Casa britanică de modă de lux Burberry a anunțat planuri de reducere a aproximativ 1.700 de locuri de muncă, ca parte a unei strategii de reducere a costurilor ce urmează să fie implementată până în 2027. Decizia vine în contextul raportării unei pierderi de 66 de milioane de lire sterline în anul fiscal precedent.
Reducerea posturilor ar urma să afecteze aproape 20% din totalul angajaților la nivel global, cu un impact major asupra operațiunilor de la fabrica din Castleford, West Yorkshire. CEO-ul Burberry, Joshua Schulman, a precizat că majoritatea concedierilor vor viza echipele din sediul central, în special din Regatul Unit, unde se află cea mai mare parte a angajaților companiei.
Schulman a confirmat că programul de lucru va fi reorganizat, iar schimburile de noapte la fabrica din Castleford, unde se produc trench-coat-uri cu prețuri între 1.000 și 10.000 de lire sterline, vor fi eliminate.
„De mult timp, avem o capacitate excedentară la această unitate, ceea ce nu este sustenabil,” a declarat directorul executiv al casei de modă pentru BBC.
Totuși, el a subliniat că aceste schimbări au scopul de a proteja producția britanică, menționând că în a doua jumătate a anului este planificată o investiție majoră pentru modernizarea fabricii.
Burberry va adapta, de asemenea, programele de lucru pentru a se alinia cu perioadele de vârf din magazine, ceea ce va conduce la noi reduceri de personal. Alte economii vor proveni din optimizarea cheltuielilor operaționale, inclusiv o eficientizare a achizițiilor și a gestionării proprietăților imobiliare.
Compania a precizat că aceste reduceri vor fi realizate „în urma unor consultări acolo unde este cazul.”
Fondată în 1856, Burberry produce faimoasele sale impermeabile în Yorkshire din 1972. În noiembrie anul trecut, compania anunțase deja un plan de economii de 40 de milioane de lire, care acum se adaugă noilor măsuri, vizând economii totale anuale de 100 de milioane de lire până în primăvara lui 2027.
„Forța continuă a segmentelor noastre de îmbrăcăminte exterioară și eșarfe îmi întărește convingerea că cele mai mari oportunități ale noastre sunt acolo unde păstrăm autenticitatea,” a afirmat Schulman, care a preluat conducerea Burberry în iulie anul trecut. „Deși traversăm un mediu macroeconomic dificil și suntem încă în fazele inițiale ale redresării, rămân mai optimist ca niciodată că cele mai bune zile ale Burberry sunt încă înainte,” a mai spus executivul britanic.