Prima pagină » Ciocolata românească „cucerește” Italia: Sphera investește 600.000 € în primul Cioccolatitaliani

Ciocolata românească „cucerește” Italia: Sphera investește 600.000 € în primul Cioccolatitaliani

Ciocolata românească „cucerește” Italia: Sphera investește 600.000 € în primul Cioccolatitaliani

Sphera Group a deschis prima locație Cioccolatitaliani chiar în inima Italiei. Investiția cu ciocolata românească de 600.000 de euro în stațiunea Riccione marchează începutul unui plan ambițios de extindere în Europa și confirmă apetitul românesc pentru performanță internațională în industria HoReCa.

Debut dulce în patria gelateriei: ciocolata românească cucerește Italia cu Cioccolatitaliani

Pentru prima dată în istoria sa, brandul premium de înghețată artizanală și patiserie fină Cioccolatitaliani se lansează în Italia nu printr-un investitor local, ci printr-un jucător român de top: Sphera Franchise Group. Inaugurarea primei unități în Riccione, o destinație emblematică de pe coasta Mării Adriatice, marchează un pas major în expansiunea grupului. Cu o suprafață de 90 de metri pătrați și o terasă cu 30 de locuri, noua locație respectă fidel conceptul brandului, oferind deliciile cu ciocolată rară Fino de Aroma, alături de cafea de specialitate și produse de patiserie rafinată.

Riccione nu a fost ales întâmplător. Locația beneficiază de un trafic intens de turiști și o vizibilitate excelentă, ceea ce o transformă într-un teren ideal pentru testarea modelului de business. CEO-ul Sphera, Călin Ionescu, consideră această lansare „un moment-cheie” pentru diversificarea portofoliului și pentru consolidarea internațională a companiei. Estimările financiare susțin optimismul: unitatea ar putea atinge pragul de rentabilitate într-un an și se așteaptă să genereze vânzări de aproximativ 750.000 de euro anual.

De la gelaterie la imperiu: Planuri mari pentru Europa și România

Deschiderea din Riccione este doar începutul. Sphera intenționează să lanseze patru noi unități Cioccolatitaliani pe an în următorii cinci ani, semn că extinderea internațională nu este doar o ambiție, ci o strategie clar definită. Compania a obținut drepturile de franciză pentru acest brand în toamna lui 2024 de la Gioia Group, iar planurile includ și intrarea pe piața românească începând din 2026. Pentru clienții locali, acest lucru înseamnă că vor putea degusta în curând celebrele produse într-un format autentic italian, direct în România.

Fondat în 2009 de familia Ferrieri, brandul Cioccolatitaliani este deja cunoscut pe piețele din Italia, Balcani, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, având peste 40 de locații active. Calitatea superioară a produselor este garantată de utilizarea ingredientelor premium, în special a soiului rar de cacao Fino de Aroma. În spatele brandului se află Gioia Group, care mai controlează și lanțul Bun Burgers, prezent în peste 60 de locații la nivel global.

Sphera: lider regional și pion internațional în food service

Sphera Franchise Group nu este un jucător oarecare. Este cel mai mare operator din industria de food service din România și deține francizele pentru branduri de renume global precum KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România și Republica Moldova. Extinderea cu Cioccolatitaliani în Italia marchează o mutare strategică ce ar putea transforma grupul într-un jucător de calibru și pe piețele vest-europene.

Listată la Bursa de Valori București din 2017 sub simbolul SFG, compania are peste 175 de restaurante și circa 5.000 de angajați, fiind inclusă în indicii BET, FTSE Global Micro Cap și MSCI Frontier Markets. Cu o strategie axată pe inovație, diversificare și expansiune controlată, Sphera demonstrează că expertiza românească în francize poate concura cu succes pe scena internațională.

Alte articole importante
Germania regretă plecarea muncitorilor din țările est-europene, printre care și România, spre alte piețe mai profitabile din UE
Analize
Germania regretă plecarea muncitorilor din țările est-europene, printre care și România, spre alte piețe mai profitabile din UE
Germania a beneficiat vreme de decenii de un val constant de migranți din țările est-europene și sud-est europene, care i-au susținut și i-au stabilizat piața muncii interne. Această perioadă de creștere și echilibru pare să se încheie. O nouă cercetare, realizată de Institutul German pentru Economie (IW), arată că, în 2024, numărul persoanelor care au […]
Fenomenul „low-tech”: De ce Gen Z visează la BlackBerry, viniluri și la camere Polaroid
Tehnologie
Fenomenul „low-tech”: De ce Gen Z visează la BlackBerry, viniluri și la camere Polaroid
Într-o epocă dominată de smartphone-uri ultraperformante și de aplicații AI uluitoare, tinerii din Generația Z redescoperă farmecul unor simboluri de la începutul erei digitale: telefonul BlackBerry, camera Polaroid sau discurile pe vinil. Fenomenul, alimentat de TikTok, ar putea sugera dorința multora de a evada din hiperconectivitatea cotidiană și readuce în discuție relația tot mai complicată […]
Danemarca lansează drone maritime în Marea Baltică, pentru a proteja cablurile submarine de amenințarea Rusiei
Tehnologie
Danemarca lansează drone maritime în Marea Baltică, pentru a proteja cablurile submarine de amenințarea Rusiei
În contextul tensiunilor tot mai accentuate și al riscurilor de atacuri hibride venite din partea Rusiei, Danemarca a decis să implementeze o soluție tehnologică avansată pentru a-și proteja infrastructura subacvatică critică. Astfel, în Marea Baltică au fost desfășurate nave autonome denumite „saildrones”, care vor monitoriza activitatea maritimă și vor contribui la supravegherea sporită a zonei. […]
Stellantis ia în calcul vânzarea Maserati: Viitorul brandului de lux în mijlocul unei restructurări majore
Companii
Stellantis ia în calcul vânzarea Maserati: Viitorul brandului de lux în mijlocul unei restructurări majore
Stellantis, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, analizează posibilitatea de a vinde Maserati, brandul său de lux, care se confruntă cu dificultăți financiare, potrivit a două surse apropiate situației. Această decizie face parte dintr-un proces amplu de revizuire a portofoliului extins al companiei, care cuprinde nu mai puțin de 14 mărci, inclusiv […]
Ucraina devine „un stat digital, ghidat de inteligență artificială”?
Ucraina devine „un stat digital, ghidat de inteligență artificială”?
În dimineața zilei de 24 februarie 2022, scrie BBC, într-un moment în care bombele explodau pe străzile Kievului, o altă echipă își purta propria bătălie, pe un front la fel de important: cel digital. Oleksandr Bornyakov, ministru adjunct al Transformării Digitale din Ucraina, își amintește că a traversat Capitala sub gloanțe pentru a continua, dintr-un […]
Cine va distribui marca Nissan pe piața din România în 2025
Companii
Cine va distribui marca Nissan pe piața din România în 2025
Mărca Nissan va fi distribuită în România de două importante grupuri auto europene. AutoWallis (Ungaria) şi Salvador Caetano (Portugalia) vor prelua importul, distribuţia şi activitatea de service Nissan în România, prin intermediul companiei NSN RO. Cine a preluat în 2025 drepturile de distribuție pentru marca Nissan în România Consiliul Concurenței a aprobat tranzacția prin care […]