Dacia Sandero a dominat piața europeană auto în 2024, devenind cel mai bine vândut model nou în mai multe țări.
Performanța remarcabilă a modelului fabricat la Mioveni s-a reflectat atât în România, cât și pe alte piețe internaționale, fiecare dintre acestea înregistrând rezultate care evidențiază popularitatea hatchback-ului românesc.
Fotografii: Dacia
Într-un an 2024 în care piața auto europeană a stagnat, Dacia Sandero a cucerit titlul de cel mai vândut model nou, indiferent de canalul de distribuție. Acest succes se datorează performanțelor puternice în piețe precum Spania, care a înregistrat creșteri neașteptate anul trecut, conform datelor publicate de Motor1.
Astfel, Dacia Sandero a atins pragul de 270.111 de unități comercializate în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția), reușind să urce pe primul loc în topul preferințelor clienților individuali, după ani în care fusese devansat.
Comparativ cu 2023, hatchback-ul autohton a înregistrat o creștere de 14,3%, depășind Renault Clio (216.569 de unități), care s-a clasat pe locul secund, la doar 20 de exemplare în fața lui Volkswagen Golf. Această performanță devine și mai impresionantă în contextul unei creșteri generale a pieței europene de numai 0,9%, cu un total de 12.963.614 de mașini înmatriculate.
În România, cu un total de 44.430 de unități comercializate, Sandero s-a situat pe poziția a doua în topul vânzărilor, după Logan (14.974 de unități).
În Peninsula Iberică, modelul compact a ocupat primul loc, cu 32.994 de unități vândute în Spania și 7.760 în Portugalia, depășind clar Toyota Corolla și Seat Ibiza.
Popularitatea sa în aceste țări nu se explică doar prin prezența comunităților românești, ci și prin calitatea și accesibilitatea modelului. În Marea Britanie, Ford Puma, crossover-ul compact asamblat la uzina Ford Otosan din Craiova, a fost lider în segmentul său, arătând că mașinile produse în România au succes și pe alte piețe ale diasporei.
De asemenea, în Franța, acolo unde predomină modelele locale, Renault Clio a rămas lider cu 91.438 de unități vândute, în timp ce Dacia Sandero, cu 75.983 de unități vândute, s-a clasat pe locul al treilea, după Peugeot 208 (88.920 de unități). Piața franceză a scăzut cu 3,2% în 2024, în timp ce Spania a urcat cu 7,1%, iar Marea Britanie cu 2,6%. În Germania, însă, vânzările au stagnat sau au scăzut ușor, Volkswagen Golf continuând să domine clasamentul.
Piața din Italia a rămas practic neschimbată, însă Sandero a obținut un rezultat remarcabil, clasându-se pe locul al doilea, după Fiat Panda, care a vândut aproape 100.000 de unități. Dacia a comercializat peste 60.000 de exemplare Sandero, confirmând statutul de „best of the rest”. Pe cea mai mare piață auto europeană, Germania, constructorul român nu a reușit încă să urce pe podium, deși cota sa de piață continuă să crească. Volkswagen domină vânzările în această țară cu Golf, T-Roc și Tiguan, care ocupă primele trei poziții.