Prima pagină » Încercarile lui Trump de a mușamaliza scandalul Epstein fac ca interesul pentru subiect să explodeze. Cărțile și documentarele, „devorate” de americani

Încercarile lui Trump de a mușamaliza scandalul Epstein fac ca interesul pentru subiect să explodeze. Cărțile și documentarele, „devorate” de americani

Încercarile lui Trump de a mușamaliza scandalul Epstein fac ca interesul pentru subiect să explodeze. Cărțile și documentarele, „devorate” de americani
Încercarile lui Trump de a mușamaliza scandalul Epstein fac ca interesul pentru subiect să explodeze. Foto: Puterea.ro

O revenire spectaculoasă a interesului pentru controversatul și decedatul infractor condamnat pentru trafic de minori, Jeffrey Epstein, a fost observată recent în vânzările de cărți, pe platformele de streaming și în căutările pe internet. Lunar, statistici noi arată o metamorfoză a atenției publice asupra operațiunilor ilegale ale lui Epstein și a posibilelor acoperiri guvernamentale, în timp ce fostul președinte Donald Trump încearcă să minimizeze discuțiile pe această temă.

Cărți bestseller și stocuri epuizate

Cartea jurnalistei investigative Julie K. Brown, „Pervertirea justiției/Perversion of Justice” din 2021, a înregistrat un vârf neașteptat de vânzări în ultimele săptămâni, fiind epuizată de pe toate platformele, de la giganți precum Amazon și Barnes & Noble până la librării independente. Brown spune că a primit numeroase mesaje din partea cititorilor care nu au găsit nici o copie tipărită disponibilă.

„Mi s-a spus că editura tipărește noi exemplare”, a scris autoarea pe X, răspunzând oamenilor îngrijorați de absența cărții pe piață.

HarperCollins, editura cărții, a confirmat pentru CNN că aceasta a intrat în a treia ediție de tipărire.

„Sper ca asta să arate că publicul vrea să înțeleagă povestea în detaliu, de la început până la sfârșit,” a explicat Brown într-un interviu pentru CNN.

Serialul Netflix revine pe val

O altă carte, „Filthy Rich” din seria true crime a lui James Patterson, publicată în 2016, a urcat recent în clasamentul de vânzări de pe Amazon. Pe baza acesteia, Netflix a lansat în 2020 un documentar-serial cu același titlu, care a prins un nou val de vizionări odată cu anunțul făcut de administrația Trump referitor la faptul că nu vor mai da publicității materiale suplimentare din ancheta veche.

Mesajul oficial de închidere a cazului transmis de FBI și Departamentul Justiției a stârnit un val de indignare și a dus la o explozie a căutărilor de informații suplimentare despre subiect.

Datele Google Trends indică o creștere bruscă a căutărilor legate de Epstein în momentul declarației guvernamentale de pe 17 iulie, cu un interes și mai ridicat după încercarea lui Trump de a diminua valul de nemulțumiri.

În același interval, între prima și a doua săptămână a lunii iulie, timpul petrecut la vizionarea documentarului Netflix în SUA a crescut cu 268%, conform datelor furnizate de compania de analiză streaming Luminate.

Episoade virale pe YouTube și atacurile lui Trump

Pe YouTube, o simplă căutare după „Epstein” pentru materiale încărcate în ultima săptămână a scos la iveală peste 40 de videoclipuri cu peste un milion de vizualizări fiecare. Majoritatea clipurilor prezentau emisiuni de satiră de noapte în care gazdele comentau ironic deciziile lui Trump și avansau speculații privind dorința președintelui de a ascunde anumite secrete.

Vinerea trecută, Trump a dat în judecată The Wall Street Journal pentru defăimare, contestând povestea despre un mesaj de felicitare pentru ziua de naștere a lui Epstein, în care apărea numele său și descrierea unei femei dezbrăcate.

Kelly Jane Torrance, editor la New York Post, a comentat în emisiunea “NewsNight” de la CNN că acest proces poate fi „o idee proastă” pentru Trump, evidențiind efectul Streisand, adică reacția intensificată prin încercarea de cenzură.

„Donald Trump atrage mult mai multă atenție asupra poveștii decât dacă ar fi lăsat-o să dispară de la sine,” a spus Torrance.

Sondaje și încredere publică

Două sondaje recente arată că, în opinia publicului american, chestiunile de politică publică precum imigrația și inflația se clasează înaintea interesului legat de Epstein și conspirațiile aferente.

Cu toate acestea, în privința situației Epstein, americanii solicită o transparență mai mare. Potrivit sondajelor CBS News, „americanii suspectează covârșitor că dosarele dețin informații compromițătoare despre persoane influente și bogate.”

Jurnalista Brown și activitatea în creștere

Julie K. Brown afirmă că luna aceasta este și mai aglomerată pentru ea decât în 2019, când Epstein a fost găsit mort în celula sa: „Sunt prin telefon cu surse, dau interviuri la televiziune și sunt mereu solicitată.”

Ea rămâne concentrată pe întrebările nerezolvate, în special legate de sursele bogăției lui Epstein.

„După cum se spune, ‘Urmărește banii’,” a spus Brown în emisiunea „AC360” săptămâna trecută.

Îngrijorarea victimelor și reacția guvernului

Brown estimează că oficialii guvernamentali „vor să pună capac acestei povești,” ceea ce îi îngrijorează și mai mult pe unii dintre supraviețuitorii lui Epstein.

„Am vorbit cu câteva dintre ele în ultimele zile și mi-au spus că le este frică,” a relatat jurnalista. Ea a parafrazat ceea ce i-au spus sursele:

„Cu cât guvernul acoperă mai mult aceste fapte, cu atât mă tem mai tare, pentru că mă întreb cine e cu adevărat acest om și cine sunt cei care apar în aceste dosare.”

Alte articole importante
OpenAI dezvăluie cum folosesc oamenii ChatGPT zilnic
Tehnologie
OpenAI dezvăluie cum folosesc oamenii ChatGPT zilnic
OpenAI, împreună cu cercetătorii de la Harvard, a publicat primul raport detaliat despre utilizarea ChatGPT în viața de zi cu zi. Studiul arată că majoritatea conversațiilor nu sunt profesionale, ci personale și practice. Sudiu OpenAI: ChatGPT, tot mai folosit pentru activități personale Deși ChatGPT a devenit un instrument esențial în companii, cifrele arată că oamenii […]
Rezerva Federală taie dobânda cheie în SUA
Rezerva Federală taie dobânda cheie în SUA
Rezerva Federală a SUA a anunțat miercuri o reducere a dobânzii de politică monetară cu 0,25 puncte procentuale. Este prima mișcare dintr-o serie de relaxări anticipate pentru 2025, pe fondul încetinirii pieței muncii. Rezerva Federală SUA anunță o decizie mult așteptată de piețe, dar contestată în interior Rezerva Federală a adoptat cea mai recentă măsură […]
Meta lansează ochelarii Ray-Ban Display de 799 de dolari
Tehnologie
Meta lansează ochelarii Ray-Ban Display de 799 de dolari
Meta a prezentat ochelarii inteligenți Ray-Ban Display, primul model cu display integrat și control prin gesturi. Ochelarii vor fi disponibili în SUA din 30 septembrie. Meta intră pe piața ochelarilor cu display integrat Miercuri, Mark Zuckerberg a dezvăluit oficial ochelarii Meta Ray-Ban Display, primul produs comercial al companiei care integrează un ecran digital. Ochelarii au […]
Rusia va construi o rețea de sateliți care să concureze cu Starlink
Tehnologie
Rusia va construi o rețea de sateliți care să concureze cu Starlink
Rusia va construi o rețea de sateliți pentru a concura cu Starlink. Află mai multe despre această inițiativă ambițioasă. Proiectul, prezentat de autoritățile de la Moscova, vizează consolidarea independenței tehnologice și extinderea accesului la internet prin conexiuni orbitale de mare viteză. Rusia își propune să rivalizeze cu Starlink printr-o rețea de sateliți proprie Rusia pregătește […]
Bulgaria atrage investiții grecești: +466% înainte de euro
Bulgaria atrage investiții grecești: +466% înainte de euro
Investițiile grecești în Bulgaria au crescut cu 466% în ultimii cinci ani. Acest lucru denotă un semn al încrederii regionale în aderarea la moneda europeană unică. Grecia, partener strategic în tranziția Bulgariei către euro La expoziția HELEXPO 2025, unul dintre subiectele centrale a fost viitoarea intrare a Bulgariei în zona euro. Panelul dedicat a adus […]
Problemele de la Unilever se extind. Fondatorul Ben & Jerry’s renunță, acuzând restrângerea misiunii sociale
Problemele de la Unilever se extind. Fondatorul Ben & Jerry’s renunță, acuzând restrângerea misiunii sociale
Problemele de la Unilever au explodat public după ce Jerry Greenfield, cofondator al Ben & Jerry’s, a decis să părăsească brandul după aproape 50 de ani. El a acuzat compania-mamă că a redus la tăcere misiunea socială a brandului. Într-o scrisoare publicată de partenerul său, Ben Cohen, Greenfield a declarat că nu mai poate „cu […]