Prima pagină » China și-a făcut planuri să construiască o cale ferată de peste 1500 de kilometri care să traverseze America de Sud

China și-a făcut planuri să construiască o cale ferată de peste 1500 de kilometri care să traverseze America de Sud

China și-a făcut planuri să construiască o cale ferată de peste 1500 de kilometri care să traverseze America de Sud

China continuă să își extindă influența pe continentul sud-american, fiind tot mai activă în proiecte de infrastructură și investiții strategice. Mai nou, statul condus de Xi Jinping a anunțat planuri ambițioase de a construi o cale ferată care să traverseze întregul continent sud-american, marcând astfel o nouă etapă în consolidarea prezenței sale în regiune.

Acest proiect major nu doar că evidențiază intenția Chinei de a spori conectivitatea și comerțul între națiunile sud-americane, dar și eforturile sale de a exercita o influență crescută asupra dinamicii geopolitice și economice din această zonă.

Brazilia poartă discuții cu China pentru a construi o cale ferată care să conecteze mega-portul Chancay din Peru, construit de China, de regiunile braziliene, a declarat vineri ministrul Planificării, Simone Tebet.

„Sunt foarte interesați să ajute Brazilia, să traverseze țara cu căi ferate”, a declarat Tebet într-un interviu pentru publicația locală Carta Capital.

Președintele chinez Xi Jinping a participat la inaugurarea portului de ape adânci în noiembrie.

Proiectul Chinei de a construi cea mai mare cale ferată din America de Sud

Proiectul Chancay, în valoare de 1,3 miliarde de dolari, este cea mai mare investiție a Beijingului în America de Sud și face parte din eforturile sale de a extinde comerțul și influența pe întreg continentul.

Tebet a declarat că echipa sa s-a întâlnit în urmă cu puțin peste o lună cu un grup chinez care reprezintă compania feroviară de stat a țării pentru a discuta o posibilă rută care să lege portul de Brazilia, bazându-se pe opinia că Chancay se află pe cea mai scurtă rută către China, reducând distanța comercială maritimă cu cel puțin 10.000 de kilometri (6.210 mile).

Inițial, partea chineză luase în considerare o rută prin regiunea Amazonului, dar guvernul brazilian a respins ferm ideea din cauza prezenței pădurii tropicale și a populațiilor indigene, a spus Tebet.

„Au înțeles în cele din urmă, după o analiză completă, iar ideea acum este de a trasa o rută sudică”, a spus ea, menționând că calea ferată ar trece prin statele Acre și Tocantins, ajungând în cele din urmă în Bahia și conectându-se la Calea Ferată de Integrare Vest-Est (FIOL).

Calea ferată FIOL, care este încă în construcție, se va întinde pe aproximativ 1.527 de kilometri de la Figueiropolis din Tocantins până la portul atlantic Ilheus din Bahia.

Tebet a recunoscut că proiectul va necesita timp pentru a se materializa, dar a spus că ar fi transformator pentru dezvoltarea economică în regiunile mai sărace din interiorul Braziliei.

„Am putea vorbi despre cinci ani, poate opt, pentru a vedea un proiect ca acesta finalizat”, a mai spus oficialul brazilian.

 

Alte articole importante
Emiratele Arabe Unite sprijină AI-ul din Africa cu un miliard de dolari
Companii
Emiratele Arabe Unite sprijină AI-ul din Africa cu un miliard de dolari
Emiratele Arabe Unite intenționează să investească un miliard de dolari pentru a extinde infrastructura și serviciile AI în Africa. Prin această mișcare, EAU vizează stimularea inovației, consolidându-și influența pe un continent care este în urma restului lumii pe harta globală a tehnologiei. Emiratele Arabe Unite vor investi un miliard $ în infrastructura africană de AI […]
Topul celor mai muncitoare țări din lume în 2025
Topul celor mai muncitoare țări din lume în 2025
Un nou clasament global a făcut ierarhia celor mai muncitoare țări din lume. Acesta arată diferențe uriașe între țări în ceea ce privește numărul de ore lucrate pe săptămână. În timp ce media globală se situează la 38,7 ore, decalajul dintre națiunile cu cele mai lungi și cele mai scurte programe de lucru ajunge la […]
Inflația în 2025. Ce țări au pierdut cel mai mult din puterea de cumpărare anul acesta
Inflația în 2025. Ce țări au pierdut cel mai mult din puterea de cumpărare anul acesta
Inflația a rămas și în 2025 unul dintre cele mai mari pericole pentru economiile lumii. Anul acesta, diferențele dintre țările cu cele mai ridicate rate ale inflației și cele mai stabile economii sunt dramatice. Pentru exemplificare, cum ar fi să începi anul cu 100 de dolari, dar până în decembrie aceștia valorează mai puțin de […]
Dacia pregătește noi restructurări. Câți bani vor primi concediații?
Companii
Dacia pregătește noi restructurări. Câți bani vor primi concediații?
Dacia pregătește un nou val de restructurări, într-un context în care industria auto trece prin transformări rapide. Aceste schimbări ar putea influența atât direcția strategică a companiei, cât și stabilitatea locurilor de muncă pentru mii de angajați. Noi restructurări la Dacia: 900 de angajați ai uzinei de la Mioveni vor pleca voluntar Dacia a inițiat […]
Meta achită 190 milioane $ într-un scandal de confidențialitate
Companii
Meta achită 190 milioane $ într-un scandal de confidențialitate
Meta va achita 190 de milioane $ ca să închidă un nou dosar legat de acuzații privind încălcarea confidențialității utilizatorilor Facebook. Acordul financiar ar permite companiei să evite un proces îndelungat și să limiteze impactul reputațional într-un moment în care practicile de protecție a datelor sunt intens scrutinare. Meta închide, astfel, un caz privind încălcarea […]
Cum schimbă Nvidia regulile jocului cu noile cipuri de memorie
Companii
Cum schimbă Nvidia regulile jocului cu noile cipuri de memorie
Nvidia pregătește o schimbare majoră în arhitectura centrelor sale de date AI, trecând la cipuri de memorie folosite pe smartphone-uri. Această tranziție ar putea transforma atât performanța sistemelor AI, cât și structura costurilor, cu efecte directe asupra pieței tehnologice globale. Nvidia revoluționează centrele de date AI cu cipuri de memorie pentru smartphone-uri Nvidia a decis […]