Într-o lume financiară din ce în ce mai competitivă și dinamică, inteligența artificială devine un avantaj strategic esențial pentru marii jucători din domeniu. Coloșii bancari precum JPMorgan utilizează tehnologia avansată pentru a spulbera competiția, atrăgând un număr tot mai mare de clienți și consolidându-și poziția pe piață.
Potrivit surselor din industrie, implementarea inteligenței artificiale a contribuit semnificativ la creșterea vânzărilor și la extinderea bazei de clienți, chiar și într-un mediu marcat de turbulențe și incertitudini economice. Acest avantaj tehnologic nu doar optimizează operațiunile, ci și redefinește modul în care băncile interacționează cu clienții, consolidând poziția lor de lideri în sectorul financiar.
Instrumentele de inteligență artificială ale JPMorgan Chase (JPM.N) i-au permis băncii să stimuleze vânzările către clienții bogați și să gestioneze numeroase solicitări din partea clienților îngrijorați chiar și în timpul prăbușirii pieței din aprilie, a declarat CEO-ul băncii responsabil cu administrarea activelor.
Cel mai mare creditor din SUA și-a intensificat utilizarea inteligenței artificiale, alături de competitorii săi. Goldman Sachs (GS.N) lansează un asistent generativ bazat pe inteligență artificială pentru bancherii, traderii și administratorii de active, în timp ce Morgan Stanley (MS.N) a dezvoltat un chatbot pentru consultanții săi financiari cu OpenAI.
„În ultimele săptămâni, au existat mai multe fluctuații pe piață care nu au dimensiuni normale, ceea ce face foarte complicat să te gândești la toți clienții tăi și la toate lucrurile care trebuie făcute”, a declarat pentru Reuters Mary Erdoes, CEO al JPMorgan pentru administrarea activelor și a averii.
Instrumentele puternice de inteligență artificială i-au ajutat pe consilieri să gestioneze rapid solicitările clienților, extragând date despre modelele lor de tranzacționare și anticipând solicitările, a spus executivul american.
Instrumentele de inteligență artificială folosite de JPMorgan au accelerat viteza cu care bancherii săi au putut oferi consultanță în domeniul cercetării și investițiilor clienților bogați luna trecută, într-un moment în care anunțurile privind tarifele vamale din SUA au șters trilioane de dolari de pe piața bursieră.
În zilele din jurul anunțului asupra tarifelor făcut luna trecută de președintele american Donald Trump, piețele bursiere americane au stabilit un record pentru volumul tranzacțiilor pe o singură zi și au înregistrat unele dintre cele mai abrupte fluctuații intraday din ultimii 50 de ani.
Volatilitatea i-a determinat pe investitorii individuali să-și sune bancherii pentru a cere sfaturi, a spus Erdoes.
„Când ai un instrument care completează automat toate datele și mișcarea în timp real, în timp ce își amintește vechile preferințe de investiții ale clienților, ajută la adaptarea rapidă a unui plan pentru ei și le permite, de asemenea, consilierilor să facă mult mai mult”, a adăugat ea.
Așa-numitul instrument Coach AI al JPMorgan, utilizat de consilierii clienților privați, este mai rapid în localizarea conținutului și a cercetărilor pentru a conduce conversațiile cu clienții.
„Consilierii noștri găsesc informațiile corecte cu până la 95% mai rapid – ceea ce înseamnă că petrec mai puțin timp căutând și mai mult timp angajându-se în conversații semnificative cu clienții”, a declarat Mike Urciuoli, director de informații la JPMorgan Asset and Wealth Management.