Prima pagină » Industria auto în pericol: Tarifele impuse de Donald Trump vor reduce producția globală cu 1,5 milioane de vehicule

Industria auto în pericol: Tarifele impuse de Donald Trump vor reduce producția globală cu 1,5 milioane de vehicule

Industria auto în pericol: Tarifele impuse de Donald Trump vor reduce producția globală cu 1,5 milioane de vehicule

Impactul noilor tarife comerciale introduse de președintele american Donald Trump vor fi resimțite puternic la nivel global în 2025, susțin mai mulți experți.

Concret, se estimează că, în decursul acestui an, producția mondială de automobile va fi cu aproximativ 1,5 de milioane de unități mai mică decât în anul precedent.

Tarifele impuse de administrația Trump nu numai că duc la creșterea prețurilor bunurilor de larg consum și ale mașinilor, dar se așteaptă ca acestea să provoace și o scădere semnificativă a producției totale de automobile în acest an. America de Nord va resimți cel mai mult acest

Decizia de a impune taxe vamale suplimentare a generat un val de incertitudine în rândul marilor constructori din industria auto. Pentru a limita efectele financiare ale acestor noi tarife, unii producători analizează posibilitatea relocării capacităților de producție pe teritoriul SUA. În schimb, alții au fost nevoiți să sisteze temporar exporturile către piața nord-americană.

Producția auto la nivel mondial va scădea cu 2% în 2025

O analiză realizată de specialiștii de la S&P Global Mobility indică faptul că, până la finalul anului curent, volumul total de autovehicule fabricate la nivel mondial ar putea ajunge la 87,9 milioane de unități. Totalul ar reprezenta o scădere de 2% față de nivelul înregistrat în 2024.

Acest declin corespunde unei scăderi de peste 1,55 milioane de mașini la nivel global. Ar putea fi al doilea an consecutiv de scădere a producției globale de vehicule, după ce, în anul precedent, producția a scăzut din cauza opririi procesului de fabricație în fabricile mai multor mărci din Japonia.

Unii producători auto au suspendat exporturile către SUA

Statele Unite ale Americii vor resimți cel mai mult impactul tarifelor vamale. Un aspect important îl reprezintă și gradul ridicat de dependență al industriei auto americane de sursele externe. Astfel, după cum a remarcat și publicația Nikkei Asia, aproape 50% din totalul mașinilor noi comercializate pe piața din SUA sunt produse în afara granițelor țării.

În plus, între 30% și 60% din totalul componentelor auto sunt, de asemenea, importate. Având în vedere acest aspect, este posibil ca producția de automobile din America de Nord să scadă cu 9% pe parcursul anului 2025. În ceea ce privește volumele de vânzări din SUA, acestea ar putea scădea cu circa 3% față de anul precedent.

Impactul tarifelor ar putea dura mai mult timp decât se preconiza. Asta din cauză că, mai mulți producători auto, între care Audi, Jaguar Land Rover, Aston Martin, Volkswagen, Lotus și Mitsubishi, au oprit temporar exporturile către SUA pentru a evita impactul financiar al acestor măsuri protecționiste. Aceștia speră că Donald Trump va relaxa tarifele în lunile următoare.

Alte articole importante
Economiștii germani propun anularea unor sărbători legale pentru a stimula economia și investițiile militare
Economiștii germani propun anularea unor sărbători legale pentru a stimula economia și investițiile militare
Întreaga societate germană trebuie să muncească mai mult și să renunțe la cel puțin o sărbătoare legală pentru a susține eforturile de modernizare a unor domenii strategice, respectiv apărare și infrastructură, recomandă Clemens Fuest, președintele institutului economic ifo. Germania se confruntă cu o lipsă acută de forță de muncă, ceea ce-i subminează eforturile de a-și […]
Industria de apărare a României este dependentă de importuri. De unde provin componentele?
Industria de apărare a României este dependentă de importuri. De unde provin componentele?
România continuă să depindă semnificativ de importurile de componente pentru industria sa de apărare, în contextul regional actual, marcat de instabilitate la granițele estice ale Europei. Potrivit unei informări oficiale transmise de Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT), nivelul de dependență față de piese din afara țării variază între 20% și 70%, în funcție […]
GeoEconomia. Guvernele schimbă regulile de piață prin jocuri de putere
GeoEconomia. Guvernele schimbă regulile de piață prin jocuri de putere
Geo-economia, un concept care câștigă teren în contextul crizelor succesive din ultimii ani, a fost tema unei întâlniri care a reunit, la finalul săptămânii trecute, la Washington, lângă Casa Albă, zeci de economiști de la universități de prestigiu și reprezentanți ai instituțiilor care fac jocul în economia mondială, precum FMI. Mulți s-ar putea întreba ce […]
Sfârșitul criptomonedelor? Computerul cuantic ar putea distruge Bitcoin
Sfârșitul criptomonedelor? Computerul cuantic ar putea distruge Bitcoin
Progresele accelerate în domeniul calculului cuantic stârnesc îngrijorări tot mai mari cu privire la siguranța tehnologiei blockchain, inclusiv a criptomonedelor, precum Bitcoin. Chiar dacă nu a fost atins un moment critic, ascensiunea tehnologiei cuantice subliniază nevoia urgentă de a adopta soluții de securitate „post-cuantică” pentru a proteja nu doar criptomonedele, ci și sistemele informatice globale. […]
Interzis la muncă în UK fără diploma de studii superioare! Lovitură dură pentru imigranți: ce categorii scapă de tăierea vizelor și cine riscă deportarea până în 2026
Interzis la muncă în UK fără diploma de studii superioare! Lovitură dură pentru imigranți: ce categorii scapă de tăierea vizelor și cine riscă deportarea până în 2026
Guvernul britanic anunță cea mai dură reformă în materie de imigrație din ultimul deceniu: doar lucrătorii cu studii superioare vor mai putea obține vize de muncă în majoritatea domeniilor, iar studenții străini riscă să fie trimiși acasă dacă nu-și găsesc rapid un loc de muncă. Restricțiile vin pe fondul unei presiuni politice interne și a […]
America se pregătește pentru taxiurile fără șofer. “Viitorul mobilității nu va fi al celor care se grăbesc, ci al celor care inspiră încredere”
America se pregătește pentru taxiurile fără șofer. “Viitorul mobilității nu va fi al celor care se grăbesc, ci al celor care inspiră încredere”
 “Viitorul mobilității nu va fi al celor care se grăbesc, ci al celor care inspiră încredere”, declară Sebastian Thrun, cofondator al Waymo și una dintre figurile proeminente ale sectorului tehnologic ce vizează dezvoltarea vehiculelor fără șofer. Viitorul industriei robotaxiurilor, spune el – citat de Business Insider – va fi decis nu de viteza de scalare, […]