Prima pagină » Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Companiile investesc masiv în marketing online în 2025. Bugetele de promovare în social media vor ajunge la 12%

Bugetele medii alocate de companii pentru campaniile de marketing digital vor ajunge la 8% în 2025, iar cele pentru social media vor creşte la 12%, conform „CMO Survey” realizat de Deloitte.

Evoluţia demonstrează că mediul de business acordă o atenţie tot mai mare promovării online, dar, pentru a obţine rezultatele aşteptate, este nevoie de o strategie corentă, pe mai multe canale, şi de optimizarea constantă a campaniilor, avertizează agenţia de marketing online Todays.

„Promovarea online a devenit o necesitate clară pentru orice tip de companie, mare sau mică, indiferent de domeniul de activitate. Tot mai multe firme alocă sume consistente, dar, fără o strategie coerentă, bugetul poate fi irosit pe campanii care nu aduc rezultate semnificative.

Pentru a o stabili este nevoie de parcurgerea mai multor etape, care incud de la analiza pieţei, a competiţiei şi stabilirea obiectivelor, la definirea canalelor şi tacticilor şi determinarea indicatorilor de performanţă ce trebuie urmăriţi. Abia apoi se poate trece la crearea bugetului şi punerea în aplicare a strategiei, însă aceasta trebuie ajustată şi optimizată constant pe baza rezultatelor monitorizării rezultatelor obţinute”, explică Marius Lăzărescu, fondator şi director strategic de publicitate online Todays.

Specialistul recomandă alocarea a 5-10% din cifra de afaceri pentru bugetul de maketing digital în cazul companiilor cu vechime în piaţă şi care au deja la activ campanii de promovare online. Pentru cele aflate la început, în faze de creştere rapidă sau care îşi doresc o extindere agresivă, alocarea poate ajunge la 10-15%. În cazul lansărilor de noi produse şi servicii sau pentru campaniile majore, bugetul poate fi chiar mai mare.

„Pentru că în curând vine Ziua Îndrăgostiţilor, multe branduri îşi măresc subit bugetele de promovare, în încercarea de a obţine rezultate rapide într-un timp foarte scurt. În această perioadă, competiţia pentru vizibilitate creşte semnificativ, iar costurile reclamelor se majorează.

Mulţi advertiseri investesc masiv în campanii de impact, dar nu iau întotdeauna în considerare faptul că succesul nu depinde doar de buget, ci şi de strategia din spate. În marketing, la fel ca în dragoste, investiţia pe termen lung aduce cele mai bune rezultate”, subliniază directorul strategic de publicitate online Todays.

În funcţie de obiectivele stabilite, gama de campanii recomandate de agenţie este variată şi include de la cele de brand awareness şi performance, la remarketing sau campanii de conţinut.

Un alt element important îl reprezintă alegerea platformelor social media, care trebuie făcută pe baza analizei demografice a publicului ţintă care se doreşte a fi adresat.

„Trebuie testate mai multe platforme, cu bugete iniţiale mici, pentru a vedea care livrează cele mai bune rezultate. Cele care oferă cea mai bună rată de conversie şi cel mai bun randament al investiţiei reprezintă alegerea optimă.

Performanţele pot fi analizate cu ajutorul Google Analytics şi al altor unelte specializate de monitorizare a indicatorilor din Google Ads, Meta Ads etc. De asemenea, trebuie luate în calcul schimbările constante ale algoritmilor, care pot influenţa semnificativ vizibilitatea anunţurilor plătite. Un canal care funcţiona bine în 2023 poate să nu mai fie la fel de eficient în 2025, aşa că optimizarea continuă este esenţială. Noi punem la dispoziţia clienţilor dashboard-uri personalizate, care centralizează datele, astfel încât să furnizeze o imagine completă şi clară asupra performanţelor campaniei”, precizează Marius Lăzărescu

În funcţie de rezultatele obţinute, Todays oferă posibilitatea optimizării lor prin crearea de soluţii dedicate pe nevoile şi cerinţele specifice ale clienţilor şi prin dezvoltarea unui mix de promovare adaptat obiectivelor. Procesul este optimizat continuu, prin compararea rezultatelor generate de diferite variante de campanii, pentru a vedea ce funcţionează mai bine.

Apelarea la serviciile agenţiilor specializate în marketing online oferă companiilor acces la echipe de profesionişti dedicate, cu experienţă şi competenţe certificate şi, mai ales, cu rezultate validate în piaţă. Externalizarea serviciilor de promovare asigură economii consistente, prin eliminarea necesităţii dezvoltării competenţelor interne în digital marketing şi a achiziţiei de unelte specializate. În plus, oferă posibilitatea ajustării rapide a tehnicilor şi tacticilor, pe baza rapoartelor detaliate furnizate.

 

Alte articole importante
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Bula imobiliară se fisurează în România. Clienții sunt tot mai puțini, taxele sunt în creștere
Piața imobiliară din România încheie anul cu o prăbușire puternică. În timp ce taxele sunt în creștere și pun presiune tot mai mare, românii se gândesc de două ori înainte să-și achiziționeze o locuință. Asta în timp ce, pe șantierele, dezvoltatorii continuă la foc continuu construcțiile.  Se sparge bula imobiliarelor: românii nu mai cumpără locuințe […]
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
Companii
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu peste 36% în noiembrie
În luna noiembrie, înmatriculările de mașini noi în România a înregistrat o creștere spectaculoasă, de peste 36% față de aceeași perioadă din 2024. Această evoluție semnificativă a pieței auto locale reflectă interesul tot mai mare al românilor pentru înnoirea parcului auto național, precum și dinamica pozitivă a segmentului de vehicule prietenoase cu mediul. Vânzări record […]
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Economia digitalizată și limitarea plăților în numerar în România. Plafonul impus de UE de la 1 ianuarie 2027
Începutul anului 2027 va fi marcat, pentru români, de regula impusă de Uniunea Europeană în ceea ce privește plățile în numerar. Deși decizia nu înseamnă eliminarea cash-ului, va exista un plafon prin care plățile vor fi limitate semnificativ. Măsura face parte din pachetul adoptat de Uniunea Europeană pentru combaterea spălării banilor și a finanțării activităților […]
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Companii
Pariul uriaș al Uber. „Miza de un trilion” – boom-ul taxiurilor robot
Uber pregătește cea mai agresivă extindere din ultimii ani, odată cu boom-ul așteptat pe piața taxiurilor robot. CEO-ul Dara Khosrowshahi spune că Asia-Pacific va deveni motorul creșterii, într-o industrie evaluată la peste un trilion de dolari. Cu peste 20 de parteneri în domeniul autonomiei, compania vrea să intre în peste 10 piețe noi chiar de […]
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI.  Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Companii
Disney investește 1 miliard de dolari în Open AI. Altman: Companiile de AI și creatorii pot lucra împreună
Walt Disney a anunțat o investiție de 1 miliard de dolari în OpenAI și un acord prin care aplicația video Sora va putea folosi peste 200 de personaje din universurile Disney, Marvel, Pixar și Star Wars. Parteneriatul, întins pe trei ani, marchează intrarea oficială a gigantului de divertisment în zona generativă AI. Disney investește 1 […]