Prima pagină » Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Bugetele medii alocate de companii pentru campaniile de marketing digital vor ajunge la 8% în 2025, iar cele pentru social media vor creşte la 12%, conform „CMO Survey” realizat de Deloitte.

Evoluţia demonstrează că mediul de business acordă o atenţie tot mai mare promovării online, dar, pentru a obţine rezultatele aşteptate, este nevoie de o strategie corentă, pe mai multe canale, şi de optimizarea constantă a campaniilor, avertizează agenţia de marketing online Todays.

„Promovarea online a devenit o necesitate clară pentru orice tip de companie, mare sau mică, indiferent de domeniul de activitate. Tot mai multe firme alocă sume consistente, dar, fără o strategie coerentă, bugetul poate fi irosit pe campanii care nu aduc rezultate semnificative.

Pentru a o stabili este nevoie de parcurgerea mai multor etape, care incud de la analiza pieţei, a competiţiei şi stabilirea obiectivelor, la definirea canalelor şi tacticilor şi determinarea indicatorilor de performanţă ce trebuie urmăriţi. Abia apoi se poate trece la crearea bugetului şi punerea în aplicare a strategiei, însă aceasta trebuie ajustată şi optimizată constant pe baza rezultatelor monitorizării rezultatelor obţinute”, explică Marius Lăzărescu, fondator şi director strategic de publicitate online Todays.

Specialistul recomandă alocarea a 5-10% din cifra de afaceri pentru bugetul de maketing digital în cazul companiilor cu vechime în piaţă şi care au deja la activ campanii de promovare online. Pentru cele aflate la început, în faze de creştere rapidă sau care îşi doresc o extindere agresivă, alocarea poate ajunge la 10-15%. În cazul lansărilor de noi produse şi servicii sau pentru campaniile majore, bugetul poate fi chiar mai mare.

„Pentru că în curând vine Ziua Îndrăgostiţilor, multe branduri îşi măresc subit bugetele de promovare, în încercarea de a obţine rezultate rapide într-un timp foarte scurt. În această perioadă, competiţia pentru vizibilitate creşte semnificativ, iar costurile reclamelor se majorează.

Mulţi advertiseri investesc masiv în campanii de impact, dar nu iau întotdeauna în considerare faptul că succesul nu depinde doar de buget, ci şi de strategia din spate. În marketing, la fel ca în dragoste, investiţia pe termen lung aduce cele mai bune rezultate”, subliniază directorul strategic de publicitate online Todays.

În funcţie de obiectivele stabilite, gama de campanii recomandate de agenţie este variată şi include de la cele de brand awareness şi performance, la remarketing sau campanii de conţinut.

Un alt element important îl reprezintă alegerea platformelor social media, care trebuie făcută pe baza analizei demografice a publicului ţintă care se doreşte a fi adresat.

„Trebuie testate mai multe platforme, cu bugete iniţiale mici, pentru a vedea care livrează cele mai bune rezultate. Cele care oferă cea mai bună rată de conversie şi cel mai bun randament al investiţiei reprezintă alegerea optimă.

Performanţele pot fi analizate cu ajutorul Google Analytics şi al altor unelte specializate de monitorizare a indicatorilor din Google Ads, Meta Ads etc. De asemenea, trebuie luate în calcul schimbările constante ale algoritmilor, care pot influenţa semnificativ vizibilitatea anunţurilor plătite. Un canal care funcţiona bine în 2023 poate să nu mai fie la fel de eficient în 2025, aşa că optimizarea continuă este esenţială. Noi punem la dispoziţia clienţilor dashboard-uri personalizate, care centralizează datele, astfel încât să furnizeze o imagine completă şi clară asupra performanţelor campaniei”, precizează Marius Lăzărescu

În funcţie de rezultatele obţinute, Todays oferă posibilitatea optimizării lor prin crearea de soluţii dedicate pe nevoile şi cerinţele specifice ale clienţilor şi prin dezvoltarea unui mix de promovare adaptat obiectivelor. Procesul este optimizat continuu, prin compararea rezultatelor generate de diferite variante de campanii, pentru a vedea ce funcţionează mai bine.

Apelarea la serviciile agenţiilor specializate în marketing online oferă companiilor acces la echipe de profesionişti dedicate, cu experienţă şi competenţe certificate şi, mai ales, cu rezultate validate în piaţă. Externalizarea serviciilor de promovare asigură economii consistente, prin eliminarea necesităţii dezvoltării competenţelor interne în digital marketing şi a achiziţiei de unelte specializate. În plus, oferă posibilitatea ajustării rapide a tehnicilor şi tacticilor, pe baza rapoartelor detaliate furnizate.

 

Alte articole importante
„Hackerii ruși vizează spitalele poloneze”
„Hackerii ruși vizează spitalele poloneze”
Hackerii ruși vizează spitalele poloneze și alimentarea cu apă a orașului. Varșovia își mărește bugetul pentru securitate cibernetică la o cifră record în 2025. 1 miliard de euro pentru securitate cibernetică Guvernul polonez își mărește bugetul pentru securitate cibernetică la o sumă record de 1 miliard de euro în acest an. Majorarea este justificată de […]
Cardurile de alimente 2025: cine beneficiază și când se acordă
Cardurile de alimente 2025: cine beneficiază și când se acordă
Cardurile de alimente reprezintă și în 2025 un sprijin important pentru persoanele și familiile cu venituri reduse, oferindu-le acces la produse de bază și mese calde. Autoritățile au stabilit criteriile de eligibilitate și calendarul de distribuire, astfel încât beneficiarii să știe cine poate primi cardurile și în ce perioadă vor fi acordate. Cardurile pentru alimente […]
România aruncă 2,5 milioane de tone de alimente anual
România aruncă 2,5 milioane de tone de alimente anual
România se confruntă cu o problemă majoră a risipei alimentare, aruncând anual aproximativ 2,5 milioane de tone de mâncare, echivalentul a mii de camioane pline de produse care nu mai ajung să fie consumate. Una dintre cauze principala este că România aruncă mai mult decât conștientizează. Această realitate devine și mai presantă în contextul în […]
Piloții români au cele mai mici salarii din Europa
Piloții români au cele mai mici salarii din Europa
Află de ce piloții români au salarii semnificativ mai mici decât colegii lor europeni și impactul acestora asupra industriei. Diferențele salariale majore ridică semne de întrebare privind competitivitatea României în domeniul transportului aerian și retenția personalului calificat, inclusiv a piloților români. Piloții români se află la coada clasamentului european al salariilor Deficitul de piloți afectează […]
Boom-ul AI pune miliardarii în dificultate: risc de bulă pe piață?
Tehnologie
Boom-ul AI pune miliardarii în dificultate: risc de bulă pe piață?
Boom-ul AI a schimbat radical strategiile marilor miliardari, obligându-i să-și regândească investițiile și planurile de afaceri. Însă, pe măsură ce valorile companiilor cresc vertiginos, întrebarea care se conturează este dacă acest boom este sustenabil sau doar o bulă care așteaptă să se spargă. Boom-ul AI testează limitele portofoliilor miliardarilor Săptămâna trecuta, Larry Ellison, cofondatorul Oracle, […]
Hackerii compromit sistemul Kering fără daune financiare
Companii
Hackerii compromit sistemul Kering fără daune financiare
Hackerii au atacat grupul francez Kering. Aceștia au expus datele personale ale clienților Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen, fără a afecta însă informațiile financiare. Hackerii au atacat și au expus datele clienților unor magazine de lux Unul dintre cele mai puternice atacuri cibernetice din 2025 a lovit direct în inima industriei modei de lux. Grupul […]