De la sportivi de top la festivalieri și angajați de birou, americanii au transformat consumul de băuturi cu electroliți într-o adevărată obsesie. Odată cu ascensiunea brandului Liquid I.V., industria hidratării a explodat și a atins o valoare de 1,5 miliarde de dolari.
Într-o eră în care fiecare alegere de consum devine un statement, Mike Keech, CEO al Liquid I.V., susține că marea problemă a lumii moderne este deshidratarea cronică. Chiar dacă medicii au opinii împărțite, statisticile de vânzări vorbesc de la sine: piața băuturilor și pudrelor de hidratare a depășit 1,5 miliarde de dolari, cu Liquid I.V. în frunte.
Lansați inițial în 2012 pentru sportivi, acești „potențiatori de hidratare” au devenit rapid populari în rândul oamenilor obișnuiți, de la „gym bunnies” la părinți ocupați și până la tinerii din festivaluri precum Coachella, unde brandul e sponsor oficial. Astăzi, Liquid I.V. face parte din portofoliul Unilever și a devenit un „power brand” cu vânzări în creștere cu două cifre, scrie CNN.
Secretul succesului? Conveniența. Pudrele de hidratare, precum cele de la Liquid I.V., au prins la publicul larg tocmai pentru că sunt ușor de transportat și nu necesită spațiu în frigider. „E ceva ce poți avea pe birou sau în geanta de sală”, explică Howard Telford, expert la Euromonitor. Companii precum PepsiCo, cu Gatorade, și Coca-Cola, cu BodyArmor, s-au grăbit să lanseze propriile versiuni, iar Electrolit investește 400 de milioane de dolari într-o fabrică nouă în SUA.
Pe de altă parte, startup-uri precum LMNT și Waterdrop, susținute de Novak Djokovic, au apărut ca „fast followers”, încercând să înlocuiască succesul Liquid I.V. În doar patru ani, piața pudrelor de hidratare a crescut cu 20% doar în 2024, iar BodyArmor a vândut produse de 120 de milioane de dolari în primul an cu noile sale băuturi și pudre Flash I.V.
Nu toți specialiștii sunt convinși că această explozie de hidratare e justificată. Heidi Skolnik, nutriționist sportiv la Hospital for Special Surgery din New York, avertizează că, pentru persoanele sedentare, apa simplă e de ajuns: „A vorbi despre deshidratare cronică în rândul celor cu acces constant la apă e, probabil, o exagerare”, spune ea. În același timp, recunoaște că aromele și pudrele ajută oamenii să bea mai multă apă, un lucru pozitiv, dacă sunt consumate responsabil.
Totuși, Keech insistă că Liquid I.V. investește masiv în studii clinice, pentru a susține beneficiile reale ale produselor sale. De altfel, strategia brandului nu e doar științifică, ci și emoțională: transformă un obicei banal – băutul de apă – într-o experiență cool și „de lifestyle”, cu arome virale și parteneriate cu influenceri.