Prima pagină » Luxul britanic, în sistem de avarie. Burberry dă afară 1.700 de angajați, pe fondul pierderilor financiare semnificative

Luxul britanic, în sistem de avarie. Burberry dă afară 1.700 de angajați, pe fondul pierderilor financiare semnificative

Luxul britanic, în sistem de avarie. Burberry dă afară 1.700 de angajați, pe fondul pierderilor financiare semnificative
Burberry dă afară 1.700 de angajați, pe fondul pierderilor financiare semnificative

Casa britanică de modă de lux Burberry a anunțat planuri de reducere a aproximativ 1.700 de locuri de muncă, ca parte a unei strategii de reducere a costurilor ce urmează să fie implementată până în 2027. Decizia vine în contextul raportării unei pierderi de 66 de milioane de lire sterline în anul fiscal precedent.

Reducerea posturilor ar urma să afecteze aproape 20% din totalul angajaților la nivel global, cu un impact major asupra operațiunilor de la fabrica din Castleford, West Yorkshire. CEO-ul Burberry, Joshua Schulman, a precizat că majoritatea concedierilor vor viza echipele din sediul central, în special din Regatul Unit, unde se află cea mai mare parte a angajaților companiei.

Schulman a confirmat că programul de lucru va fi reorganizat, iar schimburile de noapte la fabrica din Castleford, unde se produc trench-coat-uri cu prețuri între 1.000 și 10.000 de lire sterline, vor fi eliminate.

„De mult timp, avem o capacitate excedentară la această unitate, ceea ce nu este sustenabil,” a declarat directorul executiv al casei de modă pentru BBC.

Totuși, el a subliniat că aceste schimbări au scopul de a proteja producția britanică, menționând că în a doua jumătate a anului este planificată o investiție majoră pentru modernizarea fabricii.

Burberry, nevoită să schimbe programele de lucru

Burberry va adapta, de asemenea, programele de lucru pentru a se alinia cu perioadele de vârf din magazine, ceea ce va conduce la noi reduceri de personal. Alte economii vor proveni din optimizarea cheltuielilor operaționale, inclusiv o eficientizare a achizițiilor și a gestionării proprietăților imobiliare.

Compania a precizat că aceste reduceri vor fi realizate „în urma unor consultări acolo unde este cazul.”

 Fondată în 1856, Burberry produce faimoasele sale impermeabile în Yorkshire din 1972. În noiembrie anul trecut, compania anunțase deja un plan de economii de 40 de milioane de lire, care acum se adaugă noilor măsuri, vizând economii totale anuale de 100 de milioane de lire până în primăvara lui 2027.

„Forța continuă a segmentelor noastre de îmbrăcăminte exterioară și eșarfe îmi întărește convingerea că cele mai mari oportunități ale noastre sunt acolo unde păstrăm autenticitatea,” a afirmat Schulman, care a preluat conducerea Burberry în iulie anul trecut. „Deși traversăm un mediu macroeconomic dificil și suntem încă în fazele inițiale ale redresării, rămân mai optimist ca niciodată că cele mai bune zile ale Burberry sunt încă înainte,” a mai spus executivul britanic.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]