Prima pagină » „Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

„Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

„Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

De la sportivi de top la festivalieri și angajați de birou, americanii au transformat consumul de băuturi cu electroliți într-o adevărată obsesie. Odată cu ascensiunea brandului Liquid I.V., industria hidratării a explodat și a atins o valoare de 1,5 miliarde de dolari.

Hidratarea devine un stil de viață în SUA

Într-o eră în care fiecare alegere de consum devine un statement, Mike Keech, CEO al Liquid I.V., susține că marea problemă a lumii moderne este deshidratarea cronică. Chiar dacă medicii au opinii împărțite, statisticile de vânzări vorbesc de la sine: piața băuturilor și pudrelor de hidratare a depășit 1,5 miliarde de dolari, cu Liquid I.V. în frunte.

Lansați inițial în 2012 pentru sportivi, acești „potențiatori de hidratare” au devenit rapid populari în rândul oamenilor obișnuiți, de la „gym bunnies” la părinți ocupați și până la tinerii din festivaluri precum Coachella, unde brandul e sponsor oficial. Astăzi, Liquid I.V. face parte din portofoliul Unilever și a devenit un „power brand” cu vânzări în creștere cu două cifre, scrie CNN.

Conveniența pudrei: cum s-a transformat hidratarea într-o afacere ușor de transportat

Secretul succesului? Conveniența. Pudrele de hidratare, precum cele de la Liquid I.V., au prins la publicul larg tocmai pentru că sunt ușor de transportat și nu necesită spațiu în frigider. „E ceva ce poți avea pe birou sau în geanta de sală”, explică Howard Telford, expert la Euromonitor. Companii precum PepsiCo, cu Gatorade, și Coca-Cola, cu BodyArmor, s-au grăbit să lanseze propriile versiuni, iar Electrolit investește 400 de milioane de dolari într-o fabrică nouă în SUA.

Pe de altă parte, startup-uri precum LMNT și Waterdrop, susținute de Novak Djokovic, au apărut ca „fast followers”, încercând să înlocuiască succesul Liquid I.V. În doar patru ani, piața pudrelor de hidratare a crescut cu 20% doar în 2024, iar BodyArmor a vândut produse de 120 de milioane de dolari în primul an cu noile sale băuturi și pudre Flash I.V.

Mit, adevăr sau doar marketing?

Nu toți specialiștii sunt convinși că această explozie de hidratare e justificată. Heidi Skolnik, nutriționist sportiv la Hospital for Special Surgery din New York, avertizează că, pentru persoanele sedentare, apa simplă e de ajuns: „A vorbi despre deshidratare cronică în rândul celor cu acces constant la apă e, probabil, o exagerare”, spune ea. În același timp, recunoaște că aromele și pudrele ajută oamenii să bea mai multă apă, un lucru pozitiv, dacă sunt consumate responsabil.

Totuși, Keech insistă că Liquid I.V. investește masiv în studii clinice, pentru a susține beneficiile reale ale produselor sale. De altfel, strategia brandului nu e doar științifică, ci și emoțională: transformă un obicei banal – băutul de apă – într-o experiență cool și „de lifestyle”, cu arome virale și parteneriate cu influenceri.

Alte articole importante
Schimbare majoră în economia globală: Japonia cedează locul de principal creditor mondial, după 34 de ani
Schimbare majoră în economia globală: Japonia cedează locul de principal creditor mondial, după 34 de ani
După mai bine de trei decenii în care Japonia a dominat clasamentul mondial al creditorilor, Germania i-a luat locul. Deși activele externe ale Japoniei au atins un nivel record, efectele deprecierii yenului și surplusul comercial al Germaniei au înclinat balanța. Japonia, detronată de Germania după un record de 34 de ani Pentru prima dată în […]
Dacia rămâne motorul exporturilor auto din România. 92% din producție pleacă „afară”
Companii
Dacia rămâne motorul exporturilor auto din România. 92% din producție pleacă „afară”
Dacia continuă să fie pilonul principal al industriei auto autohtone, remarcându-se la nivel internațional printr-o strategie de vânzări solidă. Cu peste 92% din producție livrată pe piețele externe, brandul românesc consolidează poziția României în lanțul global al producătorilor din acest sector, într-un moment în care tranziția către vehicule moderne și sustenabile devine tot mai importantă. […]
Scandalul Harvard explodează în SUA. Surse New York Times: Administrația Trump va anula absolut toate fondurile federale
Scandalul Harvard explodează în SUA. Surse New York Times: Administrația Trump va anula absolut toate fondurile federale
Un nou pas radical a fost anunțat de administrația Trump: toate contractele federale rămase cu Universitatea Harvard, în valoare estimată de 100 de milioane de dolari, urmează să fie anulate. Potrivit unei scrisori ce urmează să fie trimisă marți agențiilor federale, acestea vor fi instruite să înceteze contractele existente și să identifice furnizori alternativi pentru […]
PwC: Vânzările de vehicule electrice în România s-au prăbușit, pe fondul întârzierilor programului Rabla
PwC: Vânzările de vehicule electrice în România s-au prăbușit, pe fondul întârzierilor programului Rabla
Piața auto din România se confruntă cu un recul semnificativ al vânzărilor de vehicule electrice în 2025, într-o perioadă în care principalele economii europene apasă pedala de accelerație în direcția mobilității electrice.  Potrivit unei analize realizată de PwC România, întârzierile prelungite în lansarea programului Rabla au provocat o scădere abruptă a înmatriculărilor de automobile cu […]
AFM a publicat ghidul complet Rabla 2025. Cum te înscrii în program? (VIDEO)
AFM a publicat ghidul complet Rabla 2025. Cum te înscrii în program? (VIDEO)
Din acest an, programul Rabla destinat reînnoirii parcului auto național vine cu o serie de actualizări importante, inclusiv un ghid nou pentru operatorii economici și persoanele juridice de drept privat. Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat un ghid video informativ menit să simplifice procesul de înscriere și completare a cererii de finanțare în cadrul […]
SalesTools AI obține o finanțare de 2 milioane EUR. Startup-ul fondat de un duo româno-danez vrea să construiască cel mai mare laborator de AI din România
Companii
SalesTools AI obține o finanțare de 2 milioane EUR. Startup-ul fondat de un duo româno-danez vrea să construiască cel mai mare laborator de AI din România
Un startup româno-danez, SalesTools AI, reușește să atragă o finanțare importantă de 2 milioane de euro de la GapMinder Fund II. Fondatorii companiei, Loredana și Jesper Qvist, își propun să transforme Bucureștiul într-un pol de excelență pentru cercetarea în inteligența artificială și să cucerească piețele internaționale prin agenți digitali autonomi care reinventează vânzările B2B. Finanțare […]