Prima pagină » „Carnea de lilieci” de la Lidl a stârnit revoltă și uimire printre clienți

„Carnea de lilieci” de la Lidl a stârnit revoltă și uimire printre clienți

„Carnea de lilieci” de la Lidl a stârnit revoltă și uimire printre clienți
„Carnea de lilieci” de la Lidl a stârnit revoltă și uimire printre clienți. Foto: t-online.de

O situație neobișnuită a atras atenția cumpărătorilor din Elveția, după ce în mai multe magazine Lidl au descoperit pachete de carne etichetate cu mențiunea „Pipistrello 800 g”. Termenul „Pipistrello” înseamnă „liliac” în limba italiană, ceea ce i-a făcut pe mulți să creadă că carnea de lilieci a devenit un produs comercializat de către lanțul de retail, scrie t-online.

Reacția consumatorilor și valul de dezgust

Fotografiile etichetelor și ale rafturilor au ajuns imediat pe rețelele sociale, unde au fost distribuite pe scară largă. În scurt timp, au apărut reacții variate și teorii bizare legate de presupusul produs. Pe Reddit, un utilizator a scris: „Dacă asta este ce scrie pe ambalaj, este absolut dezgustător.” Alții au glumit, spunând că ar încerca acest „produs special” doar în condiții de igienă perfectă. Un comentariu ironiza produsul: „Puiul din peșteră”, o aluzie care s-a dovedit a fi aproape adevărată.

Clarificarea Lidl: nici vorbă de carne de lilieci

Lidl a intervenit rapid pentru a dezminți zvonurile, precizând pentru revista elvețiană TicinOnline că produsul este, de fapt, carne de pui, mai exact aripi de pui. Confuzia a apărut din cauza unei greșeli de traducere. „Regretăm profund orice confuzie apărută,” a declarat compania.

Etichetele au fost corectate imediat în magazine și în cataloagele online. Producătorul a fost contactat de Lidl pentru a preveni situații similare în viitor.

Când „bat steak” nu înseamnă carne de lilieci

O altă controversă a surprins publicul după ce s-a vehiculat că lanțul Aldi Suisse ar fi comercializat un produs similar. Compania a clarificat pentru ziarul austriac „Kurier” că „acest produs nu a fost niciodată vândut”.

De fapt, există pe piață un produs denumit „Bat Steak” care nu conține carne de lilieci. Numele provine de la un măcelar elvețian care produce și carnea de pui pentru Lidl. Produsul constă într-o bucată de mușchi de vită, tăiată și modelată în formă de aripă de liliac.

Confuzii gastronomice în retail: nu este prima oară

Situațiile de acest tip nu sunt noi în comerțul alimentar. De-a lungul timpului, au existat cazuri în care etichetele incorecte au provocat reacții puternice din partea consumatorilor. În Germania, de exemplu, un lot de produse din pește a fost etichetat greșit, ceea ce i-a determinat pe clienți să creadă că este vorba despre carne exotică. În Italia, o confuzie similară a apărut când pachetele de carne de vită au fost etichetate eronat ca „carne de cal”. Aceste erori, deși tehnice, ajung rapid să capete amploare online, unde rețelele sociale transformă orice detaliu într-o dezbatere virală.

Reacția consumatorilor și impactul asupra imaginii brandului

Cumpărătorii sunt foarte sensibili atunci când vine vorba de alimente, iar orice ambiguitate legată de etichetare poate declanșa suspiciuni și nemulțumiri. În cazul Lidl, asocierea cu ideea de carne de liliac a fost suficientă pentru a genera reacții de șoc și dezgust. Chiar dacă explicația a fost simplă și imediată, mulți clienți au rămas cu o doză de neîncredere, ceea ce arată cât de puternic influențează detaliile aparent minore experiența de cumpărare.

Etichetele – un detaliu care poate schimba percepția

Etichetele alimentare joacă un rol crucial în experiența consumatorului. De la informațiile nutriționale până la traduceri, fiecare detaliu poate modifica percepția asupra produsului. Într-o lume în care social media are puterea de a răspândi rapid imagini și mesaje, retailerii sunt obligați să fie atenți la orice aspect care poate genera interpretări greșite. Cazul Lidl din Elveția este doar un exemplu despre cum un cuvânt tradus greșit poate transforma un produs banal într-un scandal viral.

Alte articole importante
Ce ne facem cu lumea asta obsedată de statut?
Ce ne facem cu lumea asta obsedată de statut?
Deși a căpătat conotații negative în lumea contemporană, statutul este, de fapt, un mecanism evolutiv fundamental, important atât pentru oameni, cât și pentru animale: păsările, albinele sau cimpanzeii, cu toate respectă o ierarhie în cadrul grupurilor. În cazul oamenilor, ierarhiile apar chiar foarte devreme: la doi ani, copiii formează grupuri ierarhice. La patru ani, pot […]
Rușii spun lucruri trăznite. Un parlamentar a propus ca bogații să le cumpere case săracilor
Rușii spun lucruri trăznite. Un parlamentar a propus ca bogații să le cumpere case săracilor
Un parlamentar rus a stârnit rumoare printr-o propunere legislativă care stipulează nici mai mult nici mai puțin ca bogații să cumpere case săracilor, scrie The Moscow Times. Actul normativ propus de Sergei Malinkovich, președintele Comitetului Central al partidului comuniștilor din Rusia și deputat în Adunarea Legislativă a regiunii Altai, este motivat, spune el, de inegalitățile […]
Companiile militare rusești au ajuns să primească plăți în saci cu bani cash în loc de transferuri bancare
Companiile militare rusești au ajuns să primească plăți în saci cu bani cash în loc de transferuri bancare
Complexul militar-industrial din Rusia continuă să primească valută străină pentru vânzările de armament, însă, din cauza sancțiunilor, plățile bancare au fost înlocuite cu livrări de saci cu bani cash, scrie MoscowTimes. Date vamale arată cantități uriașe de numerar livrate Analiza datelor vamale prezentate de analiștii Nordsint relevă că, din 2022, armata rusă a primit mai […]
De la bancher la miliardar și soț al lui Paris Hilton. Viața de lux a lui Carter Reum și obiceiurile de zi cu zi
De la bancher la miliardar și soț al lui Paris Hilton. Viața de lux a lui Carter Reum și obiceiurile de zi cu zi
Carter Reum, investitor de risc și cofondator al fondului M13, dezvăluie cum arată o zi obișnuită în viața sa. De la planificări matinale cu cold brew, ședințe în camere hiperbarice și până la ritualul de seară alături de Paris Hilton, viața antreprenorului combină luxul, tehnologia și familia. De la bancher la miliardar și soț al […]
Era „meh” a inteligenței artificiale: după ani de promisiuni uriașe, realitatea aduce o corecție dură în piață
Tehnologie
Era „meh” a inteligenței artificiale: după ani de promisiuni uriașe, realitatea aduce o corecție dură în piață
Inteligența artificială trece printr-o perioadă „fără chef”. Așteptările colosale, alimentate de marketing și declarații spectaculoase, s-au lovit de limitele reale ale tehnologiei. Hype-ul scade, firmele se adaptează, iar specialiștii spun că AI va progresa, dar incremental, nu prin salturi spectaculoase. De la entuziasm la corecție Industria inteligenței artificiale traversează o fază de ajustare inevitabilă. După […]
The Hearing Car: tehnologia care permite mașinilor autonome să „asculte” traficul
Tehnologie
The Hearing Car: tehnologia care permite mașinilor autonome să „asculte” traficul
Mașinile autonome fac un mare pas înainte prin dobândirea „simțului auzului”, prin tehnologia The Hearing Car. Bazată pe microfoane și inteligență artificială, tehnologia inovatoare va permite vehiculelor să perceapă și să reacționeze la diferite sunete din trafic, la fel ca un șofer uman, chiar și atunci când acestea nu sunt vizibile. Mașinile autonome capătă urechi […]