Prima pagină » Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Bugetele medii alocate de companii pentru campaniile de marketing digital vor ajunge la 8% în 2025, iar cele pentru social media vor creşte la 12%, conform „CMO Survey” realizat de Deloitte.

Evoluţia demonstrează că mediul de business acordă o atenţie tot mai mare promovării online, dar, pentru a obţine rezultatele aşteptate, este nevoie de o strategie corentă, pe mai multe canale, şi de optimizarea constantă a campaniilor, avertizează agenţia de marketing online Todays.

„Promovarea online a devenit o necesitate clară pentru orice tip de companie, mare sau mică, indiferent de domeniul de activitate. Tot mai multe firme alocă sume consistente, dar, fără o strategie coerentă, bugetul poate fi irosit pe campanii care nu aduc rezultate semnificative.

Pentru a o stabili este nevoie de parcurgerea mai multor etape, care incud de la analiza pieţei, a competiţiei şi stabilirea obiectivelor, la definirea canalelor şi tacticilor şi determinarea indicatorilor de performanţă ce trebuie urmăriţi. Abia apoi se poate trece la crearea bugetului şi punerea în aplicare a strategiei, însă aceasta trebuie ajustată şi optimizată constant pe baza rezultatelor monitorizării rezultatelor obţinute”, explică Marius Lăzărescu, fondator şi director strategic de publicitate online Todays.

Specialistul recomandă alocarea a 5-10% din cifra de afaceri pentru bugetul de maketing digital în cazul companiilor cu vechime în piaţă şi care au deja la activ campanii de promovare online. Pentru cele aflate la început, în faze de creştere rapidă sau care îşi doresc o extindere agresivă, alocarea poate ajunge la 10-15%. În cazul lansărilor de noi produse şi servicii sau pentru campaniile majore, bugetul poate fi chiar mai mare.

„Pentru că în curând vine Ziua Îndrăgostiţilor, multe branduri îşi măresc subit bugetele de promovare, în încercarea de a obţine rezultate rapide într-un timp foarte scurt. În această perioadă, competiţia pentru vizibilitate creşte semnificativ, iar costurile reclamelor se majorează.

Mulţi advertiseri investesc masiv în campanii de impact, dar nu iau întotdeauna în considerare faptul că succesul nu depinde doar de buget, ci şi de strategia din spate. În marketing, la fel ca în dragoste, investiţia pe termen lung aduce cele mai bune rezultate”, subliniază directorul strategic de publicitate online Todays.

În funcţie de obiectivele stabilite, gama de campanii recomandate de agenţie este variată şi include de la cele de brand awareness şi performance, la remarketing sau campanii de conţinut.

Un alt element important îl reprezintă alegerea platformelor social media, care trebuie făcută pe baza analizei demografice a publicului ţintă care se doreşte a fi adresat.

„Trebuie testate mai multe platforme, cu bugete iniţiale mici, pentru a vedea care livrează cele mai bune rezultate. Cele care oferă cea mai bună rată de conversie şi cel mai bun randament al investiţiei reprezintă alegerea optimă.

Performanţele pot fi analizate cu ajutorul Google Analytics şi al altor unelte specializate de monitorizare a indicatorilor din Google Ads, Meta Ads etc. De asemenea, trebuie luate în calcul schimbările constante ale algoritmilor, care pot influenţa semnificativ vizibilitatea anunţurilor plătite. Un canal care funcţiona bine în 2023 poate să nu mai fie la fel de eficient în 2025, aşa că optimizarea continuă este esenţială. Noi punem la dispoziţia clienţilor dashboard-uri personalizate, care centralizează datele, astfel încât să furnizeze o imagine completă şi clară asupra performanţelor campaniei”, precizează Marius Lăzărescu

În funcţie de rezultatele obţinute, Todays oferă posibilitatea optimizării lor prin crearea de soluţii dedicate pe nevoile şi cerinţele specifice ale clienţilor şi prin dezvoltarea unui mix de promovare adaptat obiectivelor. Procesul este optimizat continuu, prin compararea rezultatelor generate de diferite variante de campanii, pentru a vedea ce funcţionează mai bine.

Apelarea la serviciile agenţiilor specializate în marketing online oferă companiilor acces la echipe de profesionişti dedicate, cu experienţă şi competenţe certificate şi, mai ales, cu rezultate validate în piaţă. Externalizarea serviciilor de promovare asigură economii consistente, prin eliminarea necesităţii dezvoltării competenţelor interne în digital marketing şi a achiziţiei de unelte specializate. În plus, oferă posibilitatea ajustării rapide a tehnicilor şi tacticilor, pe baza rapoartelor detaliate furnizate.

 

Alte articole importante
Cum a transformat China inteligența artificială într-un motor economic și social puternic
Analize
Cum a transformat China inteligența artificială într-un motor economic și social puternic
În timp ce în Occident mulți se joacă cu ChatGPT și alte aplicații AI, în China inteligența artificială nu este doar un instrument de divertisment sau experiment, ci o adevărată mașinărie economică ce mișcă sume uriașe de bani și transformă viața cotidiană. De ani buni, guvernul chinez a integrat AI în toate sectoarele statului, iar […]
Criza magnetilor: Mercedes-Benz și Porsche încearcă să scape de dependența de China
Companii
Criza magnetilor: Mercedes-Benz și Porsche încearcă să scape de dependența de China
În contextul globalizării și al tensiunilor comerciale tot mai accentuate, industria auto de lux se confruntă cu provocări majore în diversificarea surselor de aprovizionare. Criza magnetilor reprezintă un exemplu elocvent al acestor dificultăți, având în vedere importanța crucială a acestor componente pentru producția vehiculelor electrice și hibride. În acest peisaj, giganții precum Mercedes-Benz și Porsche […]
Aurul, noul „activ fără risc”, înlocuiește dolarul și titlurile de stat americane, pe fondul tensiunilor Israel-Iran
Aurul, noul „activ fără risc”, înlocuiește dolarul și titlurile de stat americane, pe fondul tensiunilor Israel-Iran
Aurul a atins, vineri, un nou maxim istoric, în contextul intensificării conflictului militar dintre Iran și Israel, care a determinat investitorii să caute refugiu în active considerate sigure. Creșterea accelerată a prețului metalului prețios sugerează o reconfigurare a percepției asupra activelor fără risc – iar aurul pare să înlocuiască tradiționalele titluri de stat americane și […]
Până la urmă, cât de popular este Donald Trump? O radiografie a opiniei publice în al doilea mandat
Până la urmă, cât de popular este Donald Trump? O radiografie a opiniei publice în al doilea mandat
La mai puțin de cinci luni de la revenirea în Biroul Oval, Donald Trump a provocat deja ample schimbări în sistemul comercial global, a aplicat tăieri severe în aparatul federal și a deschis multiple conflicte, de la cele cu sistemul judiciar american, până la dispute cu lideri internaționali. Nu e surprinzător, deci, că și-a făcut […]
Ați înțeles că toate căutările Meta au devenit publice?
Tehnologie
Ați înțeles că toate căutările Meta au devenit publice?
Cum te-ai simți dacă istoricul căutărilor tale pe Internet ar fi făcut public și ar deveni, practic, accesibil tuturor? Asta s-ar putea întâmpla în cazul utilizatorilor Meta AI, fără ca aceștia să fie pe deplin conștienți, deoarece solicitările adresate instrumentului de inteligență artificială – împreună cu răspunsurile primite – sunt publicate într-un flux vizibil publicului […]
Guvernul britanic îl amenință pe Roman Abramovich cu un proces pentru vânzarea clubului Chelsea
Guvernul britanic îl amenință pe Roman Abramovich cu un proces pentru vânzarea clubului Chelsea
Guvernul Regatului Unit a anunțat că este pregătit să îl dea în judecată pe fostul proprietar al clubului de fotbal Chelsea, Roman Abramovich, pentru a se asigura că suma obținută din vânzarea clubului, în valoare de 2,5 miliarde de lire sterline, va ajunge cu adevărat în Ucraina, pentru sprijin umanitar. Această decizie vine după ce […]