Prima pagină » Louis Vuitton a dat lovitura în România! Cifre record după scandalul cu bluza inspirată din ia românească

Louis Vuitton a dat lovitura în România! Cifre record după scandalul cu bluza inspirată din ia românească

Louis Vuitton a dat lovitura în România! Cifre record după scandalul cu bluza inspirată din ia românească
sursă foto: Shutterstock

După ce anul trecut a fost prins în mijlocul unui scandal cultural major cu bluza inspirată din ia românească, Louis Vuitton nu doar că a scăpat basma curată, ci a înregistrat și cel mai mare profit de până acum în România. Brandul de lux francez pare că a transformat controversa într-o rampă de lansare pentru afaceri locale spectaculoase.

După scandalul cu bluza inspirată din ia românească, Louis Vuitton rupe topurile de vânzări în România

La doar un an de la controversa care a generat un val de reacții negative pe internet, Louis Vuitton a reușit să închidă anul financiar din România cu o performanță fără precedent. Cifra de afaceri a urcat la aproape 120 de milioane de lei în 2023, în creștere față de cei 98,3 milioane de lei înregistrați anterior.

Profitul net a crescut, de asemenea, ajungând la 32,8 milioane de lei, față de 30,6 milioane în anul precedent. Brandul își menține o prezență discretă, cu doar 15 angajați, dar impactul financiar este major.

Această creștere vine după un moment tensionat: în 2023, Louis Vuitton a fost acuzat de folosirea unei bluze inspirate din ia tradițională românească fără a menționa originea. Publicul român a reacționat vehement pe rețelele sociale, acuzând casa de modă de lipsă de respect față de patrimoniul cultural. Ca urmare, produsul a fost retras de pe site, iar brandul și-a cerut scuze oficiale. Reprezentanții casei de modă au declarat că a fost o greșeală „involuntară”, iar ambasadoarele României în Franța și la UNESCO au fost implicate direct în discuții de reconciliere.

Scuze formale și o lecție de branding internațional

La Paris, întâlnirea dintre ambasadoarele României și reprezentanții Louis Vuitton a fost una diplomatică, dar și strategică. Casa de modă a recunoscut public greșeala și a recunoscut că nu a verificat sursa de inspirație pentru designul respectiv.

Deși inițial reacțiile publice au fost dure, retragerea rapidă a produsului și atitudinea cooperantă a brandului au contribuit la calmarea spiritele. Mai mult decât atât, Louis Vuitton pare că a ieșit întărit din acest episod, consolidându-și reputația în România.

Pentru un brand de lux, adaptarea la sensibilitățile culturale locale este esențială, iar Louis Vuitton pare să fi învățat această lecție. Departe de a suferi pierderi, compania a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor și a reușit să rămână relevantă în ochii consumatorului român.

Controversele culturale nu par să fi afectat negativ încrederea românilor în Louis Vuitton. Din contră, prezența discretă a brandului, serviciile exclusive și notorietatea internațională par să fi consolidat poziția acestuia pe piața de lux din România.

Alte articole importante
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
Companii
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
România devine un pol strategic pe harta globală a Google. Compania americană a anunțat că biroul său din București este, în prezent, cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din regiunea EMEA. Peste 400 de angajați dezvoltă la București inovațiile care vor domina viitorul tech. România, liderul regional al inovației Google La 15 […]
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Italia se pregătește de o explozie turistică în februarie 2026, când Milano și Cortina vor găzdui Jocurile Olimpice de Iarnă. Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale deceniului. Cu mai puțin de 100 de zile rămase până la deschidere, biletele s-au vândut deja într-o proporție impresionantă. Mii de turiști străini au început să-și […]
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Companii
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Marile companii tehnologice Alphabet, Meta, Microsoft și Amazon au transmis un mesaj comun la finalul sezonului de raportări financiare. Potrivit acestora, cheltuielile în domeniul inteligenței artificiale vor continua să crească semnificativ și anunță că, în 2025, totalul investițiilor combinate în acest sector vor depăși 380 de miliarde de dolari. Companiile tehnologice pompează peste 380 miliarde […]
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Companii
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Compania olandeză Nexperia a anunțat suspendarea livrărilor unui material esențial pentru producția de cipuri. Decizia ar putea afecta lanțurile de aprovizionare din industria semiconductorilor și ridică semne de întrebare privind stabilitatea pieței globale, deja marcată de tensiuni geopolitice și deficit de materii prime critice. Agitație pe piața cipurilor: Nexperia suspendă livrările unui material esențial pentru cipuri […]
ANALIZĂ
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
În următoarele decenii, țările europene, ca și alte state dezvoltate, vor deveni economii AI, motiv pentru care specialiștii propun noțiunea capitalului universal. Tehnologia se va răspândi în toate domeniile, de la contabilitate la supermarketuri și fabrici. Creșterea productivității și acumularea de avere vor fi rapide, însă legătura cu locurile de muncă și veniturile va slăbi. […]
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]