Prima pagină » Fără șofer, dar 100% sigur. Microbuzul autonom testat în Madrid

Fără șofer, dar 100% sigur. Microbuzul autonom testat în Madrid

Fără șofer, dar 100% sigur. Microbuzul autonom testat în Madrid
Fără șofer, dar 100% sigur. Microbuzul autonom care schimbă regulile jocului

Un microbuz electric fără șofer circulă pentru prima dată prin parcul Casa de Campo. Această inițiativă oferă pasagerilor o experiență unică și aduce soluții inovatoare pentru criza șoferilor din Europa, scrie Puterea.ro.

Microbuzul fără șofer, testat în Madrid

Vehiculul face parte dintr-un proiect pilot al Companiei Municipale de Transport (EMT) și al Centrului de Tehnologie Auto din Galicia (CTAG). Testele au început pe 15 septembrie și au loc în trafic real.

Microbuzul fără șofer are o capacitate de 12 pasageri și circulă de luni până vineri, între orele 12:00 și 17:00. Traseul măsoară 1,8 kilometri și include șase opriri. Serviciul este gratuit până pe 24 octombrie, în cadrul Săptămânii Mobilității Europene.

Reacția pasagerilor și implicarea EMT

Pasagerii care au testat microbuzul fără șofer au fost entuziasmați de experiența oferită. Angajații EMT și-au arătat mândria de a participa la acest proiect inovator.

Vehiculul este complet electric, iar multe componente tehnologice provin din străinătate. Asamblarea, software-ul și integrarea sistemelor au fost realizate în Galicia. CTAG a instalat senzori, camere, GPS și o unitate centrală de procesare, care funcționează ca „creierul” microbuzului.

Rolul microbuzului fără șofer în transportul public

EMT și CTAG nu intenționează să înlocuiască șoferii, ci să exploreze cum tehnologia poate completa transportul public. În alte țări europene, lipsa șoferilor profesioniști devine o problemă serioasă. Experții consideră că autobuzele autonome ar putea reduce deficitul de personal.

„La Madrid nu avem această problemă de personal, dar vedem o oportunitate în îmbunătățirea siguranței și eficienței autobuzelor noastre”, a declarat Cesar Omar Chacon Fernandez, șeful Diviziei de Planificare a Materialului Rulant al EMT.

El a adăugat: „Acest tip de tehnologie poate acoperi zonele critice unde problema este evidentă”.

Experimente europene similare

Orașe precum Paris, Stockholm și Hamburg testează transportul fără șofer. La Madrid, unii locuitori au exprimat îndoieli privind fiabilitatea proiectului. EMT susține că sistemul este sigur și a fost dezvoltat timp de mai mulți ani.

„Nu este prima dată când testăm această tehnologie: lucrăm cu vehicule autonome de patru sau cinci ani și acesta este unul dintre cele mai fiabile pe care le-am încercat”, a spus Chacon.

Tehnologia microbuzului fără șofer

Autobuzul are un sistem avansat care monitorizează viteza, accelerația, traiectoria, ușile, rampele de acces și indicatorii în timp real. Controlul integral optimizează siguranța și eficiența condusului.

Sistemul de conducere autonomă este la nivelul 4 de automatizare. Microbuzul recunoaște drumuri, semafoare, bicicliști și pietoni și decide singur când să accelereze, să frâneze sau să vireze.

„Vehiculul detectează orice obiect, de la o bicicletă la un animal, și reacționează corespunzător pentru a evita coliziunile”, a spus Chacon.

Operatorul de siguranță la bord

La bord există un operator de siguranță care monitorizează călătoria. Acesta poate interveni în urgențe, prin deschiderea ușilor sau frânare manuală.

„Este o linie complet autonomă, dar nu lăsăm nimic la voia întâmplării”, a adăugat Chacon. Microbuzul fără șofer reprezintă un pas important în evoluția transportului public din Madrid și Europa.

Alte articole importante
Dacia pregătește noi restructurări. Câți bani vor primi concediații?
Companii
Dacia pregătește noi restructurări. Câți bani vor primi concediații?
Dacia pregătește un nou val de restructurări, într-un context în care industria auto trece prin transformări rapide. Aceste schimbări ar putea influența atât direcția strategică a companiei, cât și stabilitatea locurilor de muncă pentru mii de angajați. Noi restructurări la Dacia: 900 de angajați ai uzinei de la Mioveni vor pleca voluntar Dacia a inițiat […]
Meta achită 190 milioane $ într-un scandal de confidențialitate
Companii
Meta achită 190 milioane $ într-un scandal de confidențialitate
Meta va achita 190 de milioane $ ca să închidă un nou dosar legat de acuzații privind încălcarea confidențialității utilizatorilor Facebook. Acordul financiar ar permite companiei să evite un proces îndelungat și să limiteze impactul reputațional într-un moment în care practicile de protecție a datelor sunt intens scrutinare. Meta închide, astfel, un caz privind încălcarea […]
Cum schimbă Nvidia regulile jocului cu noile cipuri de memorie
Companii
Cum schimbă Nvidia regulile jocului cu noile cipuri de memorie
Nvidia pregătește o schimbare majoră în arhitectura centrelor sale de date AI, trecând la cipuri de memorie folosite pe smartphone-uri. Această tranziție ar putea transforma atât performanța sistemelor AI, cât și structura costurilor, cu efecte directe asupra pieței tehnologice globale. Nvidia revoluționează centrele de date AI cu cipuri de memorie pentru smartphone-uri Nvidia a decis […]
Cookie-urile vor deveni istorie pe internetul european
Cookie-urile vor deveni istorie pe internetul european
Coșmarul cookie-urilor pe internet va lua sfârșit în Europa pe măsură ce noile reguli vor simplifica modul de gestionare a consimțământului. Această schimbare ar putea pune capăt avalanșei de bannere intruzive și ar putea transforma experiența digitală într-una mai clară, mai sigură și mai puțin obositoare. Noi reguli pregătite de UE va pune capăt coșmarului […]
Uzina Magna va fabrica mașinile GAC pentru Europa
Companii
Uzina Magna va fabrica mașinile GAC pentru Europa
Uzina Magna din orașul austriac Graz a demarat producția automobilului 100% electric AION V din portofoliul companiei chineze GAC. Colaborarea subliniază angajamentul regional al GAC și consolidează prezența companiei asiatice pe piața din Europa. De asemenea, valorifică expertiza liniei de producție austriece în fabricarea de vehicule de înaltă calitate. GAC își mută producția în Europa […]
Franța este destinația preferată a lumii, dar acesta este satul pe care francezii îl iubesc cel mai mult
Franța este destinația preferată a lumii, dar acesta este satul pe care francezii îl iubesc cel mai mult
În timp ce milioane de vizitatori se îndreaptă anual spre Paris sau Coasta de Azur, francezii au ales drept „satul anului” pentru 2025 o așezare medievală discretă, ascunsă între dealuri verzi, unde timpul pare să curgă altfel. Saint Antoine l’Abbaye a cucerit inimile publicului prin istoria sa, atmosfera autentică și peisajele spectaculoase. Satul care a […]