Prima pagină » „Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

„Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

„Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

De la sportivi de top la festivalieri și angajați de birou, americanii au transformat consumul de băuturi cu electroliți într-o adevărată obsesie. Odată cu ascensiunea brandului Liquid I.V., industria hidratării a explodat și a atins o valoare de 1,5 miliarde de dolari.

Hidratarea devine un stil de viață în SUA

Într-o eră în care fiecare alegere de consum devine un statement, Mike Keech, CEO al Liquid I.V., susține că marea problemă a lumii moderne este deshidratarea cronică. Chiar dacă medicii au opinii împărțite, statisticile de vânzări vorbesc de la sine: piața băuturilor și pudrelor de hidratare a depășit 1,5 miliarde de dolari, cu Liquid I.V. în frunte.

Lansați inițial în 2012 pentru sportivi, acești „potențiatori de hidratare” au devenit rapid populari în rândul oamenilor obișnuiți, de la „gym bunnies” la părinți ocupați și până la tinerii din festivaluri precum Coachella, unde brandul e sponsor oficial. Astăzi, Liquid I.V. face parte din portofoliul Unilever și a devenit un „power brand” cu vânzări în creștere cu două cifre, scrie CNN.

Conveniența pudrei: cum s-a transformat hidratarea într-o afacere ușor de transportat

Secretul succesului? Conveniența. Pudrele de hidratare, precum cele de la Liquid I.V., au prins la publicul larg tocmai pentru că sunt ușor de transportat și nu necesită spațiu în frigider. „E ceva ce poți avea pe birou sau în geanta de sală”, explică Howard Telford, expert la Euromonitor. Companii precum PepsiCo, cu Gatorade, și Coca-Cola, cu BodyArmor, s-au grăbit să lanseze propriile versiuni, iar Electrolit investește 400 de milioane de dolari într-o fabrică nouă în SUA.

Pe de altă parte, startup-uri precum LMNT și Waterdrop, susținute de Novak Djokovic, au apărut ca „fast followers”, încercând să înlocuiască succesul Liquid I.V. În doar patru ani, piața pudrelor de hidratare a crescut cu 20% doar în 2024, iar BodyArmor a vândut produse de 120 de milioane de dolari în primul an cu noile sale băuturi și pudre Flash I.V.

Mit, adevăr sau doar marketing?

Nu toți specialiștii sunt convinși că această explozie de hidratare e justificată. Heidi Skolnik, nutriționist sportiv la Hospital for Special Surgery din New York, avertizează că, pentru persoanele sedentare, apa simplă e de ajuns: „A vorbi despre deshidratare cronică în rândul celor cu acces constant la apă e, probabil, o exagerare”, spune ea. În același timp, recunoaște că aromele și pudrele ajută oamenii să bea mai multă apă, un lucru pozitiv, dacă sunt consumate responsabil.

Totuși, Keech insistă că Liquid I.V. investește masiv în studii clinice, pentru a susține beneficiile reale ale produselor sale. De altfel, strategia brandului nu e doar științifică, ci și emoțională: transformă un obicei banal – băutul de apă – într-o experiență cool și „de lifestyle”, cu arome virale și parteneriate cu influenceri.

Alte articole importante
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
Companii
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
România devine un pol strategic pe harta globală a Google. Compania americană a anunțat că biroul său din București este, în prezent, cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din regiunea EMEA. Peste 400 de angajați dezvoltă la București inovațiile care vor domina viitorul tech. România, liderul regional al inovației Google La 15 […]
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Italia se pregătește de o explozie turistică în februarie 2026, când Milano și Cortina vor găzdui Jocurile Olimpice de Iarnă. Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale deceniului. Cu mai puțin de 100 de zile rămase până la deschidere, biletele s-au vândut deja într-o proporție impresionantă. Mii de turiști străini au început să-și […]
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Companii
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Marile companii tehnologice Alphabet, Meta, Microsoft și Amazon au transmis un mesaj comun la finalul sezonului de raportări financiare. Potrivit acestora, cheltuielile în domeniul inteligenței artificiale vor continua să crească semnificativ și anunță că, în 2025, totalul investițiilor combinate în acest sector vor depăși 380 de miliarde de dolari. Companiile tehnologice pompează peste 380 miliarde […]
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Companii
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Compania olandeză Nexperia a anunțat suspendarea livrărilor unui material esențial pentru producția de cipuri. Decizia ar putea afecta lanțurile de aprovizionare din industria semiconductorilor și ridică semne de întrebare privind stabilitatea pieței globale, deja marcată de tensiuni geopolitice și deficit de materii prime critice. Agitație pe piața cipurilor: Nexperia suspendă livrările unui material esențial pentru cipuri […]
ANALIZĂ
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
În următoarele decenii, țările europene, ca și alte state dezvoltate, vor deveni economii AI, motiv pentru care specialiștii propun noțiunea capitalului universal. Tehnologia se va răspândi în toate domeniile, de la contabilitate la supermarketuri și fabrici. Creșterea productivității și acumularea de avere vor fi rapide, însă legătura cu locurile de muncă și veniturile va slăbi. […]
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]