Prima pagină » Cei mai mari importatori din lume. Surprize în topul țărilor care alimentează comerțul mondial

Cei mai mari importatori din lume. Surprize în topul țărilor care alimentează comerțul mondial

ANALIZĂ
Cei mai mari importatori din lume. Surprize în topul țărilor care alimentează comerțul mondial
Cei mai mari importatori din lume. Foto: Freepik

Cei mai mari importatori din lume definesc economia globală prin volumele uriașe de bunuri pe care le achiziționează. Aceștia influențează fluxurile comerciale internaționale și economiile emergente. Statele Unite, China și Germania domină topul, în timp ce Vietnam și Emiratele Arabe Unite înregistrează creșteri spectaculoase. Cererea lor ridicată modelează industriile și piețele mondiale.

Cei mai mari importatori din lume

Conform datelor Organizației Mondiale a Comerțului, compilate de VisualCapitalist, Statele Unite au importat bunuri în valoare de 3.359 miliarde de dolari în 2024, reprezentând 13,6% din totalul mondial, cu o creștere anuală de 6%.

Statele Unite – liderul incontestabil al comerțului mondial

Statele Unite rămân pe primul loc între marii importatori. În 2024, America a cumpărat bunuri în valoare de 3.359 miliarde de dolari, reprezentând 13,6% din totalul mondial, cu o creștere de 6% față de anul precedent. Mai mult de 13% din bunurile importate la nivel global au fost achiziționate de SUA, echivalentul a 3,4 trilioane de dolari. De la materiale industriale precum cupru și utilaje, până la produse electronice și bunuri de larg consum, cererea americană reflectă o economie puternică și o activitate internă intensă.

Printre cele mai mari industrii importatoare din SUA se numără sectorul farmaceutic și cel auto. Mexic și Canada au furnizat împreună 28,1% din totalul importurilor americane, Uniunea Europeană a contribuit cu 18,5%, iar China cu 13,4%.

China – a doua putere a importurilor mondiale

China se clasează pe locul al doilea, cu importuri totale de 2.585 miliarde de dolari, adică 10,4% din volumul global. Ritmul de creștere a fost de 1%. Cu o economie axată pe industrie și consum intern, China continuă să joace un rol central în lanțurile de aprovizionare globale.

Cei mai mari importatori din lume

Cei mai mari importatori din lume. Foto: Visual Capitalist

Germania – motorul economic al Europei

Germania ocupă locul al treilea între marii importatori, cu 1.422 miliarde de dolari, reprezentând 5,7% din totalul mondial. Valoarea importurilor a scăzut cu 3% în 2024, pe fondul încetinirii cererii industriale.

Regatul Unit și Țările de Jos – parteneri comerciali majori

Regatul Unit a importat bunuri în valoare de 816 miliarde de dolari, având o creștere anuală de 3%. Țările de Jos se află imediat după, cu 814 miliarde de dolari, dar cu o scădere de 3% față de anul anterior.

Franța și Japonia – piețe mari în scădere

Franța a importat bunuri în valoare de 750 miliarde de dolari, iar Japonia de 743 miliarde, ambele în scădere cu 5%. Aceste economii mature își ajustează importurile în funcție de cererea internă și fluctuațiile din energie și tehnologie.

India – urcare constantă în clasament

India ocupă locul opt, cu 718 miliarde de dolari, în creștere cu 7%. Evoluția sa este susținută de expansiunea economică puternică. Principalii săi parteneri de import sunt China, Rusia și Emiratele Arabe Unite. Importurile din UAE au crescut spectaculos, cu 34% în 2024.

Hong Kong și Mexic – centre regionale ale comerțului

Hong Kong a importat 704 miliarde de dolari, cu o creștere de 8%, consolidându-și rolul de intermediar asiatic. Mexicul a importat 644 miliarde, în creștere cu 4%, fiind totodată un furnizor și un client major pentru SUA.

Coreea de Sud și Italia – scăderi moderate

Coreea de Sud a importat 632 miliarde de dolari, în scădere cu 2%, iar Italia 615 miliarde, în scădere cu 4%. Aceste scăderi reflectă ajustările economice interne și cererea industrială mai scăzută.

Canada și Emiratele Arabe Unite – stabilitate și expansiune

Canada a importat bunuri de 574 miliarde de dolari, o creștere de 1%, în timp ce Emiratele Arabe Unite au ajuns la 544 miliarde, cu un avans remarcabil de 16%. Creșterea Emiratelor a fost stimulată de cererea de aur și automobile, pe fondul unei activități comerciale record.

Următoarele țări din clasamentul celor mai mari importatori

Belgia a înregistrat importuri de 514 miliarde, cu o scădere de 7%. Spania a importat 472 miliarde, menținându-se la același nivel, iar Singapore 459 miliarde, în creștere cu 8%.

Taiwan a importat 401 miliarde, cu o creștere de 12%, iar Vietnam 381 miliarde, cu o creștere impresionantă de 17%, cea mai mare dintre toate economiile din clasament. Polonia a importat 379 miliarde, în creștere cu 2%, consolidându-și poziția în comerțul european.

Elveția a importat 369 miliarde de dolari, în creștere cu 1%, Turcia 344 miliarde, în scădere cu 5%, iar Thailanda 307 miliarde, cu o creștere de 6%.

Malaezia a importat 300 miliarde, în creștere cu 13%, Rusia a avut același nivel de 300 miliarde, dar cu o scădere de 1%, iar Australia a importat 296 miliarde, în creștere cu 3%.

Brazilia a importat 278 miliarde, cu o creștere de 10%, Indonezia 234 miliarde, în creștere cu 5%, Cehia 233 miliarde, stagnând, iar Arabia Saudită tot 233 miliarde, cu o creștere de 12%.

Alte articole importante
Cât costă masa de Crăciun în Europa. Unde este cea mai ieftină?
Cât costă masa de Crăciun în Europa. Unde este cea mai ieftină?
Masa de Crăciun diferă de la o țară la alta, în funcție de inflație, puterea de cumpărare și prețurile la alimentele de bază. O analiză recentă arată unde va fi cel mai ieftin Crăciun și care sunt țările unde tradiționalul ospăț din ziua de 25 decembrie pune cea mai mică presiune pe bugetul familiilor. În […]
Bugetul de sărbători al românilor: cine cheltuie cel mai mult
Bugetul de sărbători al românilor: cine cheltuie cel mai mult
Această perioadă pune la încercare bugetul de sărbători al românilor, iar diferențele de cheltuieli devin tot mai vizibile de la an la an. De la familiile cu venituri ridicate din marile orașe până la gospodăriile din mediul rural, modul în care sunt alocați banii pentru mese festive, cadouri și vacanțe arată clar cine cheltuie cel […]
UE adoptă un ton precaut, după ce SUA amenință direct companii europene de top
Companii
UE adoptă un ton precaut, după ce SUA amenință direct companii europene de top
Uniunea Europeană și mai multe dintre cele mai mari companii ale sale au adoptat o poziție rezervată, după ce administrația Statelor Unite a lansat amenințări directe cu represalii, în contextul negocierilor comerciale aflate în desfășurare. Este pentru prima dată când firme europene de top sunt menționate explicit de oficialii americani, într-un demers care amplifică tensiunile […]
România, în topul țărilor-sursă pentru produse contrafăcute: șocul cumpărătorilor când deschid coletul
România, în topul țărilor-sursă pentru produse contrafăcute: șocul cumpărătorilor când deschid coletul
Comerțul online continuă să se extindă rapid în Uniunea Europeană, însă odată cu această creștere se amplifică și riscurile pentru consumatori. Magazinele false, escrocheriile și produsele contrafăcute ajung tot mai des în coletele livrate către cumpărători, iar România se află printre statele membre implicate semnificativ în acest fenomen, potrivit celor mai recente date prezentate de […]
The Sun: Noile reguli de intrare în UE provoacă haos și cozi uriașe pe aeroporturi
The Sun: Noile reguli de intrare în UE provoacă haos și cozi uriașe pe aeroporturi
Experții au solicitat o revizuire urgentă a noilor reguli sau a metodelor de implementare a acestora, deoarece situația nu va face decât să se înrăutățească. EES a fost implementat parțial pe 12 octombrie Din octombrie, au intrat în vigoare noi reguli de control la frontieră pentru resortisanții țărilor terțe care intră în UE, ceea ce, […]
China este adevăratul câștigător al anulării interdicției UE privind motoarele cu ardere internă
China este adevăratul câștigător al anulării interdicției UE privind motoarele cu ardere internă
Decizia Comisiei Europene de a renunța la interdicția totală privind motoarele cu ardere internă din 2035 este prezentată de unele state membre drept o victorie pentru industria auto europeană. În realitate, tot mai mulți analiști și factori de decizie avertizează că această schimbare riscă să ofere un avantaj strategic major Chinei, într-un moment în care […]