Prima pagină » Dacia prezintă noile Sandero, Jogger și Logan facelift

Dacia prezintă noile Sandero, Jogger și Logan facelift

Dacia prezintă noile Sandero, Jogger și Logan facelift
Foto: Dacia

Producătorul de automobile Dacia a prezentat oficial versiunile cu facelift ale modelelor Sandero, Jogger și Logan.

Acestea aduc o serie de actualizări estetice și tehnologice menite să le alinieze la noile standarde ale mărcii. Mașinile se remarcă printr-un design modern, dotări îmbunătățite și un accent mai pronunțat pe eficiență și conectivitate.

Cum arată noile Dacia Sandero, Jogger și Logan după facelift

Dacia prezintă noile Sandero, Jogger și Logan facelift

Foto: Dacia

Succesul comercial al celor trei modele justifică perfect momentul acestui facelift. Dacia Sandero este, din 2017, cel mai cumpărat automobil de către persoanele fizice din Europa.

În 2024 a devenit cel mai vândut model de pe continent, cu 309.392 de unități livrate. Jogger continuă ascensiunea în segmentul C (excluzând SUV-urile), cu 96.440 de unități livrate anul trecut. La rândul său, Logan rămâne o prezență puternică pe piețele internaționale, confirmând importanța sa strategică pentru marca de la Mioveni.

Detalii estetice exterioare noi

Constructorul de la Mioveni a dezvăluit versiunile restilizate ale modelelor Sandero, Jogger și Logan, cele mai importante repere ale mărcii. Aceste actualizări aduc un suflu proaspăt în materie de design, tehnologie și motorizări, menținând filosofia „value for money” care a consacrat constructorul român pe piețele internaționale, potrivit Dacia.

Noile modele se remarcă printr-un design mai curat și mai expresiv, dominat de semnătura luminoasă LED în formă de „T” inversat. Grila frontală a fost și ea restilizată și acum include inserții de culoare albă. Spoilerul redesenat și grila integrată formează un ansamblu compact și modern, care dă senzația unei părți frontale dintr-o bucată. De asemenea, blocurile optice spate prezintă aceeași grafică luminoasă și sunt unite printr-un ornament negru pe care este scris numele producătorului.

În același timp, pentru Sandero Stepway și Jogger, Dacia a introdus protecțiile Starkle. Acestea sunt realizate dintr-un material durabil cu 20% plastic reciclat, aplicat pe spoilerul față, pasajele roților și pe ornamentele proiectoarelor. Acestea oferă o rezistență sporită la zgârieturi, lovituri și conferă un plus de robustețe. Paleta de culori include acum două nuanțe noi: Amber Yellow și Sandstone. Aspectul exterior al modelelor este completat de jante din aliaj reproiectate. În plus, avem și o nouă formă pentru antena tip „aripioară de rechin”.

Interior redesenat și plus de tehnologie

Habitaclul celor trei modele a fost complet reconfigurat și combină funcționalitatea și estetica modernă. Bordul, scaunele și panourile ușilor folosesc materiale textile noi, iar gurile de ventilație preiau motivul vizual în formă de „T” răsturnat. Toate versiunile dispun acum de un ecran multimedia de 10 inch, compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto wireless. Acesta integrează inclusiv navigație conectată.

Șoferul va avea la dispoziție un instrumentar digital de 7 inch, care prezintă o grafică modernizată și informații clare. De asemenea, modelele beneficiază de sistemul YouClip, o inovație practică ce permite montarea de accesorii modulare (suport pentru telefon, tabletă sau spații de depozitare). Configurația diferă în funcție de model: două puncte YouClip la Logan, trei la Sandero și Sandero Stepway, respectiv patru la Jogger.

Motorizări hibride și eficiente

Gama de motoare a fost și ea actualizată pentru a răspunde cerințelor actuale de eficiență. Noua configurație Hybrid 155, disponibilă pe Jogger și Sandero Stepway, combină un motor pe benzină de 1,8 litri și două unități electrice, care sunt alimentate de o baterie de 1,4 kWh. Ansamblul oferă o putere totală de 155 CP și 170 Nm de cuplu și permite un rulaj în ciclu urban 100% electric în proporție de până la 80%.

Pe lângă aceasta, Dacia introduce motorizarea ECO-G 120. Este primul sistem GPL din gamă conectat la o transmisie automată și este disponibil pe toate cele trei modele. Motorul turbo de 1,2 litri oferă 120 CP și o autonomie combinată de până la 1.590 km (benzină + GPL). În acest caz vorbim despre o creștere cu 20% a autonomiei pe gaz comparativ cu versiunile pre-facelift.

În continuare este oferită și configurația TCe 100. Acesta este un motor turbo pe benzină de 1,0 litru și 100 CP, fiind disponibil pe Sandero și Logan. În plus, sunt disponibile versiunile TCe 110 și SCe 65.

Confort și siguranță îmbunătățite

Într-o lume în care conectivitatea este esențială, Dacia propune în continuare o ofertă structurată pe trei niveluri: Media Control, Media Display și Media Nav Live. Fiecare a fost îmbunătățit pe noile Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan cu facelift.

Acestea includ ecrane tactile de 10 inch, conectivitate fără fir, navigație online și sistem audio Arkamys 3D cu șase difuzoare. Noul software permite actualizări în timp real și integrare completă cu smartphone-ul utilizatorului, oferind o experiență digitală mai fluentă.

Dacia a introdus și un pachet opțional numit Driving Pack. Acesta conține funcții de asistență, faruri automate, cameră multi-view și oglinzi rabatabile electric. Modelele restilizate sunt aliniate noilor reglementări europene în materie de siguranță, fiind dotate standard cu frânare automată de urgență și monitorizarea atenției șoferului.

Alte articole importante
Câte centre de date are România și ce loc ocupăm la nivel mondial
Tehnologie
Câte centre de date are România și ce loc ocupăm la nivel mondial
Numărul de centre de date din România este în continuă creștere, pe fondul dezvoltării puternice a sectorului IT. Deși nu ne aflăm în topul mondial, România ocupă totuși un loc important în clasamentele globale, datorită infrastructurii competitive și interesului tot mai mare pentru investiții în acest domeniu. România se află pe locul 29 în lume […]
SUA anulează taxele pentru produsele agricole braziliene
SUA anulează taxele pentru produsele agricole braziliene
SUA au anunțat că vor anula taxele vamale aplicate anumitor produse agricole importate din Brazilia pentru a proteja producătorii interni. Măsura afectează exporturile braziliene și ar putea avea implicații semnificative asupra comerțului bilateral și prețurilor la nivel global. SUA renunță la taxele aplicate produselor agricole din Brazilia Guvernul american a decis să elimine taxele vamale […]
BVB a început ziua pe roşu: acţiunile blue-chip scad cu până la 5%
BVB a început ziua pe roşu: acţiunile blue-chip scad cu până la 5%
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis şedinţa de tranzacţionare în scădere puternică, cu corecţii de până la 5% pe acţiunile blue-chip. Valul de vânzări de pe Wall Street şi tensiunile care au afectat bursele europene s-au propagat rapid şi pe piaţa locală, accentuând presiunea asupra investitorilor. Şoc la deschidere pe BVB: scăderi de până […]
ANALIZĂ
Europa riscă să piardă războiul cu China pe piața PHEV-urilor
Companii
Europa riscă să piardă războiul cu China pe piața PHEV-urilor
Europa se află într-un moment critic în războiul de la distanță cu China pe piața vehiculelor hibride plug-in (PHEV).. Dacă nu va accelera investițiile și inovarea, producătorii auto de pe continent riscă să piardă și mai mult teren într-un segment de piață strategic ce va defini mobilitatea viitorului. Europa sub presiune: China câștigă tot mai […]
China cumpără aur pe ascuns și nu raportează oficial. Cum dă această mișcare peste cap economia globală
China cumpără aur pe ascuns și nu raportează oficial. Cum dă această mișcare peste cap economia globală
China cumpără aur într-un mod care depășește cu mult datele oficiale, ridicând provocări pentru traderii de metale prețioase. Analiștii estimează că achizițiile nepublicate ar putea fi de zece ori mai mari decât cifrele oficiale, scrie FT. Această strategie are scopul de a diversifica rezervele în afara dolarului american. În acest context, sursele reale de cerere […]
Magazinele de haine din Moscova dispar pe bandă rulantă. Rușii cumpără doar strictul necesar, iar centrele comerciale se golesc
Magazinele de haine din Moscova dispar pe bandă rulantă. Rușii cumpără doar strictul necesar, iar centrele comerciale se golesc
Magazinele de haine din Moscova trec printr-o prăbușire accelerată, alimentată de scăderea consumului, pierderile companiilor și schimbările drastice din comportamentul rușilor. Jumătate dintre magazinele închise în centrele comerciale aparțin segmentului de îmbrăcăminte și încălțăminte, semnalând una dintre cele mai severe crize de retail din ultimii ani. O criză care lovește direct magazinele de modă din […]