Prima pagină » „Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

„Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

„Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

De la sportivi de top la festivalieri și angajați de birou, americanii au transformat consumul de băuturi cu electroliți într-o adevărată obsesie. Odată cu ascensiunea brandului Liquid I.V., industria hidratării a explodat și a atins o valoare de 1,5 miliarde de dolari.

Hidratarea devine un stil de viață în SUA

Într-o eră în care fiecare alegere de consum devine un statement, Mike Keech, CEO al Liquid I.V., susține că marea problemă a lumii moderne este deshidratarea cronică. Chiar dacă medicii au opinii împărțite, statisticile de vânzări vorbesc de la sine: piața băuturilor și pudrelor de hidratare a depășit 1,5 miliarde de dolari, cu Liquid I.V. în frunte.

Lansați inițial în 2012 pentru sportivi, acești „potențiatori de hidratare” au devenit rapid populari în rândul oamenilor obișnuiți, de la „gym bunnies” la părinți ocupați și până la tinerii din festivaluri precum Coachella, unde brandul e sponsor oficial. Astăzi, Liquid I.V. face parte din portofoliul Unilever și a devenit un „power brand” cu vânzări în creștere cu două cifre, scrie CNN.

Conveniența pudrei: cum s-a transformat hidratarea într-o afacere ușor de transportat

Secretul succesului? Conveniența. Pudrele de hidratare, precum cele de la Liquid I.V., au prins la publicul larg tocmai pentru că sunt ușor de transportat și nu necesită spațiu în frigider. „E ceva ce poți avea pe birou sau în geanta de sală”, explică Howard Telford, expert la Euromonitor. Companii precum PepsiCo, cu Gatorade, și Coca-Cola, cu BodyArmor, s-au grăbit să lanseze propriile versiuni, iar Electrolit investește 400 de milioane de dolari într-o fabrică nouă în SUA.

Pe de altă parte, startup-uri precum LMNT și Waterdrop, susținute de Novak Djokovic, au apărut ca „fast followers”, încercând să înlocuiască succesul Liquid I.V. În doar patru ani, piața pudrelor de hidratare a crescut cu 20% doar în 2024, iar BodyArmor a vândut produse de 120 de milioane de dolari în primul an cu noile sale băuturi și pudre Flash I.V.

Mit, adevăr sau doar marketing?

Nu toți specialiștii sunt convinși că această explozie de hidratare e justificată. Heidi Skolnik, nutriționist sportiv la Hospital for Special Surgery din New York, avertizează că, pentru persoanele sedentare, apa simplă e de ajuns: „A vorbi despre deshidratare cronică în rândul celor cu acces constant la apă e, probabil, o exagerare”, spune ea. În același timp, recunoaște că aromele și pudrele ajută oamenii să bea mai multă apă, un lucru pozitiv, dacă sunt consumate responsabil.

Totuși, Keech insistă că Liquid I.V. investește masiv în studii clinice, pentru a susține beneficiile reale ale produselor sale. De altfel, strategia brandului nu e doar științifică, ci și emoțională: transformă un obicei banal – băutul de apă – într-o experiență cool și „de lifestyle”, cu arome virale și parteneriate cu influenceri.

Alte articole importante
ANALIZĂ: Unde se acordă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice
Companii
ANALIZĂ: Unde se acordă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice
Majoritatea țărilor europene oferă subvenții pentru a stimula achiziția de vehicule electrice, însă aceste stimulente diferă foarte mult. Deși stimulentele guvernamentale joacă un rol esențial în procesul de tranziție globală către mobilitatea electrică, nu toate statele acordă acest sprijin fiscal. Țările unde se oferă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice Vânzările de vehicule electrice […]
Puterea persuasivă a AI: Cum pot chatboții să schimbe opiniile oamenilor
Tehnologie
Puterea persuasivă a AI: Cum pot chatboții să schimbe opiniile oamenilor
Chatboții AI au demonstrat că pot influența rapid și eficient opiniile oamenilor, chiar și în domenii sensibile precum politica sau credințele personale. Prin conversații scurte, personalizate și susținute cu dovezi, aceste modele AI pot schimba percepțiile utilizatorilor și pot avea un impact de durată asupra atitudinilor lor. Puterea subtilă a AI: chatboții care modelează atitudinile […]
Profiturile băncilor au intrat în vizorul Kremlinului care vrea să le confiște pentru a acoperi gaura din buget
Profiturile băncilor au intrat în vizorul Kremlinului care vrea să le confiște pentru a acoperi gaura din buget
Profiturile băncilor au ajuns în centrul atenției autorităților ruse după ce deficitul bugetar a crescut la 4,19 trilioane de ruble în primele opt luni ale lui 2025. Comparativ, bugetul planificat era de 1,1 trilioane de ruble. Oficialii caută surse suplimentare de venit pentru a acoperi gaura din buget. Astfel, băncile ar putea fi primele vizate. […]
Imaginile și clipurile deepfake care ating dreptul la imagine pot aduce 5 ani de închisoare. Țara europeană care a luat decizia
Tehnologie
Imaginile și clipurile deepfake care ating dreptul la imagine pot aduce 5 ani de închisoare. Țara europeană care a luat decizia
Imaginile și clipurile generate de inteligența artificială sunt vizate de noua lege adoptată miercuri de parlamentul italian, prima din UE cu reglementări complete conform AI Act. Premierul Giorgia Meloni a explicat că legea promovează utilizarea AI sigură, transparentă și centrată pe cetățean, combinând inovația cu protecția datelor personale, scrie Reuters. Sectoare multiple unde se aplică […]
Bulgaria garantează împrumuturi pentru proiecte energetice
Bulgaria garantează împrumuturi pentru proiecte energetice
Bulgaria garantează împrumuturi de 248,9 milioane de leva pentru Coridorul Vertical de Gaze. Află mai multe despre suportul financiar. Guvernul de la Sofia a aprobat acordarea unor împrumuturi garantate de stat, în valoare de 248,9 milioane de leva, pentru a accelera dezvoltarea acestei infrastructuri strategice. Bulgaria garantează împrumuturi de 248,9 milioane de leva Guvernul Bulgariei […]
Australia investește 6,8 miliarde € în submarine nucleare strategice
Australia investește 6,8 miliarde € în submarine nucleare strategice
Australia investește 6,8 miliarde de euro într-un nou șantier naval pentru submarine nucleare, modernizând astfel industria de apărare. Proiectul, considerat unul strategic pentru securitatea națională și pentru viitorul industriei de apărare europene, marchează o etapă crucială în modernizarea capacităților militare franceze. Acest lucru arată cum Australia investește în viitorul industriei de apărare. Australia investește în […]