Prima pagină » Mars cumpără Pringles și dă peste cap piața alimentară. Comisia Europeană se teme că Mars câștigă prea multă putere și poate impune prețuri mai mari

Mars cumpără Pringles și dă peste cap piața alimentară. Comisia Europeană se teme că Mars câștigă prea multă putere și poate impune prețuri mai mari

Mars cumpără Pringles și dă peste cap piața alimentară. Comisia Europeană se teme că Mars câștigă prea multă putere și poate impune prețuri mai mari
Mars cumpără Pringles și dă peste cap piața alimentară. Foto: Pixabay

O mișcare majoră în industria alimentară zguduie piața europeană: gigantul american Mars a anunțat achiziția producătorului alimentar Kellanova, companie cunoscută pentru branduri celebre precum Pringles și Kellogg’s. Însă această tranzacție ridică semne de întrebare serioase la nivelul Comisiei Europene, care se teme că prețurile pentru consumatori ar putea crește semnificativ.

O concentrare de branduri puternice sub un singur acoperiș

Mars este deja un nume de referință , fiind recunoscut pentru o gamă largă de produse populare: batoane de ciocolată precum Mars, Snickers sau Bounty, gume de mestecat Airwaves și Wrigley’s Extra, hrană pentru animale de companie sub brandurile Whiskas și Chappi, dar și produse alimentare de bază, cum ar fi orezul Ben’s Original și preparatele de paste Mirácoli. Cu o forță de muncă de peste 150.000 de angajați și venituri ce au depășit 45 de miliarde de euro în 2023, Mars este un jucător uriaș pe piața globală, scrie RND.

Pe de altă parte, Kellanova este cunoscută pentru branduri extrem de populare, în special Pringles, dar și pentru produsele Kellogg’s. În 2023, compania a înregistrat vânzări nete de aproape 11,8 miliarde de euro, fiind prezentă în 180 de țări și având aproximativ 23.000 de angajați.

De ce este Comisia Europeană îngrijorată?

Comisia Europeană a lansat o investigație preliminară care indică faptul că prin preluarea Kellanova, Mars ar putea dobândi o putere de negociere mult mai mare în fața retailerilor din Uniunea Europeană. Această influență sporită ar putea fi folosită pentru a impune prețuri mai mari, ceea ce, inevitabil, s-ar reflecta în costurile suportate de consumatori.

„Mars va avea o capacitate crescută de a negocia cu comercianții cu amănuntul, ceea ce ar putea conduce la majorarea prețurilor pentru consumatori,” a comunicat Comisia.

Autoritatea europeană intenționează să ia o decizie finală până la 31 octombrie, pentru a stabili dacă există motive suficiente să intervină și să limiteze efectele negative ale acestei fuziuni.

Ce înseamnă această tranzacție pentru consumatori?

Pentru cumpărători, această consolidare a pieței ar putea însemna mai puține opțiuni și prețuri mai mari la raft, mai ales în segmentele de produse alimentare și gustări unde Mars și Kellanova domină deja prin branduri extrem de populare. Într-o perioadă în care inflația și costurile de trai sunt în creștere, o astfel de evoluție nu este deloc binevenită.

Contextul pieței și perspectivele viitoare

Tranzacțiile de acest gen nu sunt rare în industria alimentară globală, unde companiile mari caută să-și extindă portofoliul pentru a-și crește influența și profitabilitatea. Totuși, autoritățile de reglementare trebuie să echilibreze aceste interese cu protejarea consumatorilor și menținerea unei concurențe sănătoase pe piață.

În acest caz, decizia Comisiei Europene va fi urmărită cu mare atenție, deoarece poate seta un precedent important privind modul în care sunt gestionate fuziunile și achizițiile în sectorul alimentar.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]