Construirea unui portofoliu care să te transforme în milionar este ceva mai accesibilă decât pare, mai ales când alegi cu înțelepciune acțiuni din sectorul tehnologie. Investițiile în doar două companii-cheie din această industrie pot genera randamente impresionante pe termen lung, oferindu-ți șansa să-ți crești averea într-un mod sustenabil.
Un portofoliu de investiții care să valoreze un milion de dolari nu este o misiune imposibilă, susțin analiști ai domeniului. Tot ce trebuie este să investești constant, cu răbdare și disciplină, o sumă rezonabilă lunar într-un portofoliu diversificat de acțiuni pe o perioadă de câteva decenii. De exemplu, dacă astăzi ai un portofoliu în valoare de 50.000 de dolari și adaugi lunar 200 de dolari, după 30 de ani, cu o rată medie anuală de rentabilitate de 10%, portofoliul tău ar putea depăși pragul de un milion de dolari. Aceasta nu este o presupunere nerealistă, ci o medie istorică a randamentelor pieței de capital pe termen lung.
Dacă economiile tale stau blocate în conturi bancare cu dobânzi aproape de zero, poate că acest exemplu te va inspira să începi să investești acum.
Dar ce acțiuni ar trebui să alegi pentru portofoliul tău? Pentru a obține randamente solide pe termen lung, nu poți da greș cu giganți tehnologici care astăzi sunt tranzacționați la prețuri rezonabile. Iată de ce Amazon (NASDAQ: AMZN) și Alphabet (NASDAQ: GOOG) pot fi cheia pentru a-ți duce portofoliul peste pragul de un milion de dolari până la pensionare, conform unei analize Yahoo Finance.
Amazon a fost definită de o creștere constantă, ceea ce a transformat-o într-un adevărat colos al pieței bursiere în ultimele decenii. Compania deține o poziție dominantă în comerțul electronic din Statele Unite și în alte câteva țări, în timp ce conduce la nivel global piața de cloud computing prin divizia sa Amazon Web Services (AWS).
Comerțul electronic încă are un potențial imens de creștere, chiar și în Statele Unite, unde în primul trimestru al anului 2025 reprezenta doar 16,2% din totalul vânzărilor cu amănuntul. Chiar dacă Amazon are o prezență masivă și popularitate, cumpărăturile online nu reprezintă nici măcar 20% din cheltuielile totale de retail. Deși comerțul electronic nu va ajunge niciodată să acopere 100% din piață, din cauza produselor proaspete și altor categorii – chiar dacă Amazon și alte companii fac eforturi să livreze și aceste produse –, este clar că ponderea sa va crește semnificativ în anii următori.
În ultimul trimestru, vânzările retail din America de Nord ale Amazon au crescut cu 8% față de anul precedent, iar vânzările internaționale au înregistrat aceeași creștere, ajustată pentru fluctuațiile valutare. Aceste venituri au potențialul să continue să crească în același ritm pentru mulți ani.
AWS a înregistrat o creștere și mai puternică, de 17%, generând acum peste 100 de miliarde de dolari anual, impulsionată de cererea tot mai mare pentru infrastructura de inteligență artificială. Un studiu realizat de firma de cercetare Roots Analysis estimează că piața cloud computing va crește cu o rată anualizată de 15% până în 2035, oferind un impuls puternic pentru această divizie.
Capitalizarea de piață a Amazon se situează în jurul valorii de 2,2 trilioane de dolari, iar compania a generat 72 de miliarde de dolari în venituri operaționale în ultimele patru trimestre raportate. Cu un potențial de creștere durabilă atât în comerțul electronic, cât și în cloud computing, Amazon rămâne o investiție solidă pe termen lung.
Investitorii au unele rețineri în privința Alphabet în prezent, fiind îngrijorați de competiția tot mai acerbă care îi poate eroda cota de piață. Gigantul tehnologic care deține Google Search, Google Cloud, YouTube, Waymo și Google DeepMind a înregistrat o creștere a prețului acțiunilor mai lentă decât concurenții săi, tranzacționându-se acum la un raport preț-câștiguri (P/E) de 20, mult sub media pieței. În același timp, OpenAI, liderul în inteligență artificială, se apropie de 10 miliarde de dolari în venituri recurente anuale și încearcă agresiv să câștige teren în fața Google Search.
Până acum, aceste temeri nu s-au reflectat în rezultatele financiare ale Alphabet. Veniturile generate de Google Search au crescut la 50,7 miliarde de dolari în ultimul trimestru, contribuind la o creștere totală a veniturilor de 14% față de anul precedent, ajustată pentru fluctuațiile valutare. OpenAI și modelul său ChatGPT reprezintă un competitor real, dar Alphabet ripostează puternic: instrumentele sale AI sunt folosite intens, iar chatbot-ul Gemini se apropie rapid de ChatGPT în ceea ce privește utilizarea, conform sondajelor.
Mai mult decât atât, Alphabet a evoluat mult dincolo de Google Search. Divizia Google Cloud este pregătită să exceleze în era AI, datorită investițiilor masive pe termen lung în infrastructura necesară susținerii sistemelor AI. Performanța sa este atât de bună încât OpenAI a semnat un contract pentru a-și asigura capacitatea de calcul prin Google Cloud.
YouTube continuă să crească, mărindu-și ponderea în timpul total petrecut de americani vizionând videoclipuri, iar subsidiara Waymo extinde serviciul său de robotaxi în Statele Unite, disruptând piața tradițională de ride-sharing.
Chiar dacă Alphabet va pierde o parte din veniturile generate de AI în fața OpenAI și a altor rivali, are numeroase alte surse de creștere pe termen lung, în special Google Cloud, care se apropie de 50 de miliarde de dolari venit anual și crește cu 28% anual. În următorii cinci ani, se așteaptă ca această divizie să depășească 100 de miliarde de dolari anual și să contribuie semnificativ la profitabilitatea Alphabet.
La un raport P/E atractiv de 20 și cu un istoric impresionant de inovații tehnologice, creștere solidă a veniturilor și putere financiară, acțiunile Alphabet reprezintă o miză excelentă pe termen lung.