Prima pagină » „Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

„Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

„Industria hidratării”, o afacere de 1,5 miliarde de dolari în SUA. Cum au explodat vânzările de băuturi cu electroliți

De la sportivi de top la festivalieri și angajați de birou, americanii au transformat consumul de băuturi cu electroliți într-o adevărată obsesie. Odată cu ascensiunea brandului Liquid I.V., industria hidratării a explodat și a atins o valoare de 1,5 miliarde de dolari.

Hidratarea devine un stil de viață în SUA

Într-o eră în care fiecare alegere de consum devine un statement, Mike Keech, CEO al Liquid I.V., susține că marea problemă a lumii moderne este deshidratarea cronică. Chiar dacă medicii au opinii împărțite, statisticile de vânzări vorbesc de la sine: piața băuturilor și pudrelor de hidratare a depășit 1,5 miliarde de dolari, cu Liquid I.V. în frunte.

Lansați inițial în 2012 pentru sportivi, acești „potențiatori de hidratare” au devenit rapid populari în rândul oamenilor obișnuiți, de la „gym bunnies” la părinți ocupați și până la tinerii din festivaluri precum Coachella, unde brandul e sponsor oficial. Astăzi, Liquid I.V. face parte din portofoliul Unilever și a devenit un „power brand” cu vânzări în creștere cu două cifre, scrie CNN.

Conveniența pudrei: cum s-a transformat hidratarea într-o afacere ușor de transportat

Secretul succesului? Conveniența. Pudrele de hidratare, precum cele de la Liquid I.V., au prins la publicul larg tocmai pentru că sunt ușor de transportat și nu necesită spațiu în frigider. „E ceva ce poți avea pe birou sau în geanta de sală”, explică Howard Telford, expert la Euromonitor. Companii precum PepsiCo, cu Gatorade, și Coca-Cola, cu BodyArmor, s-au grăbit să lanseze propriile versiuni, iar Electrolit investește 400 de milioane de dolari într-o fabrică nouă în SUA.

Pe de altă parte, startup-uri precum LMNT și Waterdrop, susținute de Novak Djokovic, au apărut ca „fast followers”, încercând să înlocuiască succesul Liquid I.V. În doar patru ani, piața pudrelor de hidratare a crescut cu 20% doar în 2024, iar BodyArmor a vândut produse de 120 de milioane de dolari în primul an cu noile sale băuturi și pudre Flash I.V.

Mit, adevăr sau doar marketing?

Nu toți specialiștii sunt convinși că această explozie de hidratare e justificată. Heidi Skolnik, nutriționist sportiv la Hospital for Special Surgery din New York, avertizează că, pentru persoanele sedentare, apa simplă e de ajuns: „A vorbi despre deshidratare cronică în rândul celor cu acces constant la apă e, probabil, o exagerare”, spune ea. În același timp, recunoaște că aromele și pudrele ajută oamenii să bea mai multă apă, un lucru pozitiv, dacă sunt consumate responsabil.

Totuși, Keech insistă că Liquid I.V. investește masiv în studii clinice, pentru a susține beneficiile reale ale produselor sale. De altfel, strategia brandului nu e doar științifică, ci și emoțională: transformă un obicei banal – băutul de apă – într-o experiență cool și „de lifestyle”, cu arome virale și parteneriate cu influenceri.

Alte articole importante
Autismul dincolo de cuvinte, pașii care vorbesc despre diversitatea neurologică
Analize
Autismul dincolo de cuvinte, pașii care vorbesc despre diversitatea neurologică
Autismul nu înseamnă doar o altă perspectivă asupra lumii, ci și o altă amprentă lăsată cu fiecare pas. Dincolo de dificultățile de comunicare, modul în care pășesc persoanele cu autism deschide o fereastră subtilă către complexitatea creierului uman. Fiecare mișcare, fiecare ezitare sau siguranță, devine o expresie a diversității neurologice – o invitație la empatie […]
Noul val de fuziuni și achiziții din Japonia aduce tranzacții record de 232 mld. dolari și ajunge la cel mai mare nivel din istorie
Noul val de fuziuni și achiziții din Japonia aduce tranzacții record de 232 mld. dolari și ajunge la cel mai mare nivel din istorie
Japonia rescrie regulile jocului în economia globală: în prima jumătate a anului 2025, țara a atins un record absolut în domeniul fuziunilor și achizițiilor (M&A), cu tranzacții în valoare de 232 de miliarde de dolari. Departe de instabilitatea geopolitică și economică ce macină alte regiuni, Japonia devine motorul redresării pieței asiatice, impulsionată de reforme structurale, […]
TikTok pregătește o nouă aplicație pentru SUA după ce Trump a anunțat un acord „aproape finalizat” pentru populara aplicație
Companii
TikTok pregătește o nouă aplicație pentru SUA după ce Trump a anunțat un acord „aproape finalizat” pentru populara aplicație
Compania chineză ByteDance, proprietara TikTok, lucrează la lansarea unei aplicații alternative dedicate exclusiv utilizatorilor din Statele Unite, potrivit unui raport publicat de The Information, care citează surse apropiate proiectului. Această mutare vine pe fondul amenințării unei posibile interdicții a aplicației pe teritoriul american și după ce președintele Trump a anunțat un acord „aproape finalizat” pentru […]
China a inaugurat cel mai mare dom gonflabil din lume, pentru a combate poluarea și zgomotul din șantiere
China a inaugurat cel mai mare dom gonflabil din lume, pentru a combate poluarea și zgomotul din șantiere
Construcțiile urbane sunt cunoscute pentru impactul lor negativ asupra mediului înconjurător, generând praf și zgomot care afectează comunitățile din apropiere. În orașul Jinan, China, autoritățile au implementat o soluție revoluționară pentru a limita aceste probleme: au instalat cel mai mare dom gonflabil din lume, acoperind o suprafață impresionantă de 20.000 de metri pătrați. Această structură […]
Oaspeți de rang înalt la Centrala Nucleară de la Cernavodă. România și Coreea de Sud își consolidează parteneriatul nuclear
Oaspeți de rang înalt la Centrala Nucleară de la Cernavodă. România și Coreea de Sud își consolidează parteneriatul nuclear
Centrala Nucleară de la Cernavodă a fost sâmbătă gazda unei vizite oficiale de mare însemnătate, care subliniază profunzimea parteneriatului strategic dintre România și Republica Coreea. Excelența Sa domnul Woo Won-shik, Președintele Adunării Naționale a Republicii Coreea, a vizitat centrala, însoțit de Excelența Sa domnul Rim Kap-soo, Ambasadorul Republicii Coreea în România, și de reprezentanți de […]
Puma aleargă pe teren alunecos: Prăbușire a acțiunilor, CEO-ul cere schimbare de strategie
Companii
Puma aleargă pe teren alunecos: Prăbușire a acțiunilor, CEO-ul cere schimbare de strategie
Grupul german Puma traversează una dintre cele mai dificile perioade din istoria sa, după ce a anunțat o scădere abruptă a profitului și o prăbușire a acțiunilor cu aproape 20%. Anunțul vine pe fondul celui de-al treilea avertisment de profit din acest an, deturnând așteptările investitorilor către un an financiar marcat de pierderi semnificative. Compania […]