Exporturile BYD vor depăși 20% din vânzările globale în 2025, consolidând prezența companiei pe piețele internaționale.
Această proiecție reflectă expansiunea rapidă a companiei și cererea tot mai mare pentru vehiculele sale electrice în afara Chinei.
Foto: Shutterstock
BYD este cel mai mare producător chinez de vehicule electrice (EV) și principal rival al Tesla pe piața globală. Compania asiatică estimează că exporturile vor juca un rol tot mai important în vânzările sale din acest an. Potrivit unui articol publicat, luni, în South China Morning Post (SCMP), BYD se așteaptă ca livrările externe să depășească 20% din totalul vânzărilor din 2025. Totalul reprezintă un salt semnificativ comparativ cu anul precedent, când ponderea acestora era sub 10%.
Concret, producătorul chinez prognozează între 800.000 și un milion de vehicule vândute în afara Chinei continentale. Și asta, în condițiile în care obiectivul de vânzări a fost stabilit la 4,6 milioane de unități. Această cifră reflectă o ajustare a planurilor companiei, după ce grupul și-a redus ținta pentru anul curent cu până la 16%, pe fondul încetinirii ritmului de creștere. Este vorba despre cea mai modestă evoluție anuală a celor de la BYD din ultimii cinci ani.
„Livrările internaționale vor avea o contribuție tot mai mare în următorii ani”, a spus Li Yunfei, director de relații publice BYD.
Acesta a subliniat rolul crucial al propriei flote maritime de transport auto a BYD. Creată pentru a asigura o logistică mai eficientă și mai puțin dependentă de operatorii externi, această flotă reprezintă un mare atu pentru companie în procesul de extindere globală.
În 2024, BYD a livrat 4,26 milioane de vehicule la nivel mondial. Dintre acestea, mai puțin de 10% au fost destinate piețelor din afara Chinei. Creșterea exponențială a ponderii exporturilor în 2025 marchează, așadar, o schimbare de strategie. Ea este menită să reducă dependența companiei de piața internă, unde competiția devine din ce în ce mai acerbă, notează Reuters.
Pentru a-și susține planurile de expansiune, BYD investește în noi facilități de producție în Europa. O fabrică în Ungaria urmează să fie inaugurată spre sfârșitul acestui an, iar o alta, în Turcia, ar urma să fie operațională începând din 2026.
Împreună, cele două uzine vor avea o capacitate de aproximativ 500.000 de unități anual. În acest fel, BUD își va consolida prezența pe piața europeană, unde cererea pentru vehicule electrice este în creștere.
Totuși, compania se confruntă cu provocări majore pe piața internă. În China, BYD se află în plin „război al prețurilor” cu alți producători de vehicule electrice.
După cum se știe, această competiție a redus marjele de profit în întreaga industrie. Recent, grupul chinez a raportat primul declin al profitului trimestrial din ultimii trei ani și jumătate. Totodată, vânzările din China, care reprezintă circa 80% din vânzările globale, au scăzut în august pentru a patra lună consecutiv. Acesta este un semn că piața internă dă semne de saturare.
Prin urmare, accentul pe exporturi devine nu doar o strategie de creștere, ci și o necesitate pentru BYD. Piețele externe, în special Europa și Asia de Sud-Est, oferă companiei șansa de a compensa scăderile interne. În plus, aceasta va putea să-și consolideze statutul de lider global în industria EV-urilor.