Constructorul de automobile Dacia a oferit în cadrul unei conferințe online informații relevante despre viitorul modelului Logan.
Producătorul de la Mioveni a anunțat că soarta berlinei va fi decisă în perioada următoare, în contextul schimbărilor din piață și al evoluției portofoliului propriu de modele.
Frank Marotte, care este de la 1 februarie directorul de marketing, operațiuni și vânzări al Dacia, a precizat în cadrul unei mese rotunde online că Logan nu a fost exclus din planurile mărcii și că soarta acestuia va fi decisă în perioada următoare. Oficialul a subliniat că, în momentul de față, există mai multe opțiuni, iar o nouă iterație Logan ar putea fi tot o berlină bazată pe Sandero. Aceasta ar urma să beneficieze, astfel, de motorizările hibride și chiar de varianta 100% electrică a hatchback-ului, care va fi lansată în 2027.
Lansat pentru prima dată în 2004, Logan este unul dintre cele mai populare autoturisme din portofoliul mărcii autohtone. Acesta a ajuns la cea de-a treia generație, care începe să-și arate vârsta. Oficialii companiei au decis să restrângă treptat aria de comercializare a acestui model, concentrându-se în prezent pe câteva țări din Europa de Est, Africa, Orientul Mijlociu și zona Golfului.
Deși rămâne un model de succes în România, unde se situează constant pe primele locuri în topurile vânzărilor, performanțele Logan-ului pe piețele internaționale sunt mai modeste. Modelul asamblat la Mioveni a fost eliminat din ofertă pe câteva piețe, precum Portugalia, Polonia și Israel, unde interesul consumatorilor a fost redus.
În aceste condiții, viitorul modelului este deocamdată incert. Dacă celelalte modele Dacia primesc facelift-uri sau noi generații, inclusiv motorizări hibride, Logan pare să fie lăsat în plan secundar. Actuala generație, cunoscută sub numele de cod LJI, este în esență o versiune sedan bazată pe hatchback-ul Sandero, fiind construită pe platforma CMF-B „Light” a grupului Renault, fără propulsie hibridă.
Anul trecut, Dacia a aniversat două decenii de la lansarea modelului Logan printr-o ediție specială, denumită Logan XX. Tot în 2024, Mihai Bordeanu, brand manager Dacia pentru România, declara că Logan nu va dispărea din gamă atâta timp cât va exista cerere pentru el.
Cu toate acestea, evoluția pieței ar putea influența decizia finală, deși berlina continuă să aibă susținători, inclusiv pentru versiunile Stepway, care vor fi luate în calcul și pentru generația a patra.
Dacia a trimis în Germania anul trecut un lot de Logan-uri pentru a testa această piață, acolo unde a treia generație nu a fost disponibilă. Dealerii locali au raportat un feedback pozitiv, iar clienții care au beneficiat de o ofertă specială s-au declarat mulțumiți de mașina românească. În România, Logan este unul dintre cele mai accesibile modele pe piața locală, având un preț ușor mai mare decât Sandero.