Prima pagină » Este Bigster prea scump pentru un model Dacia?

Este Bigster prea scump pentru un model Dacia?

ANALIZĂ
Este Bigster prea scump pentru un model Dacia?
Foto: Dacia

Este Bigster prea scump pentru un model Dacia? Este o întrebare care stârnește discuții aprinse în rândul potențialilor cumpărători.

Cu un preț ce depășește pragul psihologic de 30.000 €, SUV-ul românesc ridică miza și testează limitele percepției asupra unei mărci tradițional asociate cu accesibilitatea.

Dacia Bigster: este prea scump SUV-ul de segment C pentru tradiția mărcii?

Este Bigster prea scump pentru un model Dacia?

Foto: Dacia

Peste 30.000 de euro pentru o Dacia… în linii mari, cam asta poți să spui când vezi noul Bigster și, mai ales, prețul acestuia, acum, după aproape 8 luni de comercializare.

Aceasta este, însă, și misiunea pe care producătorul român și-a asumat-o când a pătruns pe segmentul SUV-urilor de clasă C. Cu acest model – considerat fratele mai mare al lui Duster – Dacia „joacă” pe un teren unde până acum nu a avut acces. Dar, ce spun cifrele, singurele repere reale dincolo de opinii, previziuni și chiar prejudecăți?

Încă de la renașterea mărcii sub tutela Renault, în 1999, Dacia și-a impus să ofere europenilor cea mai bună mașină la cel mai mic preț, pe aproape toate segmentele. Și marca de la Mioveni și-a respectat promisiunea, mărturie stând cifrele de vânzări excelente.

Ce trebuie să demonstreze SUV-ul românesc

Din 2010 încoace, Dacia a câștigat și mai multă tracțiune, grație unor modele mai atractive decât Logan sau Lodgy. Spre exemplu, Sandero a devenit între timp cea mai vândută mașină către persoane fizice la nivel continental. Iar, asta confirmă astăzi poziția inexpugnabilă pe care producătorul român o deține pe piața europeană.

Este o zonă de confort care, însă, nu trebuie să ascundă faptul că simplu nu înseamnă neapărat și ușor. Și spunem asta pentru că Dacia a complicat într-un fel lucrurile în 2025 cu noul Bigster. Asumându-și rolul de „un Duster mai mare”, SUV-ul cu 5 locuri și o lungime de 4,57 metri atacă segmentul unor concurenți mai „premium”. Adică acolo unde marca autohtonă nu a avut până acum legitimitate.

Așadar, se naște următoarea întrebare: este Bigster un candidat serios pentru a atrage clienți de la concurență? Adică de la modele precum Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan sau Peugeot 3008, care astăzi au prețuri prohibitive. Asta este ceea ce Bigster mai trebuie să demonstreze.

Dacia Bigster, cifre promițătoare

Bigster are suficient potențial pentru a deveni best-seller la rândul său. Asta, deoarece vine, în premieră pentru un model Dacia, cu plafon panoramic, jante pe 18 inch, hayon acționat electric și alte dotări premium, potrivit revistei LʼAutomobile. Nici o altă Dacia nu a fost până acum atât de bine echipată. Dar, justifică toate acestea prețul de peste 30.000 de euro, atâta cât costă varianta de top Hybrid de 155 CP?

Dacă ne uităm la primele cifre de vânzări, răspunsul la această întrebare pare să fie de partea mașinii. Lansat la începutul anului curent, SUV-ul de segment C construit la Mioveni a convins deja în Franța, una dintre piețele importante din Europa, peste 9.200 de clienți. Adică de trei ori mai puțin comparativ cu fratele său mai mic Duster, cel mai bine vândut model al mărcii pe această piață.

Numărul de unități livrate în hexagon este suficient de mare pentru a plasa Bigster-ul aproape de Renault Austral (13.000 de unități). Modelul românesc s-a vândut aproape la fel de bine ca electricul Tesla Model Y sau ca Volkswagen Tiguan (ambele în jur de 10.000 de unități).

Aici trebuie făcută o precizare importantă. Prețurile lui Bigster au fost comunicate abia în primele zile din ianuarie. Asta înseamnă că a pornit anul cu un ușor handicap în fața rivalilor, ceea ce face ca performanțele de vânzări de până acum să fie și mai remarcabile. Lista cu prețurile Bigster poate fi văzută aici.

Vânzările către companii, sub 10%

Interesant este faptul că majoritatea celor care au achiziționat un Bigster au fost persoane fizice. Dacia își dorea inițial ca SUV-ul său să fie o opțiune mai ales pentru companii. Contrar așteptărilor, acestea din urmă au reprezentat sub 10% din totalul vânzărilor.

Totuși, se poate vorbi despre un succes important pentru marca „accesibilă” deținută de Grupul Renault. Aceasta își diversifică portofoliul de clienți, cu comenzi ce depășesc pragul de 32.000 de euro, un nivel rar atins în trecut. Misiunea lui Bigster nu s-a încheiat încă. Asta, deoarece 2025 este doar primul an de comercializare pentru SUV-ul românesc. Adevărata provocare va fi menținerea acestui ritm odată ce efectul de noutate se va estompa.

Pentru asta este foarte important ca Dacia să nu-și neglijeze valorile de bază, și anume simplitatea și prețurile accesibile. Cu atât mai mult cu cât, în următorii patru ani, va lansa noi modele, în special noile generații pentru Sandero și Spring. Primul va trebui să facă tranziția către hibrid, iar urbana electrică va trebui să facă față concurenței dure din partea producătorilor chinezi, în frunte cu Leapmotor T03.

Alte articole importante
Viitorul AI amenințat de un gol de venituri de 800 mld. $
Tehnologie
Viitorul AI amenințat de un gol de venituri de 800 mld. $
Un nou raport global al Bain & Co. avertizează că viitorul AI riscă o criză majoră de finanțare. Deși companiile investesc trilioane, veniturile generate de produse precum ChatGPT sau Gemini sunt mult sub nivelul necesar. Viitorul AI, în pericol: cerere uriașă, venituri insuficiente Companii precum OpenAI și Google au accelerat investițiile în centre de date, […]
China vrea să domine piața aurului cu servicii de custodie
China vrea să domine piața aurului cu servicii de custodie
China își face loc în inima pieței mondiale a aurului. Banca centrală de la Beijing pregătește servicii de custodie pentru rezervele altor state. China vrea să atragă rezervele de aur ale țărilor prietene Banca Centrală a Chinei folosește Bursa de Aur de la Shanghai pentru a propune băncilor centrale partenere cumpărarea și depozitarea lingourilor direct […]
Gucci a fost lovit de hackeri. Datele clienților brandurilor de lux, expuse
Gucci a fost lovit de hackeri. Datele clienților brandurilor de lux, expuse
Gucci a fost lovit de hackeri, acest lucru afectând milioane de clienți. Nici cei ai brandurilor Balenciaga, Gucci și Alexander McQueen nu au fost scutiți. Hackerii au furat nume, adrese de email, telefoane, adrese fizice și sumele cheltuite în magazine de lux din întreaga lume. Compania Kering, proprietarul acestor mărci, a confirmat incidentul și a […]
Christian Horner va primi compensații de peste 100 milioane $
Companii
Christian Horner va primi compensații de peste 100 milioane $
Christian Horner, fostul șef al echipei de Formula 1 Red Bull Racing, va primi compensații de peste 100 de milioane de dolari. Pachetul de compensații este unul dintre cele mai mari și îl plasează pe britanic printre cei mai bine plătiți manageri din istoria sportului cu motor. Red Bull Racing plătește peste 100 milioane $ […]
Wayve testează mașini autonome Nissan cu sprijinul Nvidia
Companii
Wayve testează mașini autonome Nissan cu sprijinul Nvidia
Startup-ul britanic Wayve testează propria tehnologie de conducere autonomă pe modele Nissan pe străzile din Tokyo. Proiectul marchează un pas important în colaborarea dintre companiile de tehnologie și producătorii auto, într-un moment în care industria accelerează tranziția către mobilitatea inteligentă. Wayve și Nissan testează tehnologia de condus autonom pe modele Nissan Ariya Tehnologia de conducere […]
Oktoberfest 2025, ediția scumpirilor istorice. Controverse privind prețurile
Analize
Oktoberfest 2025, ediția scumpirilor istorice. Controverse privind prețurile
Oktoberfest, festivalul berii care atrage anual milioane de turiști la München, a devenit în 2025 subiect de discuție nu doar pentru tradiția și atmosfera sa, ci și pentru prețuri uluitoare afișate în corturile de festivități. Cei care aleg să se bucure de preparatele tradiționale și băutura emblematică a Germaniei descoperă rapid că experiența costă acum […]