Prima pagină » Brandurile de lux pompează bani ca să descifreze mintea Generației Z

Brandurile de lux pompează bani ca să descifreze mintea Generației Z

Brandurile de lux pompează bani ca să descifreze mintea Generației Z
Brandurile de lux pompează bani ca să descifreze mintea Generației Z. Foto: Freepik

Brandurile de lux investesc masiv pentru a înțelege preferințele Generației Z, care până în 2030 va reprezenta un sfert din consumul global de produse premium. Aceste constatări sunt conform Boston Consulting Group. Înainte de pandemie, această generație acoperea doar 4% din piața de lux. În mai puțin de un deceniu, ponderea va crește la 25%, scrie Reuters.

Brandurile de lux și provocarea adaptării

În New York, doi tineri francezi, Fleur Arbel și Christophe Kairouz, au intrat recent în magazinul Louis Vuitton. Ei au fost atrași de o girafă și un struț acoperiți cu monograme. Totuși, cei doi, ambii de 24 de ani, au declarat că nu ar cumpăra produsele mărcii. „Cred că au pierdut imaginea de lux într-un fel”, a spus Kairouz. „Cred că trebuie să creeze ceva nou, original.”

Cum reacționează consumatorii tineri

Acești clienți fac parte din Generația Z, născută între 1998 și 2012. Acest segment este considerat terenul de luptă al modei de lux. Specialiștii spun că generația este greu de încadrat. Generația Z este influențată de rețelele sociale globale și de trendul mix-and-match. Mulți combină articole de la case celebre cu branduri de nișă. Achizițiile lor vin adesea de pe TikTok sau din magazine second-hand.

Strategii noi pentru o piață tânără

Pentru a atrage clienții tineri, brandurile de lux au apelat la influenceri, magazine temporare și accesorii mai accesibile, precum brelocuri.

„Există multe asemănări între Gen Z din Shanghai, Los Angeles sau Londra”, a explicat Scott Roe, director financiar și operațional la Tapestry, compania-mamă a Coach.

Brandurile de lux care reușesc să câștige teren

Case precum Coach și Ralph Lauren profită de această schimbare. Veniturile Ralph Lauren au crescut cu 6,8% în anul încheiat în martie. Coach a avut o creștere de 9,9%, ajungând la 5,6 miliarde de dolari în iunie. Strategia lor se bazează pe influenceri, personalizare și sustenabilitate. Roe a subliniat că Generația Z nu este mai puțin loială brandurilor decât alte generații. Totuși, accesul la o ofertă mai largă face dificilă atragerea lor.

Cheltuieli mari pentru marketing

Tapestry a crescut bugetul de marketing de la 3% înainte de pandemie la 10% în 2025. Deși compania nu a precizat exact cât din sumă este direcționată către tinerii clienți, obiectivul este de a obține o „voce puternică” pe piață.

Competiția vine și din zona alternativă

În paralel, apar branduri mai mici sau companii creative, precum Collina Strada sau The Row, fondate de Mary-Kate și Ashley Olsen. Acestea au urcat în topul Lyst Index. Acest index analizează comportamentul a peste 160 de milioane de utilizatori. Hillary Taymour, directorul creativ al Collina Strada, a declarat că a început să targeteze Generația Z încă din 2020. Acum, clienții Gen Z și Millennials reprezintă 58% din afacerea brandului.

Brandurile de lux care se mențin

Miu Miu, Loewe și Bottega Veneta au performanțe excelente. Miu Miu a înregistrat o creștere de 49% a vânzărilor în prima jumătate a lui 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Succesul lor vine din produse mai accesibile, cum ar fi brelocurile din piele, cu prețuri între 240 și 1.250 de dolari. „Branduri precum Miu Miu au reușit deoarece piesele individuale reflectă identitatea mărcii”, a explicat Achim Berg, fondator FashionSIGHTS.

Problemele altor giganți

Gucci se confruntă cu dificultăți majore. Vânzările au scăzut cu 25% în trimestrul al doilea, iar CEO-ul Stefano Cantino a fost înlocuit după doar nouă luni, pe 17 septembrie. Pe rețelele sociale, datele companiei dcdx au arătat că Gucci a înregistrat cel mai abrupt declin al interacțiunilor. În ultimii doi ani, acțiunile Kering au pierdut 43% din valoare. În contrast, Tapestry și-a triplat capitalizarea.

China, noul teren de expansiune

Noii jucători chinezi, precum Uma Wang și Shushu/Tong, câștigă rapid teren datorită familiarității lor cu mediul digital și a modului în care valorifică identitatea națională. La un eveniment organizat la Economic Club of New York, CEO-ul Chanel, Leena Nair, a declarat:

„Nu poți lua longevitatea unui brand ca fiind garantată; rămâi în conștiința publică doar dacă ești relevant, actual și constant modern.”

Alte articole importante
Negocieri pentru TikTok: SUA primește aplicația, China își menține avantajul tehnologic
Negocieri pentru TikTok: SUA primește aplicația, China își menține avantajul tehnologic
Acordul propus prevede ca ByteDance, compania chineză care deține platforma TikTok, să păstreze mai puțin de 20% din acțiuni. Operațiunile din SUA ar putea fi achiziționate de un consorțiu – care include gigantul tehnologic Oracle – și de firmele de investiții Andreessen Horowitz și Silver Lake. Negocierile pentru TikTok se fac la cel mai înalt […]
Veneția reintroduce taxa de acces pentru turiști din 2026
Veneția reintroduce taxa de acces pentru turiști din 2026
Veneția va reintroduce în 2026 taxa de acces pentru turiști pentru a gestiona fluxul uriaș de vizitatori și proteja patrimoniul orașului. Autoritățile speră că această taxă va contribui la finanțarea întreținerii infrastructurii și la conservarea atracțiilor turistice istorice. Taxa de acces revine la Veneția pentru a proteja patrimoniul istoric Consiliul local al orașului italian a […]
Franța și Vaticanul au salvat comori arheologice din Gaza înaintea bombardamentelor
Franța și Vaticanul au salvat comori arheologice din Gaza înaintea bombardamentelor
O întârziere a bombardamentelor le-a permis experților să salveze unele artefacte în Gaza, dar arheologii avertizează asupra pierderilor culturale masive. Zona are o istorie de milenii, cu culturi variate: canaanită, egipteană, romană, bizantină, otomană și britanică Clădirea Al‑Kawthar din Gaza City adăpostea depozitul EBAF al Școlii Biblice și Arheologice Franceze, cu artefacte valoroase, a fost […]
Warren Buffett se retrage din investiția extrem de profitabilă în BYD și reevaluează investițiile globale
Companii
Warren Buffett se retrage din investiția extrem de profitabilă în BYD și reevaluează investițiile globale
Warren Buffett se retrage din investiția extrem de profitabilă pe care Berkshire Hathaway o deținea în producătorul chinez de vehicule electrice BYD. Warren Buffett se retrage din BYD În august 2022, Berkshire a început reducerea poziției de 225 milioane de acțiuni, achiziționate în 2008 pentru 230 milioane de dolari. Această decizie a urmat unei creșteri […]
Electrocentrale Craiova SA, între datorii uriașe și pierderi masive
Companii
Electrocentrale Craiova SA, între datorii uriașe și pierderi masive
Electrocentrale Craiova SA se află într-o criză fără precedent. Datorii uriașe, infrastructură învechită și credite împovărătoare amenință să paralizeze sistemul energetic local. Electrocentrale Craiova SA cu infrastructură veche de jumătate de secol Centrala de la Craiova funcționează încă pe baza instalațiilor construite între 1977 și 1989. Rețeaua de transport a agentului termic măsoară 136 de […]
Euro digital stârnește controverse majore la Bruxelles
Euro digital stârnește controverse majore la Bruxelles
Euro digital stârnește nemulțumirea a aproape jumătate dintre oficialii de la Bruxelles. Ce impact are moneda digitală? Criticii susțin că moneda digitală ar putea afecta securitatea financiară și ar reduce controlul statelor asupra politicii monetare. Euro digital irită oficialii de la Bruxelles și declanșează controverse La Bruxelles a apărut anul acesta un actor mai puțin […]