Constructorul auto chinez BYD depășește Tesla în vânzări pentru a doua lună consecutivă pe piața europeană, consolidându-și poziția.
Performanța reflectă creșterea cererii pentru vehiculele electrice produse local și strategia agresivă de extindere a companiei asiatice pe piața din Europa.
Foto: Tesla
BYD a comercializat în august de trei ori mai multe mașini în Uniunea Europeană față de aceeași lună din 2024, depășind Tesla pentru a doua lună la rând, informează Reuters. Performanța marchează o creștere semnificativă a cotei de piață în Europa a celui mai mare producător chinez de vehicule electrice. De asemenea, subliniază succesul tot mai mare de care se bucură mărcile chinezești în fața concurenței europene.
Industria auto europeană se confruntă cu o serie de provocări. Este vorba despre taxele vamale americane, concurența crescândă din China și despre reglementările de mediu tot mai stricte. Producătorii europeni și-au majorat vânzările de PHEV-uri pentru a-și atinge obiectivele de reducere a emisiilor de CO2.
Aceștia au lansat modele mai accesibile și profitabile decât vehiculele complet electrice. De asemenea, mărcile chinezești au valorificat tehnologii inovatoare. Acestea au fost pentru a reduce impactul taxelor vamale impuse de UE asupra vehiculelor electrice importate din China.
În luna august, înmatriculările grupurilor Renault și Volkswagen au crescut cu 8,1%, respectiv 6,3%. În cea de-a opta lună a anului, grupul Stellantis a înregistrat prima creștere în Europa de după februarie 2024. Mai exact, gigantul auto a raportat un avans de 2,2%, care reprezintă prima creștere după luni de stagnare.
În contrast, vânzările Tesla în UE au scăzut cu 36,6%, iar cota de piață a constructorului american s-a redus de la 2% la 1,2%. Spre comparație, în aceeași perioadă, livrările BYD au urcat cu 201,3%, iar cota de piață a ajuns la 1,3%, potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Pe de altă parte, grupul chinez SAIC Motor a raportat o creștere de 59,4% a vânzărilor în august, cu o cotă de piață de 1,9%.
Datele ACEA arată că vânzările în Uniunea Europeană, Marea Britanie și în țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția) au crescut în intervalul analizat cu 4,7%, până la aproximativ 800.000 de mașini.
Per ansamblu, vânzările totale de automobile la nivelul Uniunii Europene au crescut cu 5,3% în august. Vehiculele hibride plug-in, hibride electrice (mild-hybrid și full hybrid) și cele pur electrice au reprezentat împreună 62,2% din totalul înmatriculărilor în blocul comunitar. Comparativ, în aceeași perioadă a anului trecut, ponderea acestor vehicule a fost de 52,8%.
Astfel, luna august reflectă o transformare semnificativă în preferințele consumatorilor europeni. Vehiculele electrificate, fie hibride ori 100% electrice, câștigă tot mai mult teren. Altfel, producătorii chinezi, precum BYD și SAIC Motor, își consolidează prezența și câștigă cotă de piață în fața unor jucători tradiționali precum Tesla.