Prima pagină » Este Bigster prea scump pentru un model Dacia?

Este Bigster prea scump pentru un model Dacia?

ANALIZĂ
Este Bigster prea scump pentru un model Dacia?
Creștere globală pentru Dacia: vânzări de peste 521.000 de unități

Este Bigster prea scump pentru un model Dacia? Este o întrebare care stârnește discuții aprinse în rândul potențialilor cumpărători.

Cu un preț ce depășește pragul psihologic de 30.000 €, SUV-ul românesc ridică miza și testează limitele percepției asupra unei mărci tradițional asociate cu accesibilitatea.

Dacia Bigster: este prea scump SUV-ul de segment C pentru tradiția mărcii?

Este Bigster prea scump pentru un model Dacia?

Foto: Dacia

Peste 30.000 de euro pentru o Dacia… în linii mari, cam asta poți să spui când vezi noul Bigster și, mai ales, prețul acestuia, acum, după aproape 8 luni de comercializare.

Aceasta este, însă, și misiunea pe care producătorul român și-a asumat-o când a pătruns pe segmentul SUV-urilor de clasă C. Cu acest model – considerat fratele mai mare al lui Duster – Dacia „joacă” pe un teren unde până acum nu a avut acces. Dar, ce spun cifrele, singurele repere reale dincolo de opinii, previziuni și chiar prejudecăți?

Încă de la renașterea mărcii sub tutela Renault, în 1999, Dacia și-a impus să ofere europenilor cea mai bună mașină la cel mai mic preț, pe aproape toate segmentele. Și marca de la Mioveni și-a respectat promisiunea, mărturie stând cifrele de vânzări excelente.

Ce trebuie să demonstreze SUV-ul românesc

Din 2010 încoace, Dacia a câștigat și mai multă tracțiune, grație unor modele mai atractive decât Logan sau Lodgy. Spre exemplu, Sandero a devenit între timp cea mai vândută mașină către persoane fizice la nivel continental. Iar, asta confirmă astăzi poziția inexpugnabilă pe care producătorul român o deține pe piața europeană.

Este o zonă de confort care, însă, nu trebuie să ascundă faptul că simplu nu înseamnă neapărat și ușor. Și spunem asta pentru că Dacia a complicat într-un fel lucrurile în 2025 cu noul Bigster. Asumându-și rolul de „un Duster mai mare”, SUV-ul cu 5 locuri și o lungime de 4,57 metri atacă segmentul unor concurenți mai „premium”. Adică acolo unde marca autohtonă nu a avut până acum legitimitate.

Așadar, se naște următoarea întrebare: este Bigster un candidat serios pentru a atrage clienți de la concurență? Adică de la modele precum Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan sau Peugeot 3008, care astăzi au prețuri prohibitive. Asta este ceea ce Bigster mai trebuie să demonstreze.

Dacia Bigster, cifre promițătoare

Bigster are suficient potențial pentru a deveni best-seller la rândul său. Asta, deoarece vine, în premieră pentru un model Dacia, cu plafon panoramic, jante pe 18 inch, hayon acționat electric și alte dotări premium, potrivit revistei LʼAutomobile. Nici o altă Dacia nu a fost până acum atât de bine echipată. Dar, justifică toate acestea prețul de peste 30.000 de euro, atâta cât costă varianta de top Hybrid de 155 CP?

Dacă ne uităm la primele cifre de vânzări, răspunsul la această întrebare pare să fie de partea mașinii. Lansat la începutul anului curent, SUV-ul de segment C construit la Mioveni a convins deja în Franța, una dintre piețele importante din Europa, peste 9.200 de clienți. Adică de trei ori mai puțin comparativ cu fratele său mai mic Duster, cel mai bine vândut model al mărcii pe această piață.

Numărul de unități livrate în hexagon este suficient de mare pentru a plasa Bigster-ul aproape de Renault Austral (13.000 de unități). Modelul românesc s-a vândut aproape la fel de bine ca electricul Tesla Model Y sau ca Volkswagen Tiguan (ambele în jur de 10.000 de unități).

Aici trebuie făcută o precizare importantă. Prețurile lui Bigster au fost comunicate abia în primele zile din ianuarie. Asta înseamnă că a pornit anul cu un ușor handicap în fața rivalilor, ceea ce face ca performanțele de vânzări de până acum să fie și mai remarcabile. Lista cu prețurile Bigster poate fi văzută aici.

Vânzările către companii, sub 10%

Interesant este faptul că majoritatea celor care au achiziționat un Bigster au fost persoane fizice. Dacia își dorea inițial ca SUV-ul său să fie o opțiune mai ales pentru companii. Contrar așteptărilor, acestea din urmă au reprezentat sub 10% din totalul vânzărilor.

Totuși, se poate vorbi despre un succes important pentru marca „accesibilă” deținută de Grupul Renault. Aceasta își diversifică portofoliul de clienți, cu comenzi ce depășesc pragul de 32.000 de euro, un nivel rar atins în trecut. Misiunea lui Bigster nu s-a încheiat încă. Asta, deoarece 2025 este doar primul an de comercializare pentru SUV-ul românesc. Adevărata provocare va fi menținerea acestui ritm odată ce efectul de noutate se va estompa.

Pentru asta este foarte important ca Dacia să nu-și neglijeze valorile de bază, și anume simplitatea și prețurile accesibile. Cu atât mai mult cu cât, în următorii patru ani, va lansa noi modele, în special noile generații pentru Sandero și Spring. Primul va trebui să facă tranziția către hibrid, iar urbana electrică va trebui să facă față concurenței dure din partea producătorilor chinezi, în frunte cu Leapmotor T03.

Alte articole importante
Singurul comportament financiar care ar trebui să te pună pe gânduri într-o relație, potrivit unui expert
Singurul comportament financiar care ar trebui să te pună pe gânduri într-o relație, potrivit unui expert
Un tip de comportament financiar poate părea un detaliu minor la începutul unei relații, dar poate ascunde multe despre dinamica dintre parteneri. În spatele modului în care doi oameni gestionează discuțiile despre bani se află valori, priorități și felul în care înțeleg responsabilitatea comună. Mulți parteneri se confruntă cu discuții dificile legate de bani, dar […]
„Marioneta Kremlinului” – SUA oprește vânzarea activelor Lukoil din străinătate către Gunvor, din cauza legăturilor cu Putin
„Marioneta Kremlinului” – SUA oprește vânzarea activelor Lukoil din străinătate către Gunvor, din cauza legăturilor cu Putin
Statele Unite au refuzat aprobarea pentru ca traderul de petrol Gunvor să cumpere activele Lukoil din străinătate. Decizia vine după ce Departamentul Trezoreriei a subliniat că războiul din Ucraina trebuie să se încheie imediat, scrie MoscowTimes. „Pe măsură ce Putin continuă uciderile fără sens, marioneta Kremlinului, Gunvor, nu va fi niciodată autorizată să opereze și […]
Cum ajută Trump România fără intenție: O mare companie japoneză își mută producția la noi în țară de frica tarifelor
Cum ajută Trump România fără intenție: O mare companie japoneză își mută producția la noi în țară de frica tarifelor
Compania japoneză Makita, cunoscută pentru producția de scule electrice, mută producția din China către România și Thailanda. Decizia a fost luată pentru a evita problemele generate de războiul tarifelor vamale dintre SUA și China. O parte din echipamentele destinate pieței americane vor fi produse în România și Thailanda. Bazele românești și thailandeze reprezintă momentan mai […]
Escroc rus și soția sa, răpiți și uciși în Emiratele Arabe Unite după fraude cu criptomonede. Novak se lăuda că e prietenul lui Pavel Durov
Escroc rus și soția sa, răpiți și uciși în Emiratele Arabe Unite după fraude cu criptomonede. Novak se lăuda că e prietenul lui Pavel Durov
Escrocul rus Roman Novak și soția sa, Anna, au fost dați dispăruți de rude la începutul lunii octombrie, după ce timp de mai multe zile nu au putut fi contactați. Suspecții, cetățeni ruși, ar fi cerut o sumă de bani pentru eliberarea lor, dar i-au ucis în Emiratele Arabe Unite când nu au primit suma […]
Black Friday 2025: record absolut înregistrat în primele 12 ore
Black Friday 2025: record absolut înregistrat în primele 12 ore
În doar 12 ore de la startul campaniei Black Friday, retailerul online eMAG a depășit vânzările din toată ziua de reduceri din 2024. Performanța confirmă apetitul tot mai mare al românilor pentru cumpărături online și interesul crescut pentru ofertele lansate încă din primele ore ale evenimentului. Black Friday 2025: 12 ore au fost suficiente pentru […]
China a pus în funcțiune cel de-al treilea portavion al forțelor navale
China a pus în funcțiune cel de-al treilea portavion al forțelor navale
China a lansat cel de-al treilea portavion al său, în cadrul unei ceremonii fastuoasă organizată în orașul Sanya din sudul țării. Mișcarea reflectă eforturile continue ale Beijingului de a-și extinde puterea maritimă în Asia-Pacific și să conteste o alianță condusă de SUA în această regiune. China își consolidează puterea navală cu Fujian, al treilea portavion […]