renumită se închide într-o țară vecină României
Revolut Bank încetează să ofere servicii în Ucraina. Instituția nu a reușit niciodată să obțină licența necesară. Ucrainienii mai au 60 de zile pentru retragerea banilor Banca britanică Revolut își suspendă serviciile în Ucraina din cauza legislației bancare locale. Utilizatorii vor putea retrage fonduri din conturile lor timp de 60 de zile, a anunțat compania […]
Agenția Spațială a SUA cheltuie miliarde de dolari pentru sateliți
Agenția Spațială a SUA cheltuie miliarde de dolari pentru sateliți
Agenţia pentru Dezvoltare Spaţială a SUA (SDA) a semnat contracte pentru achiziționarea de sateliți în valoare totală de 3,5 miliarde $. Investiția va sprijini misiuni științifice, observații climatice și comunicații avansate în următorii ani și marchează un pas important în dezvoltarea și modernizarea infrastructurii spațiale. Agenția pentru Dezvoltare Spațială a SUA comandă 72 de sateliți […]